doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


vaccinatie ronde

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Douwe



Geregistreerd op: 21 Aug 2024
Berichten: 35

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2024 22:08:29    Onderwerp: vaccinatie ronde Reageren met citaat

Vanaf dinsdag valt bij de eerste mensen de uitnodiging voor een nieuwe vaccinatieronde tegen corona op de mat. Maar wie mogen die spuit halen, kun je ook een prik krijgen als je géén brief krijgt en waarom krijgt iedereen het Pfizer-vaccin? Zeven vragen over een nieuwe ronde prikken tegen corona.
Volgend artikel staat in het AD:
https://www.ad.nl/gezond/grote-vaccinatieronde-staat-voor-de-deur-dit-moet-je-weten-over-de-nieuwe-coronaprik~ac9ee14f/
En geeft antwoorden op een aantal vragen.

Gaan jullie de prik ook halen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 26 Aug 2024 22:08:29    Onderwerp:

Terug naar boven
Keesvi



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 70
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2024 01:29:13    Onderwerp: Re: vaccinatie ronde Reageren met citaat

Douwe schreef:
Vanaf dinsdag valt bij de eerste mensen de uitnodiging voor een nieuwe vaccinatieronde tegen corona op de mat.

Gaan jullie de prik ook halen?

Het patroon, het profiel van Covid-19 begint steeds meer te lijken op dat van de seizoensgriep. Vaccinatie voor de seizoensgriep vond ik lange tijd min of meer zinloos medisch handelen omdat het netto effect nooit bewezen is en waarschijnlijk uit zal komen rond nul komma nul. Over Covid-19 dacht ik radicaal anders omdat uit talloze onderzoeken bleek dat een besmetting met dat virus ronduit gevaarlijk was en fataal kon uitpakken, niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende kwalen maar ook onder gezonde jongeren. Ik ergerde me groen en geel aan het misdadig verspreiden van nepnieuws en leugens over Covid-19 met als gevolg vele onnodige doden die zich niet wilden laten vaccineren. Er valt wel meer over te zeggen maar ik sta er nog steeds vierkant achter dat ik bijna twee jaar heb meegedaan met vaccineren voor de GGD. Sterker, ik ben er trots op dat ik een bijdrage heb kunnen leveren.

Het zal dus geen verrassing zijn dat ik me wederom vol overtuiging zal laten vaccineren. Overigens sinds twee jaar ook tegen de seizoensgriep maar meer vanuit de gedachte 'baat het niet, dan schaadt het niet'. Voor de volledigheid ook tegen pneumokokken maar dat is weer een ander verhaal, hoewel met raakvlakken omdat zo'n infectie een levensgevaarlijke longontsteking kan veroorzaken als complicatie van influenza.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Greet.W



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 177

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2024 07:39:58    Onderwerp: Reageren met citaat

IK ga het zeker halen , het wordt me ook ten zeerste aangeraden door mijn longarts.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joke



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 184
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2024 17:27:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Ga zeker weer de prik halen voor corona en ook de griepprik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Douwe



Geregistreerd op: 21 Aug 2024
Berichten: 35

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2024 18:48:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik was vanavond met vrienden uit eten. Één van de aanwezigen zat in een rolstoel; heeft van covid een dwarslesie overgehouden. Dus die ga ik zekers halen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Keesvi



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 70
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2024 00:13:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Douwe schreef:
Één van de aanwezigen zat in een rolstoel; heeft van covid een dwarslesie overgehouden.

Een dwarslaesie is wel een bijzondere complicatie van Covid-19 maar als je bedenkt dat het virus schade aan het zenuwstelsel, dus ook aan het ruggenmerg kan veroorzaken dan is het verklaarbaar. Dramatisch gevolg overigens maar zeker een goede reden om die prik te halen. Ik heb eerlijk gezegd niet goed scherp hoe groot de risico's momenteel zijn maar al muteert het virus dan betaat er altijd nog een aanzienlijke kans op een gedeeltelijke immunisatie tegen het virus, waardoor de risico's kleiner zijn.

De antivaxers kunnen me nog meer vertellen maar ze moeten maar met keiharde wetenschappelijke bewijzen aankomen dat vaccineren meer schade berokkenen, zoals ze beweren, dan wel vaccineren. En dan bedoel ik geen 'bewijzen' van kwakzalvers die als bona fide medici of viruswetenschappers gepresenteerd worden maar domweg leugens verkopen die makkelijk weerlegd kunne worden door wetenschappers als Marion Koopmans of Marc van Ranst, die ook nog eens hun nek durven uitsteken ondanks bedreigingen waaronder zelfs doodsbedreigingen. Ik schat dat ik hier niemand hoef te overtuigen maar ik kan me vreselijk opwinden over hersengeamputeerden die zonder feitelijke grondslag antipropaganda verspreiden. Ikvind het ronduit misdadig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dagmar57



Geregistreerd op: 22 Aug 2024
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2024 09:44:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga me niet laten vaccineren.
Risico's inschatten voor jezelf hoort bij het leven en ik neem deze beslissing dan ook wel overwogen.

Enige wat ik wel altijd hoop bij dit soort discussies is wederzijds respect voor ieders mening, daar ontbreekt het in de gehele maatschappij nog al eens aan naar mijn idee.[/quote]
Voor zover ik je ken weet jij heel goed wat je doet, Dagmar. Ik zie je ook zeker geen antireclame maken en dát is hetgene waartegen ik fulmineer. Ik ben zeker ook tegen dwang maar ik hoop wel dat iedereen die een keuze maakt dat weloverwogen doet. Over de consequenties van die keuze kunnen we het hebben maar mijn voorkeur is om dat dan in een separate discussie te doen, als daar door wie ook behoefte aan is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Keesvi



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 70
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2024 22:39:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Ik ga me niet laten vaccineren.
Risico's inschatten voor jezelf hoort bij het leven en ik neem deze beslissing dan ook wel overwogen.

Enige wat ik wel altijd hoop bij dit soort discussies is wederzijds respect voor ieders mening, daar ontbreekt het in de gehele maatschappij nog al eens aan naar mijn idee.

Voor zover ik je ken weet jij heel goed wat je doet, Dagmar. Ik zie je ook zeker geen antireclame maken en dát is hetgene waartegen ik fulmineer. Ik ben zeker ook tegen dwang maar ik hoop wel dat iedereen die een keuze maakt dat weloverwogen doet. Over de consequenties van die keuze kunnen we het hebben maar mijn voorkeur is om dat dan in een separate discussie te doen, als daar door wie ook behoefte aan is.[/quote]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.