| |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Danonovic 7points Member

|
Geplaatst: 25 Jan 2012 22:43:20 Onderwerp: |
|
|
Bonsoir!
De loting is vandaag zoals jullie misschien wel weten geweest voor de 3 halve finales. Uiteindelijk is dit er uit gekomen:
Eerste halve finale
Albanië, Cyprus
België, Denemarken
Finland, Hongarije
Griekenland, Ierland
IJsland, Israël
Letland, Moldavië
Montenegro, Oostenrijk
Roemenië, Rusland
Zwitserland, San Marino
Azerbeidzjan, Spanje & Italië stemmen mee in de 1e halve finale
Tweede halve finale
Armenië, Bosnië en Herzegovina
Bulgarije, Estland
Macedonië, Georgië
Malta, Kroatië
Nederland, Litouwen
Oekraïne, Noorwegen
Portugal, Slovenië
Servië, Slowakije
Wit-Rusland, Turkije
Zweden
Verenigd Koninkrijk, Frankrijk & Duitsland stemmen mee in de 2e halve finale
De rijtjes links zijn de landen met de plekken 1-9, de rijtjes rechts zijn de plekken 1-18/19. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 25 Jan 2012 22:43:20 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Danonovic 7points Member

|
Geplaatst: 25 Jan 2012 22:48:44 Onderwerp: |
|
|
Zoo,, en nu ff mijn mening
Ik weet niet of ik dit zo'n leuke loting vind :S
We moeten het dit jaar opnemen tegen landen die meestal doorgaan naar de finale zoals: Turkije, Armenië, Servië, Zweden, Oekraïne & Bosnië en Herzegovina.
Gelukkig hebben we hier de vakjury die voor roet in het eten kan gaan zorgen, net zoals vorig jaar bij Armenië & Turkije.
Nu maar hopen dat we de goede keus maken bij het NSF en dus de juiste kandidaat, met het juiste liedje, en met een geweldige stem  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
djSharkeY Site Admin

|
Geplaatst: 25 Jan 2012 22:58:06 Onderwerp: |
|
|
Vooral dat laatste lijkt me erg belangrijk!
Bedankt voor de info.. En echt: Als het nummer goed genoeg is, krijgt het gewoon ook genoeg punten. Het zou fijn zijn als we de finale weer eens zouden halen. Het blijft een twijfelachtig record om zo lang de finale al niet te hebben gehaald... _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
EURobin 12points Member

|
Geplaatst: 25 Jan 2012 23:59:31 Onderwerp: |
|
|
Ohhh! Bedankt voor de info Danonovic!
| djSharkeY schreef: | Vooral dat laatste lijkt me erg belangrijk!
Bedankt voor de info.. En echt: Als het nummer goed genoeg is, krijgt het gewoon ook genoeg punten. Het zou fijn zijn als we de finale weer eens zouden halen. Het blijft een twijfelachtig record om zo lang de finale al niet te hebben gehaald... |
Mee eens, idd, als ons nummer supergoed is.. (en als we John de Mol en Cornald Maas moeten geloven zijn er 2 a 3 finalewaardig) dan moeten we ook met obstakels de finale kunnen halen. Nederland moet dit jaar gewoon rekenen op de eigen kracht.
Wat ik iets minder tof vind aan deze loting, eigenlijk ronduit zonde, is dat de Nederlandse 8, 10 en 12 televoting-punten hierbij alweer vergeven zijn... die gaan waarschijnlijk naar Bosnië/Armenië/Turkije. Toch weer jammer voor de geloofwaardigheid! Maar misschien kijken er dit jaar wel zoveel Nederlanders zonder die roots naar ons 'geweldige' nummer, dat ze ook gaan stemmen zodat de diaspora-stemmen wat verbleken..
Aan de andere kant gaan Armenië en Turkije ons dit jaar natuurlijk sowieso 12 geven toch? Als dank voor vele jaren steun? Hehehe, nee hoor, ik weet dat het van hun kant alleen nemen is hehehe (mits ons nummer het meest geweldige ooit is) dan krijgen we misschien veel punten.. (Overigens wel cool en enigszins opvallend dat Armenië er gewoon bij is!)
Verder valt het me op dat van de 19 er maar 4/5 west-Europese landen bij zitten. En maarliefst 5 ex-Joegoslavische landen. Dus in het ergste geval hebben zij de 7, 8, 10 en 12 alvast voor elkaar gereserveerd. Het gekke is wel dat er in Semi 1 maar 1 ex-Joeg. land zit... Helaas denkt de EBU er dan weer niet aan dat Nederland enkel België heeft als rots in de branding, en andersom. Dus waarom ze ons altijd met man en macht uit elkaar proberen te houden snap ik niet echt. Vrijwel elk ander land heeft minstens 1 of 2 vaste vriendjes..
Maar goed, gemengde gevoelens bij deze loting, qua televoting en gevoel is het de meeste zware loting mogelijk voor Nederland.. Andere misschien kleine nadeeltjes zijn dat Nederland in de 1e helft zit, en dat er in Semi2 geen 18 maar 19 landen zitten... MAAR als Nederland gewoon eens doet wat het moet doen en iets héél goeds stuurt, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Zo simpel is het dan ook wel weer.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
djSharkeY Site Admin

|
Geplaatst: 26 Jan 2012 12:41:38 Onderwerp: |
|
|
WOW! WOW! WOW! IS DIT WAAR?!?
| Citaat: | ABBA brengt na 18 jaar nieuwe single uit
Voor het eerst in 18 jaar brengt ABBA een nieuwe single uit. Het nummer From a Twinkling Star to a Passing Angel verschijnt op een heruitgave van het laatste album The Visitors uit 1981. Dat meldt de Amerikaanse muziekwebsite Rolling Stone.
Agnetha Fältskog, Benny Andersson, Björn Ulvaeus en Anni-Frid Lyngstad zetten het nieuwe nummer op de luxe-uitgave van hun laatste album. Het album zou 23 april moeten verschijnen.
De nieuwe versie van The Visitors zal naast een nieuw nummer ook zes al eerder uitgebrachte bonustracks bevatten. Daarnaast zit er een DVD bij met zeldzame en niet eerder vertoonde opnamen uit de archieven van de popband uit Zweden. Onder meer het laatste live optreden dat de groep ooit gaf bij de Late Late Breakfast show van de BBC in 1982 staat op de DVD.
ABBA, in 1972 opgericht in Stockholm, verkocht meer dan 200 miljoen albums en werd in 2010 opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame. De groep trad in 1982 voor het laatste samen op en hoewel ze officieel nooit zijn gesplit, hebben de vier leden een reünie altijd geweigerd. |
(bron: Het Parool) _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Coolest 8points Member

|
Geplaatst: 27 Jan 2012 09:40:36 Onderwerp: |
|
|
Zoals ik het heb begrepen brengt ABBA het zoveelste verzamel album op de markt waar dus ondermeer het nummer From a Twinkling Star to a Passing Angel staat. Waarschijnlijk is dit nummer een van de versies van het nummer Like An Angel Passing Through My Room, het laatste nummer op het album The Visitors dat werd uitgebracht in 1982. Net als nummers als bijvoorbeeld Put On Your White Sombrero en I Am The City gaat het dus om niet eerder uitgebracht materiaal en zeker niet om een nieuw bedacht nummer, zoals Het Parool beweert. Maar ondanks dat deel ik met dj de mening dat het altijd weer spannend is om een nummer te horen die we nog nooit eerder hebben gehoord!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NejuuTKv4-g[/youtube] _________________ Nei villaggi di frontiera guardano
Passare i treni le strade deserte di Tozeur |
|
| Terug naar boven |
|
 |
djSharkeY Site Admin

|
Geplaatst: 3 Feb 2012 16:37:04 Onderwerp: |
|
|
Ja ja songfestivalvrinden, eindelijk sneeuwt het dan! Dus ook in Arnhem..:
Sneeuw- en ijspret. Het is er dan toch nog van gekomen.  _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
EURobin 12points Member

|
Geplaatst: 4 Feb 2012 13:48:04 Onderwerp: |
|
|
Mooie foto SharkeY! Eindelijk winter in Nederland! En afgelopen nacht -22.9 in Lelystad! Ben benieuwd wanneer het Nederlandse record van Winterswijk 1942 gebroken word! Toen werd het -27.4...
Wel weer een hoop gedoe op o.a het spoor... Begrijp me niet verkeerd, ik hou van treinen en de NS is best een mooi begrijf, maar het is weer flink misgegaan. Dat terwijl ze in voorgaande jaren beterschap beloofden...
Wat me tegenvalt van de NS en wat ze als het excuus gebruiken is de zogenaamde extreme kou en extreme sneeuwval van gisteren vrijdag 4 februari. Sorry, maar ik heb het weer op de voet gevolgd en met mijn amateuristische kennis van meteorologie kan ik zeggen dat het gisteren overdag helemaal niet extreem was.
Er is in de Randstad gemiddeld 5 tot max 15 cm sneeuw gevallen (ruim onder railsniveau) in 5 uur tijd, geen zware sneeuwval dus. Dit is niet extreem voor Nederland. Daarnaast was het in de Randstad, waar het zo misging met de NS, overdag gemiddeld slechts -4 tot -8 graden, ook dit is absoluut niet extreem voor Nederland. En zeker niet als de NS gewoon geld uitgeeft aan verwarmde wissels die ze voorgaande jaren beloofden.
Ook zegt de NS dat het materieel niet bestand is tegen matige vorst, maar hallo, we wonen wel in Nederland... Kijk op de wereldkaart en je ziet hoe noordelijk Nederland eigenlijk ligt... We hebben vaak invloed van de warme golfstroom, maar met oostenwind weet je gewoon dat het zo noordelijk als Nederland, erg koud kan worden, matige tot strenge vorst komt gewoon voor, het ene jaar meer dan het andere jaar. Mijn vraag is dus of je er niet gewoon tegen bestand moet zijn. Net als de dijken, ookal hebben we niet vaak overstromingen, toch moet je er rekening mee houden dat het soms kan gebeuren.
Aangezien ik veel met de trein moest reizen weet ik inmiddels dat ze serieus vaak problemen hebben en smoesjes verzinnen. Zo zou er volgens de NS bijv. slechts 1% van alle treinen te vol zitten (tijdens de spits) haha. Het tegendeel is waar hoor. Al die keren dat ik tussen Den Haag/Amsterdam en Arnhem/Utrecht moest reizen, tijdens spitsuren, puilden de gangpaden uit. Het is niet alleen oncomfortabel maar vooral gevaarlijk.
Daarnaast is het ook gewoon zeer duur om te reizen per trein, vooral als je niet eens een zitplaats hebt. Mja, dan denk ik, NS wees dan maar gewoon eerlijk... hihi.. zeg dan gewoon hoe het werkelijk zit: we hebben het drukste spoornetwerk in Nederland en dit kunnen we niet aan, daarnaast besparen we op onderhoud en personeel om de eigen zakken te vullen.
http://www.telegraaf.nl/s/11443627
Sacha de Boer van het NOS-journaal had het zo te merken ook gehad met de NS. Op zich zou ze natuurlijk neutraal moeten zijn als nieuwslezer, maar stiekem, heel stiekem vind ik wel dat ze gelijk heeft.... Oeps
Gelukkig voor de NS is het vandaag zaterdag, iets minder druk dus. Maar heb inmiddels weer vernomen dat het chaos is en dat er vandaag wederom veel mensen gestrand zijn... En vandaag overdag is het weer niet echt extreem, -3 tot -10, geen sneeuw, veel zon. Maarja, so be it. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
EURobin 12points Member

|
Geplaatst: 4 Feb 2012 16:01:52 Onderwerp: |
|
|
Misschien was ik net wat streng voor de NS, ik begrijp ook wel dat de NS niet de enige is in het land die ons in de maling neemt, maar zij vallen nu eenmaal erg op omdat veel mensen er afhankelijk van zijn. Maar de NS is ook streng voor mij, heb het afgelopen jaar 1 keer een vlucht gemist dankzij de NS.. En ja! Ik ging op tijd van huis! Had een speling van maarliefst anderhalf uur! Had gewoon nooit verwacht dat ik over het traject Arnhem-Schiphol ruim 3 uur zou doen (normaal 1.13). Gelukkig had de KLM begrip en konden veel gedupeerde reizigers hun vlucht gratis omboeken! Heel lief dus.
Vorige week, vrijdag 27 januari, gebeurde het me bijna weer! De NS haalde maar zo, zonder enige uitleg een aantal treinen naar Schiphol uit de roulatie. Eindelijk zat ik in de goede trein, en toen lag er ineens een lichaam op het spoor voor de Schipholtunnel... Iedereen vond 't vreselijk natuurlijk.. Maar even later bleek het te gaan om iemand die gewoon op het spoor stond. Gelukkig nog in leven. Maar.. ik vond het een vreemd verhaal... Achteraf kan ik ook nergens iets vinden over een man op het spoor vóór de Schipholtunnel op 27 januari... Ik vermoed dus dat het een smoes was om mensen kalm te houden, want het was ontzettend druk. 45 minuten stilstaan in een overvolle trein met bagage is niet prettig! Gelukkig heb ik, ondanks 2 uur vertraging de vlucht net gehaald, omdat ik bij voorbaat al uitga van vertragingen.
Wat een lang verhaal he Maar ja, daar is dit topic ook voor natuurlijk De dagelijkse beslommeringen  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
djSharkeY Site Admin

|
Geplaatst: 4 Feb 2012 18:17:24 Onderwerp: |
|
|
Zelf heb ik een aantal jaren op de treinen gewerkt, de internationale wel te verstaan. Ik kwam in de wintermaanden veel in Oostenrijk en vooral Zwitserland, waar het behoorlijk kan vriezen en sneeuwen. En toch rijden de treinen daar op dat moment ook gewoon op tijd. Dus misschien een leuke tip voor NS: Ga eens kijken in de alpenlanden hoe zij omgaan met die winterse omstandigheden en leer ervan!
Verder vertolkte Sacha de Boer gisteren een diepgeworteld Nederlands onderbuikgevoel als het gaat om de NS. Natuurlijk moet je als nieuwslezer proberen onpartijdig te blijven en normaal gesproken lukt dat Sacha altijd goed. Het is haar dus vergeven. Ik vind haar een goed nieuwslezeres en ik denk dat ze met haar houding gisteren bij velen juist een hoop sympathie heeft gekweekt. Mja, misschien niet bij de NS. Maar die hebben ook nog wat goed te maken na gisteren.. _________________ FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|
|
|