| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
mariska

|
Geplaatst: 5 Okt 2008 13:34:26 Onderwerp: JOTA |
|
|
JOTA-JOTI
Algemene JOTA-JOTI onderwerp, hier kan alles besproken worden wat met JOTA_JOTI te maken heeft.. Wat is JOTA-JOTI? het derde volle weekend van oktober wordt wereldwijd de JOTA-JOTI gehouden. JOTA staat voor Jamboree On The Air en JOTI voor Jamboree On The Internet.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 5 Okt 2008 13:34:26 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
mariska

|
Geplaatst: 19 Okt 2008 09:12:16 Onderwerp: Mijn eerste JOTA_JOTI |
|
|
Mijn eerste JOTA-JOTI hoe ik het ervaren heeft...Zaterdag 18 oktober 08
Ik kwam s'morgens op de scouting want ik had de bevers opkomst.
Wij moesten iedergeval al weg met de groep bevers i.v.m met de groepen die er al waren voor de JOTA-JOTI er waren al een aantal aan het ontbijten en het zag er allemaal heel gezellig uit, ook even de ouders ge?nformeerd wat er aan de hand was want er stond een gigantische mast in de tuin. Bij terug komst zaten er wat scouts achter de computer en aan het mailen met andere scouts. Ben even naar huis gegaan en ben om 6 uur weer terug gegaan naar de scouting, want om half 7 moesten wij ons aanmelden en kwart voor 7 zouden wij de thuis opdracht krijgen en daarna de 7 vragen in een kwartier dat vond ik wel veel.
De thuis opdracht was om de tower toren van ....temaken weet het niet eens meer. hahaha zo moeilijk was het we hebben er met een paar man aangezeten maar ik werd er hellemaal tureluurs van na 2 uur aan dat ding te hebben gewerkt gaf ik het op en heb ik het uit handen gegeven het was zo vreselijk moeilijk! Toen hebben ze een toren gemaakt van drie hoekjes als je dan in die toren keek zag je ook een ster. En een aantal zaten achter de computer om vragen op te zoeken. Marcus kwam ook nog eerder thuis om hier op de scouting te helpen. Met al het was heel gezellig, en we hadden ook nog een cross team die elders opdrachten moesten doen. Om half 1 ongeveer kwam de uitslag binnen we waren 10 geworden! Toch wel heel goed van ons allemaal want we hadden een opdrachten en vragen gehad dat we dachten van mijn god daar moet je echt koppie koppie voor hebben!
Met al wij zijn marcus en ik om kwart over 1 naar huis gegaan....met een goed gevoel!
Want ik vind DAT WE HET PERFECT HEBBEN GEDAAN MET Z'N ALLEN!!!!!!!
grt pompedomp
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Yolanda

|
Geplaatst: 19 Okt 2008 19:17:56 Onderwerp: Reactie op de Jota/ Joti |
|
|
Het was inderdaad een reuze gezellig en inspannend weekend.
Onze toren waar de antennes voor de zend amateurs in stonden was in totaal 18 meter hoog, wat voor ons wel een mega begrip is. Deze toren wordt opgebouwd door alleen maar palen en touw echt een super gezicht dat mensen handen dit kunnen maken, mijn complimenten voor de bouwers. Ook iedereen die dit weekend tot een succes hebben gemaakt natuurlijk toppie 1 dikke pluim voor jullie.
Jota/Joti ,wat Jamboree On The Air/ Jamboree On The Internet betekend, is er altijd het derde weekend van oktober en dan ook over de hele wereld.
Jamboree betekend weer een treffen of samen komst.
Nou ik hoop dat hier nog wat vraagjes beantwoord over kunnen worden.
Ook ik had er veel plezier in afgelopen weekend.
een zwaai, zwaai van Yolanda  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|