Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Wat doen we vandaag?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 65, 66, 67  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2012 18:45:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Roel schreef:
Misschien is dat verhuizen in de toekomst overbodig als de EBU een vaste, neutraal gekozen, lokatie vindt. Of ze bouwen zelf iets moois.
Ik zie toch het verschil niet op tv terug. Het winnende land mag wel de promotiefilmpjes aanleveren natuurlijk en het podium ontwerpen.


Dat zou misschien een heel goed idee zijn om de kosten te drukken. Het hoofdkantoor van de EBU bevindt zich in Lausanne, Zwitserland. Lijkt me op zich een ideale basis! En het winnende land hoeft niet mee in de semi's het jaar erop. Dat lijkt me al eer genoeg en dat houdt ook de kosten in de hand!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 25 Mei 2012 18:45:03    Onderwerp:

Terug naar boven
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2012 19:11:18    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
Roel schreef:
Misschien is dat verhuizen in de toekomst overbodig als de EBU een vaste, neutraal gekozen, lokatie vindt. Of ze bouwen zelf iets moois.
Ik zie toch het verschil niet op tv terug. Het winnende land mag wel de promotiefilmpjes aanleveren natuurlijk en het podium ontwerpen.


Dat zou misschien een heel goed idee zijn om de kosten te drukken. Het hoofdkantoor van de EBU bevindt zich in Lausanne, Zwitserland. Lijkt me op zich een ideale basis! En het winnende land hoeft niet mee in de semi's het jaar erop. Dat lijkt me al eer genoeg en dat houdt ook de kosten in de hand!


Oeh. Op zich heel efficient maar... ik denk dat het op den duur saai zal worden. Het leuke aan het ESF is nu juist dat het heel Europa aandoet. Ik denk dat dat één van de belangrijkste troeven is. Dat maakt een land en haar mensen trots. Ook laat je mensen kennismaken met verschillende landen op het Europese continent! En dat is nodig ook! Velen kennen niets eens alle andere EU lidstaten, laat staan alle andere Europese landen! Door het ESF leer je dit jaar bijv. Azerbeidzjan kennen!

Op zich kun je het ook al heel efficiënt houden door gewoon te eisen dat er bestaande faciliteiten gebruikt MOETEN worden. Veel landen doen dat nu ook al. Alleen Azerbeidzjan wil zich bewijzen en gooien alle mensenrechten opzij om een prachtig nieuw stadion te bouwen. In principe hun eigen keus, maar de EBU zou dat op zich door regelgeving kunnen gaan verbieden. Ik denk dat ieder land op zich van zichtzelf al best een geschikte locatie heeft om het ESF (desgewenst kleinschaliger) te organiseren.

En mja... alle grote evenementen kosten veel geld... Moeten we nou juist het ESF helemaal gaan uitkleden... Ik zou dat persoonlijk zonde vinden. Wat ik veel schokkender vind is dat Brazilie het WK en Olympische Spelen organiseert in de nabije toekomst, terwijl ze daarnaast ongelofelijk veel staatssteun ontvangen!! Om o.a de oerwouden te beschermen (wat ze helaas nog niet eens goed genoeg doen). Gebruik dan dat geld voor de oerwouden zodat andere landen geen staatssteun hoeven te geven. Rijke landen kunnen dan zorg dragen voor de grote wereldwijde evenementen.

Om even terug te komen op het ESF... De EBU organiseert veel meer dingen dan alleen het ESF. Misschien moeten zij op andere dingen bezuinigen.. Ik dat 'swerelds grootste muziekevenement moet blijven zoals het is. Het is zoiets bijzonders!!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2012 19:50:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar heb je wel een punt EURobin! Maar ja, alles draait tegenwoordig om geld. De rest vindt men geloof ik niet zo belangrijk helaas.

Intussen meldt de EBU dat de verschillen tussen televoters en vakjury nog nooit zo groot is geweest als dit jaar. Dit had ik ook een beetje voorspeld. Voor beiden is er wel iets. De grote vraag is: Welke nummers worden zowel door vakjury als televoters goed beoordeeld? Want daar ergens moeten we de winnaar vinden van het Eurovisie Songfestival 2012 lijkt me..
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2012 20:22:55    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
Daar heb je wel een punt EURobin! Maar ja, alles draait tegenwoordig om geld. De rest vindt men geloof ik niet zo belangrijk helaas.

Intussen meldt de EBU dat de verschillen tussen televoters en vakjury nog nooit zo groot is geweest als dit jaar. Dit had ik ook een beetje voorspeld. Voor beiden is er wel iets. De grote vraag is: Welke nummers worden zowel door vakjury als televoters goed beoordeeld? Want daar ergens moeten we de winnaar vinden van het Eurovisie Songfestival 2012 lijkt me..


Ja, dat klopt natuurlijk ook.... Lastig!

Aha! Nu ben ik ook erg benieuwd naar de resultaten zeg. Ze hebben in ieder geval ook bekendgemaakt dat er gisteravond 2 nummers 10 waren!!! Ben erg benieuwd wie de andere nummer 10 was die de finale dus gemist heeft...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2012 22:21:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik gok op slovenië denk ik dan maar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2012 01:56:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet niet of het Slovenie was. Vond dat ook niet al te best uitgevoerd. En wat een gegalm. Het was wel beter dan de finalisten Oekraïne en Turkije.

djSharkeY schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel Nederland jaarlijks bijdraagt aan het songfestival in vergelijking met andere eurovisielanden. Bestaan daar cijfers van?


Goed punt. Spanje smeekt hun zangeres niet te winnen, maar er is wel genoeg geld om elk jaar een finaleplek te kopen. Vraag me ook af of Italië eigenlijk wel echt een Big 6 land is.. Of heeft dat hele Big 6 gebeuren te maken met de algemene inbreng bij de EBU? De EBU is namelijk een broadcaster die veel meer doet dan alleen het Songfestival. Misschien dragen de Big 6 landen in het geheel wel gewoon veel bij, en niet zozeer het ESF.

Ik ben daarnaast ook wel erg benieuwd wat Nederland nu werkelijk bijdraagt... En toch lijkt het me saai worden als je bij voorbaat al in de finale staat. De Semi's brengen veel spanning met zich mee. Al begint het in het geval van Nederland nu wel heel extreem te worden, 8 jaar lang geen finale.

In ieder geval is het leuk om dit even uit te gaan zoeken! Ben benieuwd hoe het nou werkelijk zit. Hier staat in ieder geval al wat de EBU allemaal doet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Radio-unie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2012 12:13:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor hen die het nog eens terug willen zien: Op Nederland 1 nu de herhaling van de tweede semi finale! Cool
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2012 17:36:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier een stukje van Van Tijn. Hij heeft een punt. In ieder geval een goede instelling.

http://www.mediacourant.nl/?p=129136

Overigens zie je overal weer reacties verschijnen van anti-songfestival mensen, het zou zonde voor het geld zijn voor de gewone werkende mens. Toch wil ik hen dan even mededelen dat onze eigen regering regelmatig miljarden steelt uit pensioenfondsen. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen die de gewone werkende mens raakt. Ik denk dat het ESF qua kosten maar een speldenprik is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2012 19:03:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Prachtige woorden van Eric van Tijn die ik niet beter had kunnen verwoorden:

“We zijn het Songfestival het laatste decennium gaan zien als een loterij. Maar dat is het niet. Een goede eindklassering komt echt niet vanzelf. Het lijkt of we geen enkel jaar meedoen om te winnen.”

De hapjes en drankjes zijn in huis, de visite kan elk moment arriveren: Het is weer Eurovisie Songfestival-avond!

Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2012 19:11:13    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
Prachtige woorden van Eric van Tijn die ik niet beter had kunnen verwoorden:

“We zijn het Songfestival het laatste decennium gaan zien als een loterij. Maar dat is het niet. Een goede eindklassering komt echt niet vanzelf. Het lijkt of we geen enkel jaar meedoen om te winnen.”

De hapjes en drankjes zijn in huis, de visite kan elk moment arriveren: Het is weer Eurovisie Songfestival-avond!

Very Happy Very Happy Very Happy


Idd Smile Hopelijk gaan ze er voor in 2013!

Wat gezellig! Een ouderwetse Songfestival-avond! Smile

Ben benieuwd wat de Nederlandse voting gaat doen vanavond Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 65, 66, 67  Volgende
Pagina 55 van 67

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.