Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
djSharkeY Site Admin
|
Geplaatst: 5 Mei 2011 17:32:22 Onderwerp: |
|
|
Ik kan nog even niet praten van de verbazing, maar na het opnieuw tellen van de punten staat Zwitserland bij mij aan kop...
Nederland staat nu twaalfde. Gezakt vanwege de uitvoering, zeker niet voor de zang. Daar was ik best tevreden over, anders was het nog verder weggezakt..
Grootste stijgers: Spanje en Finland
Grootste dalers: Turkije en Griekenland
Later vanavond de hele lijst. De volgorde is nog niet helemaal duidelijk! _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Laatst aangepast door djSharkeY op 5 Mei 2011 18:29:30; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 5 Mei 2011 17:32:22 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
djSharkeY Site Admin
|
Geplaatst: 5 Mei 2011 18:27:21 Onderwerp: |
|
|
Mag ik een roffel, drummer guy? Hier de nieuwe lijst en dus ook mijn laatste voor de semifinales:
Zeer slecht tot matig:
43. VJR Macedonië
42. Servië
41. Malta
40. Griekenland
39. IJsland
38. Kroatië
37. België
36. Polen
35. Portugal
34. Moldavië
33. Turkije
32. Ierland
31. Rusland
30. Zweden
29. Litouwen
28. Wit-Rusland
27. Bulgarije
26. Armenië
Voldoende tot ruim voldoende:
25. Israël
24. Slovenië
23. Albanië
22. Georgië
21. Hongarije
20. Roemenië
19. Oekraïne
18. Letland
17. Slowakije
16. Verenigd Koninkrijk
15. Finland
14. Oostenrijk
13. Estland
12. Nederland
11. Azerbeidzjan
Goed tot zeer goed:
10. Frankrijk
09. San Marino
08. Italië
07. Cyprus
06. Spanje
05. Denemarken
04. Duitsland
03. Noorwegen
02. Bosnië en Herzegovina
01. Zwitserland
Er staan liefst vier big5 landen in mijn top 10.. Amazing! _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
Terug naar boven |
|
|
EURobin 12points Member
|
Geplaatst: 6 Mei 2011 13:21:26 Onderwerp: |
|
|
djSharkeY schreef: | Mag ik een roffel, drummer guy? Hier de nieuwe lijst en dus ook mijn laatste voor de semifinales:
Er staan liefst vier big5 landen in mijn top 10.. Amazing! |
Nou, mooie lijst hoor! Zwitserland is bij mij ook zwaaar gestegen, vond het eerst stom, nu vind ik het heel leuk. Raar eigenlijk...
Ik hoorde dat de Tros en Avro willen fuseren.. Wat zou dit kunnen betekenen voor het ESF? |
|
Terug naar boven |
|
|
Sevein 5points Member
|
Geplaatst: 9 Mei 2011 07:59:59 Onderwerp: |
|
|
Ik hop ook weer eens binnen ..
Leuk om te lezen dat er zowaar luisteraars waren
Vraagje... ik lees zo her en der wel eens wat en zo kwam ik in het songfestival topic terecht van een site... en daar was Zweden zwaar favoriet.... en ik las in een tv gids (kro geloof ik) dat zweden een van de favorieten is.. nu moet ik nog eens luisteren, maar ik kan me niet herinneren dat ik het een bijzonder nummer vond ..
Hoe zit het? _________________ Carpe diem
Dolce far niente
Tempus fugit |
|
Terug naar boven |
|
|
EURobin 12points Member
|
Geplaatst: 10 Mei 2011 14:31:46 Onderwerp: |
|
|
Wat doen we vandaag?! Kijken naar de 1e semi!
Sevein schreef: |
Vraagje... ik lees zo her en der wel eens wat en zo kwam ik in het songfestival topic terecht van een site... en daar was Zweden zwaar favoriet.... en ik las in een tv gids (kro geloof ik) dat zweden een van de favorieten is.. nu moet ik nog eens luisteren, maar ik kan me niet herinneren dat ik het een bijzonder nummer vond ..
Hoe zit het? |
Ja, Zweden schijnt inderdaad één van de favorieten te zijn... Maar het lijkt alsof het een 'gemaakte' favoriet is en alle media volgen dat blindelings ofzo... Ik denk dat er minstens 20-25 veel betere/interessantere nummers zijn dit jaar. Maar ja
Vanavond eerst maar eens de EERSTE SEMI! Ben heel benieuwd!
Het zou leuk zijn als het eens een verrassende uitslag zal worden! Maar ik acht de kans toch groter dat het weer zoals altijd zal zijn... In dat geval is het bijvoorbaat al zeker dat vanavond doorgaan: Rusland, Turkije, Griekenland, Armenie, Georgie, Azerbeidzjan. En dan zijn er nog maar 4 plekjes over.... Die zijn misschien voor Zwitserland, Finland, Noorwegen en ik denk Litouwen (dankzij de jury's).
Maar ja, er is natuurlijk ook een jury die stemt, dus ik mag toch eigenlijk aannemen dat een paar bovengenoemde televoting-lievelingen eens een keer niet doorgaan...?!
Hoe dan ook, ik hoop op wat leuke(positieve) verrassingen vanavond en ben erg benieuwd hoe de Duitsers het vanavond zullen presenteren! |
|
Terug naar boven |
|
|
Brabo No.1 5points Member
|
Geplaatst: 10 Mei 2011 16:18:23 Onderwerp: |
|
|
Wat ik zelf heel graag wil meemaken is dat Armenië nu eens eindigt op plaats 11 of 12. Voor Turkije, Azerbeidzjan en Rusland lijkt de kans dat zij in de finale komen mij wel >95 %, en ik denk dat ik dat ook terecht vind (Eerst afwachten hoe deze bijdragen uiteindelijk uitgevoerd worden natuurlijk....) Persoonlijk vind ik Turkije in dit jaar muzikaal stukken beter dan vorig jaar!!
Verder vermoed ik dat Servië vanavond ook de semi-finale zal overleven. Litouwen en Zwitserland gaan het dan, volgens mij, echt moeilijk krijgen.
Ik ben ook benieuwd naar wat voor soort show de Duitsers er vanavond van maken. Krijgt het allemaal een beetje een ʻnostalgische touchʼ waarin we ook herinneringen uit de Duitse songfestivalgeschiedenis voorgeschoteld krijgen. Wordt de aanpak heel flitsend en hedendaags, of gaan ze nog een stap verder en wordt alles zo eigenzinnig en trendy als het lied ʻTaken by a stranger isʼ??
En verder ben ik ook al benieuwd naar de invulling die de postcards gekregen hebben. _________________ ||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord. ||| |
|
Terug naar boven |
|
|
djSharkeY Site Admin
|
Geplaatst: 10 Mei 2011 17:49:29 Onderwerp: |
|
|
Ik ben ook benieuwd!
Verder totally agree with you! In mijn ogen zou blijken dat het nieuwe stemsysteem werkt als Rusland en Turkije terug naar huis kunnen en Zwitserland en Finland een stap verder komen!
Beste fans, ik wens jullie allemaal enorm veel plezier bij de eerste semifinale. Bedankt voor alle input dit seizoen. Jullie zijn kanjers!
EUROVISION 2011 FIRST SEMI FINAL: LET THE FUN BEGIN! _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
Terug naar boven |
|
|
EURobin 12points Member
|
Geplaatst: 10 Mei 2011 22:29:34 Onderwerp: |
|
|
Wow Een behoorlijk positieve verrassing vanavond! En belangrijk: het nieuwe 50-50 systeem lijkt te werken! Turkije en Armenie liggen eruit. (Moet wel zeggen dat hun steunpilaren Nederland, Belgie, Frankrijk niet konden stemmen, maar toch dat maakt nu niet meer uit )
Ben verder erg blij voor Zwitserland, Finland, IJsland en Litouwen! |
|
Terug naar boven |
|
|
djSharkeY Site Admin
|
Geplaatst: 11 Mei 2011 01:13:13 Onderwerp: |
|
|
Goed dat Turkije en Armenië ook eens voelen wat wij elk jaar moeten voelen!
Fantastisch dat Finland, Zwitserland en Azerbeidzjan door zijn. Wat een klasse en kwaliteit van die drie!
Heerlijke verrassing van de avond was onbetwist voor mij Servië. Wat klonk dit nummer live ineens lekker fris en vrolijk! Georgië viel ook op positieve manier erg op.
De enige twee waar ik niks van snap zijn Rusland en Griekenland. Ik blijf die nummers ook live vreselijk vinden... Sorry. _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
Terug naar boven |
|
|
EURobin 12points Member
|
Geplaatst: 11 Mei 2011 10:04:28 Onderwerp: |
|
|
Er keken gisteren ruim 1 miljoen mensen naar het ESF in NL. Niet echt slecht voor een halve finale waar Nederland niet aan mee doet.
Ben nog steeds wel blij verrast door het resultaat van gisteren Ben het ook met 8 van de 10 finalisten eens. Het minst eens ben ik het met Rusland, chaotische uitvoering, goedkoop nummer, en vooral zijn arrogantie. Kritiek van een kandidaat op het gastland vind ik nooit zo passen. Duitsland zou volgens hem teveel regeltjes hebben.
Vond het wegvallen van het geluid niet zo erg gisteren, maar het is natuurlijk niet echt goed. En het is zeker niet netjes dat het nummer van Noorwegen in Spanje en een aantal andere landen helemaal niet te horen was.
Het valt me op dat de eerste 5 landen zich niet hebben gekwalificeerd. Hopelijk gaat dat donderdag niet gebeuren Denk ook dat het eerder te maken heeft met de kwaliteit van de eerste 5 in semi 1.
Verder denk ik nog steeds dat het nieuwe 50-50 nu 'n beetje z'n vruchten afwerpt, al lijkt het me wel duidelijk dat Turkije (en Armenie) het met een matig nummer niet redden zonder: Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Bosnie H. en Macedonie. Ik lees nu hier en daar reacties uit Turkije dat het een politiek spel is hehe, ze hebben gelijk, dat was het ook al die andere jaren toen o.a Nederland strooide met 12jes.
Vond de show ook wel goed gisteren, mooi decor, aparte greenroom en leuk gedaan met die hartslag vóór ieder nummer! De presentatoren waren ook best aardig. |
|
Terug naar boven |
|
|
|