Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dagmar57
|
Geplaatst: 27 Nov 2024 12:14:43 Onderwerp: Bluesky |
|
|
Citaat: | In de afgelopen twee maanden verdubbelde het aantal gebruikers op sociaalnetwerksite Bluesky. Inmiddels hebben wereldwijd 22 miljoen mensen en bedrijven een account en ieder uur komen er duizenden gebruikers bij.
Als het zo op Twitter lijkt, wat voegt dit dan toe?
Vooral vriendelijkheid, hopen de gebruikers die overstappen. Veel mensen en bedrijven die X verlaten, zeggen dat te doen vanwege de toon van het debat. "We verlaten X. Reden is de oprukkende haat en desinformatie op dit platform, en het gebrek aan optreden hiertegen", zegt bijvoorbeeld museum Naturalis. |
https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5482082/wat-blue-sky-en-wat-het-verschil-met-twitter-en-threads
Ik had er al over gehoord, ik ga het in de gaten houden, misschien is het wel een platform voor mij.
Met name dat het een vriendelijker platform wil zijn.
Zit momenteel op geen enkel social media en zeker niet op Twitter, dat vond en vind ik een waardeloos platform en al helemaal sinds Musk de eigenaar is. Bagger! |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 27 Nov 2024 12:14:43 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Willemijn
|
Geplaatst: 27 Nov 2024 20:34:30 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er al rondgekeken. Op Twitter zat ik nooit en ik heb ook geen Facebook en Instagram. Ik heb alleen Whats'app en dan uitsluitend voor familie en vrienden. Op Bluesky zag ik aardig wat bekende namen en ook wat kwaliteitskranten en de NOS zijn actief. Ik plaats zelf niets, kan me niet voorstellen dat het een ander wat kan schelen, ik lees slechts.Verder weet ik nog niet precies hoe het werkt,omdat ik nooit op Twitter heb gezeten. Ik zal kijken hoelang het me blijft boeien. Ik heb in ieder geval geen gescheld gezien en alleen fatsoenlijke politici. Verder ook sites als Follow the Money en Joop, cabaretiers, auteurs etc. Misschien ga ik me er ooit thuisvoelen, ik kijk het even aan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Keesvi
Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 133 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 27 Nov 2024 21:20:27 Onderwerp: |
|
|
Twitter/X gebruikte ik vooral passief maar ik volgde een aantal gebruikers graag. De commentaren vervulden me nogal eens met walging en dat is alleen maar erger geworden sinds Musk de boedel had overgenomen. Vanwege de vele ovestappers naar BlueSky ben ik ook overstag gegaan in de hoop dat me daar de meest walgelijke content bespaard blijft. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dagmar57
|
Geplaatst: 28 Nov 2024 11:24:20 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Het is één van de grote selling points van Bluesky: in tegenstelling tot de concurrentie zullen de makers nooit je berichten gebruiken voor het trainen van AI. Nu blijkt echter dat het voor derde partijen wel heel makkelijk is om deze data toch voor dit doeleinde in te zetten.
Onlangs stelde Bluesky in een bericht op het platform: "We gebruiken je content niet om generatieve AI te trainen en hebben ook niet de intentie om dat te doen". Tegenover website 404 Media stelt Bluesky-woordvoerder Emily Liu nu dat Bluesky een openbaar sociaal netwerk is en ze niet alles kunnen tegenhouden.
Er wordt wel nagedacht aan een manier voor Bluesky-gebruikers om aan te geven dat ze geen toestemming geven aan derde partijen voor het gebruik van hun data. Of deze partijen zich daaraan houden is dan natuurlijk maar de vraag. |
https://www.bright.nl/nieuws/1240987/je-berichten-op-bluesky-worden-toch-gebruikt-om-ai-te-trainen.html
Citaat: | Sociaal medium Bluesky zou een Europees kantoor moeten hebben om aan Europese regels te voldoen. Dat meldt de Europese Commissie. Ook zou er een pagina moeten zijn waarop staat hoeveel gebruikers er in de EU zijn. |
https://tweakers.net/nieuws/229074/eu-bluesky-overtreedt-europese-regel-en-moet-europees-kantoor-hebben.html
Het is dus nog niet allemaal rozegeur en maneschijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
Virgo
|
Geplaatst: 28 Nov 2024 15:28:12 Onderwerp: |
|
|
Ik ken en gebruik alleen whatsapp, verder geen ervaring met social media.
Een dag of tien geleden me aangemeld bij bluesky en daar wat rondgeneusd. Ik denk niet dat ik er (technisch gesproken) echt mee uit de voeten kan. Dus ik ga wat interessante mensen/groepen/nieuwsmedia proberen te vinden en die af en toe vanaf de zijlijn volgen. Maar misschien vergeet ik weer dat ik dit van plan was.
Een oud hoofd gedijt het beste in de rust van de avondschemering van het leven. Er zijn nog zoveel herinneringen die op zoek zijn naar het juiste plekje. Er wervelt nog genoeg rond in het kopje dat gewikt en gewogen moet worden. Dat vraagt best veel aandacht (en dus tijd). |
|
Terug naar boven |
|
|
|