Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Semifinale 2
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Eurovisie Songfestival 2012
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2012 23:02:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Dramatische uitvoering van onze Joan, met als gevolg uitschakeling voor Nederland. Joan koos een heel slecht moment om zenuwen te krijgen, of werkte de oortjes niet goed? John de Mol inschakelen heeft geen effect gehad. Maar goed, het zit hem ook niet in de productie. Er moet iets heel anders gebeuren om Nederland ooit weer op de eurovisiekaart te krijgen. Vandaar dat ik iedereen ook blijf oproepen mee te denken en debateren op dit forum!

AGM schreef:
Ik snap niet dat Zweden favoriet is, ik vond het he-le-maal niets. Misschien als ik hem vaker hoor, dat het dan beter wordt.


Ik had ook niet de klik met Zweden. Ik begin er meer en meer van overtuigd te raken dat we de winnaar moeten zoeken bij een van de grote 5! Wat betreft vanavond heb ik op Noorwegen en Malta gestemd. Bij gebrek aan beter zullen we maar zeggen.. Al had ik misschien ook Portugal kunnen stemmen, want ook zij verdienden een finale!

AGM schreef:

Ik heb wel iedereen in Macedonie via FB opgeroepen om te stemmen op Nederland, heeft niet geholpen...


Ik heb ook gepromoot en wij zullen de enigen niet zijn. Toch heel belangrijk om nu na de finale te achterhalen of we (wat eigenlijk bijna iedereen momenteel denkt) 11e of 12e zijn geworden of... Zijn we helemaal onderin geëindigd? Want dat zal voor mij ook een belangrijk signaal zijn over de te varen koers!

Ondanks dat alles heb ik nu al zin in de finale zaterdag! Very Happy
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 24 Mei 2012 23:02:02    Onderwerp:

Terug naar boven
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2012 23:36:36    Onderwerp: Reageren met citaat

AGM schreef:

Ik heb wel iedereen in Macedonie via FB opgeroepen om te stemmen op Nederland, heeft niet geholpen...


Wow! Thanks! Wat cool Smile

Helaas heeft het niet geholpen nee... Helaas was Joan juist nu ook niet zo sterk. Ik had er vrede mee. Totdat Turkije uit de laatste envelop kwam. Ik kan niet geloven dat het Turkse liedje, act en stem finalewaardig was. Dan waren er wel andere, veel betere liedjes zoals Portugal enzovoorts.

Daarnaast ook teleurstellend, die loze woorden dat veel Turken in Europa wel even op Joan zouden stemmen omdat ze toevallig half Turks is... Is niet uitgekomen dus. Ook hilarisch dat nou juist Turkije (in Azerbeidzjan) in de Gouden envelop zat haha. En een zaal die uit volle borst Turkiye riep. Erg grappig, die toevalligheid whaha Smile

Nou ja, voor Nederland is het weer voorbij... Enerzijds terecht door het mindere optreden, anderzijds zeker niet terecht gezien sommige, veel slechtere concurrenten die wél door mochten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2012 02:41:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben wel even terug gaan denken.. Net na het NSF hadden we o.a op dit forum een discussie over de tooi enzo. De allereerste keer dat ik de tooi tijdens het NSF zag en de hoge toontjes van Joan hoorde dacht ik ook even aan het grapje.. Wat is dit?! Wellicht heeft dat vanavond toch ook meegespeeld. 9 van de 10 kijkers zagen haar natuurlijk voor het eerst...

Dat ze tijdens het NSF maar net Raffaela versloeg, had misschien ook vooral te maken met de kledingkeuze van Raffaela. De internationale jury ging toen overigens wel massaal voor Raffaela.

Het is nu zeker niet mijn bedoeling om Joan af te kraken, integendeel! Ik stond er na een paar keer horen helemaal achter, en na een paar maanden stond ik ook achter de tooi, maar goed, je gaat toch even nadenken over wat er mis is gegaan.

Sowieso zijn er vóór het NSF een aantal goede en vooral moderne liedjes afgewezen... Jeronimo, Tao Hypah, Brandi Russell.. Ook lijkt het er dit jaar op dat men toch gaat voor de standaard, 13 in een dozijn liedjes. Veelal cheap maar wel catchy.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2012 09:37:32    Onderwerp: Reageren met citaat

EURobin schreef:
Sowieso zijn er vóór het NSF een aantal goede en vooral moderne liedjes afgewezen... Jeronimo, Tao Hypah, Brandi Russell.. Ook lijkt het er dit jaar op dat men toch gaat voor de standaard, 13 in een dozijn liedjes. Veelal cheap maar wel catchy.


Als we opnieuw floppen is het logisch dat je je voetsporen terug volgt om te kijken waar het mis ging. En inderdaad: Die selectiecommissie was heel duister. Vooral het feit dat het nummer van Jeronimo niet was geplaatst verbaasde mij enorm. Misschien dat, nu alles achter de rug is, het goed zou zijn als de TROS openheid van zaken zou geven over hoe de selectiecommissie precies tot haar keuze is gekomen. Daarnaast -als we dan toch terugdenken- had Raffaëla het beste nummer tijdens het NSF, maar ze vergooide haar kansen door de manier waarop ze gekleed ging. We werden eigenlijk die avond gedwongen om te kiezen tussen een del en een indiaan. Het zou mij helpen als de TROS wat meer zou willen vertellen hoe zij bij het NSF tot hun keuzes zijn gekomen. Maar ik vraag me af of we daar ooit een eerlijk antwoord op krijgen. En zolang de TROS niet voor 100 procent openheid betracht is het moeilijk -ook voor ons als fans- om de juiste adviezen te geven.

Op Twitter heb ik opnieuw gepleit voor op zijn minst samenwerking met de AVRO, die tijdens het junior laten zien dat Nederland zeker wel kan scoren. Een nog beter idee is het als de AVRO en TROS ruilen. Dan mogen Jan en Daniël gezellig eens met die kids aan de slag. Want het huidige Nederlandse commentaar is en blijft heel vaak tenenkrommend. En we mogen nu toch wel stellen dat de TROS toch echt hulp nodig heeft..
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Coolest
8points Member


Geregistreerd op: 12 Apr 2010
Berichten: 317
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2012 11:50:41    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
EURobin schreef:
Sowieso zijn er vóór het NSF een aantal goede en vooral moderne liedjes afgewezen... Jeronimo, Tao Hypah, Brandi Russell.. Ook lijkt het er dit jaar op dat men toch gaat voor de standaard, 13 in een dozijn liedjes. Veelal cheap maar wel catchy.


Als we opnieuw floppen is het logisch dat je je voetsporen terug volgt om te kijken waar het mis ging. En inderdaad: Die selectiecommissie was heel duister. Vooral het feit dat het nummer van Jeronimo niet was geplaatst verbaasde mij enorm. Misschien dat, nu alles achter de rug is, het goed zou zijn als de TROS openheid van zaken zou geven over hoe de selectiecommissie precies tot haar keuze is gekomen.


Nou DJ: Ik denk niet dat we daar ooit een antwoord op krijgen. Chocolate had echter beter in de semi van gisteren gepast. Jammer dat Raffaëla een vreselijke slechte kledingadviseur heeft, want het nummer van haar was -en daar blijf ik bij- het meest geschikt!

Verder vond ik de tweede semi eigenlijk ook niet echt goed. De gemiddelde kwaliteit is minder dan vorig jaar tot nu toe. Nu maar hopen dat de grote 5 voor iets moois gaan zorgen dan..

Zelf heb ik gisterenavond gestemd op Zweden en Noorwegen. Dat vond ik toch wel de twee besten.
_________________
Nei villaggi di frontiera guardano
Passare i treni le strade deserte di Tozeur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2012 13:08:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vond het niveau gisteravond toch met een grote voorsprong hoger dan de 1e halve finale. Dat het commentaar tenenkrommend is ben ik het VOLKOMEN MEE EENS! Die Daniël Dekker kan nauwelijks buitenlandse namen uitspreken, en ook Jan Smit legt de klemtoon van bijvoorbeeld 'Molitva' helemaal verkeerd neer naar mijn mening. Ik vond het stiekem geen verrassing dat Malta door ging. De act stond erg goed en de zanger was goed bij stem. Verbaasder was ik over Bosnië & Herzegovina. Ik vond het een slecht optreden al zong Maya best goed. Ik denk dat onze kansen beter waren geweest als wij de plek van Bosnië hadden gehad, maarjaaa das allemaal weer achteraf. Ook een verrassing vond ik Slovenië. 't was niet fantastisch, maar goed genoeg voor een finale dacht ik zo.

Ik heb niet gestemd. Als aankomend student kan ik mijn geld wel beter besteden lijkt me Wink

Over Joan. Ik vond het een leuk optreden al was het hier en daar echt onzuiver. Maar zoals vanochtend in volgens mij de telegraaf stond dat het echt vals was, was ik het niet mee eens. Echt vals is wat anders dan Onzuiver. Maar ja, die mensen zijn niet voor niets journalist geworden denk ik dan. Ik vond trouwens ook dat de oud winnaars van het songfestival, belachelijk slecht zongen! Met uitzondering van Marija & op zich ook Alexander Rybak vond ik echt dat het slecht was. Dima Bilan stond belachelijk zijn best te doen om zijn nummer totaal te verkrachten naar mijn gevoel. Ook Lena ('t blijft een super leuke meid) kan nog steeds niet erg goed zingen, maar dat had ik op zich ook niet verwacht. En dan hadden we nog Waterloo dat door met name Nikki van zijn glans werd ontdaan. Volgens mij stond de microfoon van Eldar uit ofzoo,, Die hoorde je totaal niet. Ik had toch echt meer verwacht van de 5 vorige winnaars. Erg jammer vond ik dat.

Nouja,, Op naar de Finale en hopen op Duitsland, Italië, Zweden en Spanje Very Happy Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2012 14:52:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Coolest schreef:

Nou DJ: Ik denk niet dat we daar ooit een antwoord op krijgen. Chocolate had echter beter in de semi van gisteren gepast. Jammer dat Raffaëla een vreselijke slechte kledingadviseur heeft, want het nummer van haar was -en daar blijf ik bij- het meest geschikt!

Verder vond ik de tweede semi eigenlijk ook niet echt goed. De gemiddelde kwaliteit is minder dan vorig jaar tot nu toe. Nu maar hopen dat de grote 5 voor iets moois gaan zorgen dan..

Zelf heb ik gisterenavond gestemd op Zweden en Noorwegen. Dat vond ik toch wel de twee besten.


Achteraf gezien had Raffaela idd beter gepast in Semi2. Het is wel grappig dat de buitenlandse jury die bij het NSF zat massaal voor Raffaela ging, en dan ook écht massaal.. En wat doen wij luisteren niet. Vrees toch idd dat het met name kwam door de kledingkeuze. Want op zich was het verschil in televoting tussen Joan en Raffaela helemaal niet zo groot. Overiens was de slechte jury toen anti-Raffaela, dus verstand van zaken hebben zij ook niet.
Ja en dan toch die tooi... Net zoals velen van ons het in eerste instantie niet begrepen heeft Europa het ook niet begrepen. Plus dat ze niet zo mooi zong en soms scheel keek, misschien van vermoeidheid... Achteraf kwamen die muzikanten op het podium ook te weinig in beeld misschien, alleen de laatste 10 seconden waren ze bij Joan...
Moet verder wel zeggen dat er soms geen peil op te trekken is. Vorig jaren waren kalme ballads erg populair, en nu lijken vooral alle schreeuwnummers populair.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roel
5points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 116

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2012 15:07:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Zes van mijn top tien zijn door!
Portugal helaas weer niet. Hebben geen buurlanden en komen dus ook niet verder meer dan een voorronde, net als wij.

We moeten volgende keer toch iets anders doen bij de selectie. Met vijfhonderd armoedige inzendingen voor het NSF komen we dan ook niet verder.
Jeronimo was op de goede weg maar zal geen zin hebben gehad in de bemoeienis van John de Mol (echt zinloos trouwens) met z'n contractjes.


Laatst aangepast door Roel op 25 Mei 2012 15:13:22; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2012 15:13:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Roel schreef:
Zes van mijn top tien zijn door!
Portugal helaas weer niet. Hebben geen buurlanden en komen dus ook niet verder meer dan een voorronde, net als wij.


Idd, heb er zelfs ook nog op gestemd omdat ik het wel origineel vond vergeleken met de rest! Ook jammer voor Portugal, zij hadden sowieso de plaats van Oekraine/Turkije moeten innemen! Daarnaast heb ik op Noorwegen gestemd, niet omdat ik het zo goed vond maar meer omdat ik er gewoond heb en er mensen ken die ook op Nederland hebben gestemd Smile Hoezo vriendjespolitiek :-p Maar dan wel in mini-mate Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2012 15:19:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Roel schreef:
Jeronimo was op de goede weg maar zal geen zin hebben gehad in de bemoeienis van John de Mol (echt zinloos trouwens) met z'n contractjes.


Ik ben daar nog steeds verbaasd over. Jeronimo had echt een heel kansrijk nummer. Vergelijk dit bijvoorbeeld eens met de Noorse Tooji. Maar ik denk Roel, dat jij dicht bij de waarheid zit. Contractjes, politiek en geld verpesten het zoeken naar een juiste inzending.
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Eurovisie Songfestival 2012 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.