Rainy Day
Rainy Day Stijl

Rainy Day Forumindex -> Test Forum 1 -> Privacy beschermen op Telegram
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
  Bericht Privacy beschermen op Telegram - Geplaatst: Di Mei 19, 2026 5:54 am Reageren met citaat  
Ridli

Ik merk dat steeds meer apps en websites om een telefoonnummer vragen en ik wil mijn echte nummer eigenlijk minder verspreiden online. Daarom dacht ik aan een virtueel nummer voor Telegram, maar ik twijfel of dat veilig genoeg is voor dagelijks gebruik. Heeft iemand hier ervaring mee?

Profiel bekijken Stuur privébericht
Terug naar boven  

- Geplaatst: Di Mei 19, 2026 5:54 am  

Terug naar boven  

Bericht Re: Privacy beschermen op Telegram - Geplaatst: Di Mei 19, 2026 6:14 am Reageren met citaat  
Baraked

Ridli schreef:
Ik merk dat steeds meer apps en websites om een telefoonnummer vragen en ik wil mijn echte nummer eigenlijk minder verspreiden online. Daarom dacht ik aan een virtueel nummer voor Telegram, maar ik twijfel of dat veilig genoeg is voor dagelijks gebruik. Heeft iemand hier ervaring mee?

Voor privacy kan een virtueel nummer zeker nuttig zijn. Veel gebruikers willen hun persoonlijke mobiele nummer niet koppelen aan openbare groepen of online contacten. Een optie die vaak genoemd wordt is https://didvirtualnumbers.com/nl/virtual-number-for-telegram/ waar je een nummer kunt kiezen voor Telegram-registratie. Alleen moet je goed begrijpen dat een virtueel nummer nooit exact hetzelfde is als een klassieke simkaart. Telegram kan sommige nummers als minder betrouwbaar zien en daardoor kunnen accounts later problemen krijgen. Soms raakt een gebruiker ook toegang kwijt wanneer een nummer verloopt of opnieuw wordt toegewezen. Daarom gebruiken veel mensen zulke nummers vooral voor secundaire accounts en niet voor hun belangrijkste persoonlijke profiel.

Terug naar boven  

Bericht Re: Privacy beschermen op Telegram - Geplaatst: Di Mei 19, 2026 6:20 am Reageren met citaat  
Ridli

Goede uitleg, bedankt. Ik denk dat ik het alleen voor een tweede account ga gebruiken en niet voor mijn hoofdaccount.

Terug naar boven  

Rainy Day Forumindex -> Test Forum 1 -> Privacy beschermen op Telegram Tijden zijn in GMT  
Pagina 1 van 1