Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Semifinale 2
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Eurovisie Songfestival 2012
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
himan
2points Member


Geregistreerd op: 20 Mei 2012
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2012 21:31:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Als wiskundige en muziekkenner ga ik hierbij mijn schatting geven Razz Dit is op basis van jury, publiek, startpositie en blokvotes.

Wat in deze halve finale(die van Nederland) vooral opvalt is het enorme Balkan-blok. Dit gaat deze landen behoorlijk veel punten opleveren. Hierdoor staan Bosnië, Servië, Kroatië, Macedonië en iets minder Slovenië met een éen driekwart been in de finale als ze iets fatsoenlijks opsturen en dat doen ze allen.

Dan zijn er nog vijf plaatsen te verdelen, voor 13 landen. Turkije gaat in deze voorronde de punten wel pakken van landen als Nederland, Duitsland usw. Dus zij zullen het gaan redden. Ook Zweden zal redelijk zeker van zijn zaak zijn, niet voor niets favoriet.

Dan hebben we dus nog maar 3 plekken over voor 11 landen.
Malta valt sowieso weg te schrijven niet goed genoeg. Bulgarije verwacht ik ook weinig van. Georgië is lekker gek, maar tegenwoordig hoop ik dat lekker gek niet werkt. Portugal komt met een zeer matige ballade, gaat ze niet helpen.

3 plekken, 7 landen.

Noorwegen
Estland
Nederland
Oekraïne
Slowakije
Wit-Rusland
Litouwen

En dan wordt het kiezen geblazen. Oekraïne gaat bij mij wel door, omdat ze dat altijd doen. Ze hebben dit keer niet zo'n groot blokvoordeel, maar toch gaan ze het wel redden. Estland heeft gewoon het mooiste liedje van deze zeven en gaat door. Van de overige vijf zal Noorwegen het waarschijnlijk gaan redden. Nederland en Slowakije zijn outsiders, omdat ze ten opzichte van de andere kandidaten aparte liedjes hebben.

De verwachte top 10:

1.Servië
2.Zweden
3.Bosnië
4.Macedonië
5.Turkije
6.Estland
7.Kroatië
8.Slovenië
9.Noorwegen
10. Oekraïne

Outsiders
11. Nederland
12. Slowakije
(in mindere mate)
13. Litouwen
14. Wit-Rusland
(Als we naar de gekheid gaan kijken)
15. Georgië

Niet door:
16. Portugal
17. Bulgarije
18. Malta

Dit is trouwens ook de volgorde van de verwachte uitslag deze semi Wink

Mijn hoop is wel ietsje anders. Persoonlijk vind ik Oekraïne, Noorwegen en Turkije maar zo zo, dus mocht Nederland deze bloklanden kunnen verslaan, dan graag.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 20 Mei 2012 21:31:53    Onderwerp:

Terug naar boven
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2012 00:43:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Oh, interessante analyse! Kan me er voor een groot deel wel in vinden... Hoop alleen niet dat ie uitkomt hehe... Ziet er zeer slecht uit voor Nederland Sad

Ik vraag me wel af of alle ex-Joegoslavische landen doorgaan. Het zijn eigenlijk allemaal ballads, en er zijn er een paar die eigenlijk niet goed genoeg zijn of gewoon totaal niet origineel...

Het zou daarnaast ook wel heel ongeloofwaardig worden vrees ik.. en gevoelsmatig behoorlijk politiek getint als ze alle 5 door zouden gaan. In principe zijn jury's dan ook een beetje nutteloos als ze toch totaal geen neutralere/eerlijkere variatie aanbrengen in de keus van de televoting, want er zitten gewoon originelere/betere liedjes tussen... Maar goed, het kan idd gebeuren. Misschien onderschat ik toch de blokvotes... En heb ik teveel vertrouwen in jury's.. Smile

Mocht het toch zo zijn dat ze alle 5 doorgaan, dan is Nederland best kansloos, want ik denk dat Zweden, Turkije, Noorwegen, Estland en Oekraine wel zeker zijn van een finaleplek... En dan hebben we er 10... Ai!

Heb trouwens wel gezien dat Nederland in de poll van Semi2 van de aanwezige pers in Baku op een 7e plek staat... Net vóór Estland, Slovenië en Macedonië.. Helemaal niet zo slecht dus Smile

Toch nog maar even mijn kleine prognose dan (Op basis van mijn eerdere mening, de huidige polls nu, en het gevaar van alle Balkan vriendjes):

1. Zweden
2. Servië
3. Noorwegen
4. Turkije
5. Estland
6. Oekraïne
7. Bosnië & Herzegovina
8. Slovenië
9. FYR Macedonië
10. Nederland

11. Malta
12. Kroatië
13. Slowakije
14. Litouwen

15. Wit-Rusland
16. Portugal
17. Georgië
18. Bulgarije


Laatst aangepast door EURobin op 21 Mei 2012 12:31:23; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2012 12:22:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Allereerst: himan van harte welkom!

Ik mis een belangrijk onderdeel in jullie analyse. Namelijk de finale landen die in de tweede semifinale mee mogen stemmen: Duitsland, UK en Frankrijk.. Of is dat ook bij de analyse meegenomen? Zelf verwacht ik van alle drie wel punten dit jaar voor Nederland!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2012 12:35:55    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
Allereerst: himan van harte welkom!

Ik mis een belangrijk onderdeel in jullie analyse. Namelijk de finale landen die in de tweede semifinale mee mogen stemmen: Duitsland, UK en Frankrijk.. Of is dat ook bij de analyse meegenomen? Zelf verwacht ik van alle drie wel punten dit jaar voor Nederland!


Ja, wel aan gedacht, maar het valt me op dat die landen vaak van tevoren doen alsof ze van Nederland goed vinden, maar uiteindelijk geen of nauwelijks punten geven. Duitsland en UK zijn dit jaar mega enthousiast over Nederland, maar dat is eerder voorgekomen... Vooral het enthousiasme van Duitsland neem ik met een korreltje zout hehe Smile Ik verwacht van Duitsland geen of weinig punten maar van de UK wel een aantal... 5 tot 8 ofzo. Frankrijk gaat denk ik vooral voor de Balkan, Turkije, Portugal en Scandinavië. Hopelijk heb ik het mis en steunen ze Nederland dit jaar met véél punten, het zou fijn zijn om ook eens veel punten te krijgen van alle buren Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
AGM
1point Member


Geregistreerd op: 22 Mei 2012
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2012 17:51:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Moet toch even reageren, want ik irriteer mij er toch elk jaar aan.

Macedonie heeft weinig tot geen vriendjes op de balkan! Griekenland mot ze niet, Bulgarije mot ze niet, Albanie mot ze niet, ex-joegoslavie... alleen misschien servie, montenegro en heeel misschien kroatie, maar verder ook niet.

Maar wellicht zorgt de 'beroemdheid' van Kaliopi in andere landen wel voor wat punten, want ze is een bekende zangeres in die regio (beetje Angela Groothuizen qua stem heb ik altijd gevonden, dezelfde rasp).

En tsja, over het liedje van Kaliopi dit jaar, zoals eigenlijk elk jaar, in het Macedonisch is de tekst heel mooi en sterk. Ze zijn alleen bar slecht in het instrumentale gedeelte of het vertalen naar het Engels wat nu juist belangrijk is voor de landen die het niet verstaan. Ik hoop wel dat ze donderdag in het Macedonisch zingt, word ik iets blijer van.
En ze is zo'n aardige, intelligente vrouw (heb haar een aantal keer ontmoet), maar goed, dat is verder niet belangrijk Wink

(zelf half nl/mk, maar dat hadden jullie waarschijnlijk al door Razz)

Over Joan... *zucht* ze lijkt op Dora the Explorer, totaal geen charisma, gaat niet door....

Wie moet er voor Nederland gaan willen we ook in het Oosten kans hebben? Alain Clark of Waylon, met een goed lied, dan komen we er wel.

ETA: Caro Emerald was een heeeeele slimme keuze geweest voor dit jaar, aangezien Europa haar al kent...

(ik ga alvast achter een muurtje zitten, want ik zal wel commentaar krijgen)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
himan
2points Member


Geregistreerd op: 20 Mei 2012
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2012 22:12:24    Onderwerp: Reageren met citaat

In mijn analyse zitten die drie landen er wel in ja Razz Als in blokpunten, maar dat levert niet zoveel voordeel op voor Nederland.. Vooral voor Turkije bijvoorbeeld Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2012 23:12:04    Onderwerp: Reageren met citaat

AGM schreef:
Moet toch even reageren, want ik irriteer mij er toch elk jaar aan.

Macedonie heeft weinig tot geen vriendjes op de balkan! Griekenland mot ze niet, Bulgarije mot ze niet, Albanie mot ze niet, ex-joegoslavie... alleen misschien servie, montenegro en heeel misschien kroatie, maar verder ook niet.




Oh? Toch tonen de statistieken van de afgelopen jaren dat Macedonië waar mogelijk steeds erg veel punten heeft gekregen van de buurlanden (óók met jury's). Macedonië werd vooral door de rest van Europa vaak overgeslagen. Dat Griekenland weinig punten geeft zou wel kunnen kloppen, die zijn zeker nog boos vanwege de naam Macedonië :S Turkije is trouwens ook heel gul qua punten!

Ze zijn dankzij de buren toch nog regelmatig met matige liedjes 10e of net 11e geworden. Dus mja... ik geloof best dat ze elkaar niet motten, maar op het ESF zit het wel goed met de vriendjes hoor Smile Maar ja, dat is met veel Europese regio's het geval, helaas heeft Nederland die luxe niet, want dan was Joan sowieso glansrijk doorgegaan Smile

Tof dat je haar ontmoet hebt trouwens!!! Ik zag haar in een paar interviews, en het lijkt me een superleuke vrouw, heel vriendelijk en dankbaar, I like that!

Maar goed, wat betreft dit jaar.. met 4 of 5 x 8/10/12 punten sta je al met 1 been in de finale, en Kaliopi is ook best OK, dus ik denk dat ze gewoon naar de finale gaan hoor.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
festivalgirl
4points Member


Geregistreerd op: 22 Jan 2012
Berichten: 55
Woonplaats: apeldoorn

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2012 09:58:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Hihi wel grappig ja, ik zie het, fyr macedonië heeft elke keer nog tientallen punten gehad van buren, is zeker geen sprake van dat ze op het songfestival vrienden tekort komen pfff. Hun enige pech was dat er 2 semis kwamen dus plitsing van landen waardoor ze zonder een noot gezongen te hebben begonnen met gem. maar 25 ipv 50 punten hihih.In deze semi zijn bijna alle historisch geziene vriendjes aanwezig, ex yugo plus Turkije en bulgarije dus her moet gek lopen wil KaleJopi de boot missen. ik gun het haar wel maar niet ten koste van NL.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Coolest
8points Member


Geregistreerd op: 12 Apr 2010
Berichten: 317
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2012 13:20:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Eigenlijk kan ik me wel aansluiten bij was er al gezegd is hierboven. Matige semi met over het algemeen wel terechte uitslag. Al blijf ik erbij dat Finland echt door had moeten gaan. Jammer dat dit niet genoeg is opgepikt door Europa. Ik vond Griekenland erg vals. Blijkbaar mogen die altijd door, wat ze ook sturen. Die indruk krijg ik er in ieder geval wel van. Verder ben ik blij dat IJsland, Hongarije en Ierland door zijn. Wat betreft die Russische oma's: Ik hoop niet dat het gaat winnen.

En nu maar afwachten op donderdag. Go Joan! Very Happy Very Happy
_________________
Nei villaggi di frontiera guardano
Passare i treni le strade deserte di Tozeur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2012 17:44:45    Onderwerp: Reageren met citaat

AGM schreef:
Over Joan... *zucht* ze lijkt op Dora the Explorer, totaal geen charisma, gaat niet door....

Wie moet er voor Nederland gaan willen we ook in het Oosten kans hebben? Alain Clark of Waylon, met een goed lied, dan komen we er wel.

ETA: Caro Emerald was een heeeeele slimme keuze geweest voor dit jaar, aangezien Europa haar al kent...

(ik ga alvast achter een muurtje zitten, want ik zal wel commentaar krijgen)


Nou, kom maar weer gauw achter dat muurtje vandaan, AGM! Cool

Jouw verhaal sluit aan bij wat velen hier ook vinden. En Caro Emerald. Ja, dat was natuurlijk een waarlijke troef geweest! Ook Within Temptation wilde al eens gaan. Maar helaas ging dat niet door dankzij die irritante Gordon. Enfin. Joan was echt het beste van de Nationale Finale en ik heb een beetje hoop. Meer dan bij bijvoorbeeld Treble, Hind, De Toppers, Sieneke en 3J's.. Gewoon omdat Joan in tegenstelling tot hun een echt nummer heeft dat blijft plakken. Met de goede act erbij moeten we de hoop nog niet verlizen!

btw best een leuk idee voor topic na het ESF: "Wie moet er naar het songfestival in 2013?" Die hebben we al eens gehad toen we nog op het forum van de TROS zaten herinner ik me..
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Eurovisie Songfestival 2012 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 3 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.