Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


[Video`s, fragmenten, bekendmakingen] Nationaal Songfestival
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Nationaal Songfestival 2012
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 8 Jan 2012 13:47:03    Onderwerp: Reageren met citaat

In dit clipje zijn de fragmentjes iets langer:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XyvkrUpbZAE&feature=player_embedded#![/youtube]

Vooral de fragmenten van Ivan, Joan, Rafaella en Pearl spreken me aan, ik twijfel over Kim de Boer en Tim is volgens mij volkomen kansloos op het ESF.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 8 Jan 2012 13:47:03    Onderwerp:

Terug naar boven
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 8 Jan 2012 17:42:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Oké eerste mening na deze ronde fragmentjes..:

Raffaëla: Het enige echte moderne uptempo nummer raakt me nog niet voor 100 procent in dit fragment. Klinkt teveel cliché, maar dat kan uiteraard nog veranderen als we het hele nummer te horen krijgen...

Joan: Mijn type muziek. Klinkt een beetje als de Amy MacDonald van Nederland. Ik zou van dit nummer heel graag de hele versie willen horen. Ik heb namelijk het idee dat de melodie snel in je hoofd kan blijven hangen.

Ivan: Klinkt niet goed en niet slecht. Dus nog steeds geen echte mening gevormd, mede omdat ik de artiest niet ken.

Pearl: Zo'n ballade waar in Nederland altijd meer vraag naar lijkt te zijn dan in de rest van Europa. Grote twijfels dus. Ik zeg: Niet doen.

Tim: Duidelijk weggeplukt van sterren.nl . Ach, het nummer klinkt niet eens erg slecht, maar het klinkt gewoon niet Europees genoeg. Enfin, mijn mening daarover kent iedereen volgens mij.

Kim: Doet me teveel denken aan Justine Pelmelay. Niet doen dus. Deze ballade komt op het eerste gezicht ook te zwak over om echt te kunnen scoren, als je het bijvoorbeeld zet naast Azerbeidzjan, Oostenrijk of Finland vorig jaar die allen de finale wisten te halen.

Resumerend: Joan leidt in mijn tussenstand, op de voet gevolgd door Raffaëla. Maar ja, het blijven natuurlijk fagmentjes. Over een echt oordeel zullen we waarschijnlijk nog 6 weken moeten wachten... Cool
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 8 Jan 2012 18:35:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk juist dat Joan over het algemeen niet begrepen gaat worden qua uitstraling op het podium.. Ik denk dat ze (net als ik in The Voice) zoiets hebben van Wtf,, Stomme hippie! ook het nummer vind ik niet denderend,, Denk dat dit nummer net zo ondersneeuwt als Zwitserland in de Finale als ze al in de finale komt... Al is het duidelijk een hoofdplakker!

Ik vind het nummer van Raffaela vind ik tot nu toe het best. Als Pearl met de meest fantastische uithalen komt aan het eind van het nummer, zie ik haar makkelijk de finale halen mede dankzij de jury (die totaal niet onderschat mogen worden volgens mij).

De nummers van de mannen vind ik niet geweldig in dit korte stukje. Denk ook niet dat we met een van beiden een finaleplaats weten te bemachtigen.

Het nummer van Kim spreekt mij best wel aan,, Ik hou gewoon van dit soort muziek, al weet ik niet of dit hoog zal eindigen. Trouwens een FANTASTISCHE engelse wals dit nummer Smile (net als Nocturne (L))
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2012 15:28:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat grappig dat onze meningen na deze korte fragmentjes al zo uiteen lopen! Smile Dat houdt misschien wel in dat alle 6 liedjes sowieso niet echt slecht zijn, aangezien we niet duidelijk één voorkeur hebben. Ik vond juist het fragment van Ivan het meest pakkende/degelijke... Beetje Simon Webbe achtig ofzo..

Maar goed, ik hoorde Jan Smit zeggen dat de nummers niet bekendgemaakt zijn aangezien het echt nog alleen demo's zijn. Dus alle nummers worden nog flink aangepast en beter gemaakt. Wel goed nieuws, aangezien ik de fragmenten al niet eens zo slecht vond. Maar toch blijft het jammer dat we niet wat meer horen van de demo's, al is het maar een halve minuut...

Danonovic schreef:
Ik denk juist dat Joan over het algemeen niet begrepen gaat worden qua uitstraling op het podium.. Ik denk dat ze (net als ik in The Voice) zoiets hebben van Wtf,, Stomme hippie! ook het nummer vind ik niet denderend,, Denk dat dit nummer net zo ondersneeuwt als Zwitserland in de Finale als ze al in de finale komt... Al is het duidelijk een hoofdplakker!


Hmm ja, velen zullen dat misschien denken, maar veel anderen juist weer niet. Kan me herinneren dat Lena uit Duitsland naast veel positieve reacties ook veel kritiek kreeg, het was een rare vogel met een gek accent, maar toch won ze.. en ze deed het de tweede keer ook goed.. Of Lordi, had het idee dat meer mensen het vreselijk vonden dan goed, en dat won toch... Ik dacht voorheen eigenlijk dat iedereen een artiest/nummer goed moest vinden om te kunnen scoren/winnen, maar daar ben ik een beetje van afstapt. Een apart figuur kan ook goed scoren, en een beetje apart is Joan Franka natuurlijk wel... Daarnaast klinkt het fragment idd wel pakkend... Maar goed Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2012 20:37:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Danonovic schreef:
Ik denk juist dat Joan over het algemeen niet begrepen gaat worden qua uitstraling op het podium.. Ik denk dat ze (net als ik in The Voice) zoiets hebben van Wtf,, Stomme hippie! ook het nummer vind ik niet denderend,, Denk dat dit nummer net zo ondersneeuwt als Zwitserland in de Finale als ze al in de finale komt... Al is het duidelijk een hoofdplakker!


EURobin schreef:
Hmm ja, velen zullen dat misschien denken, maar veel anderen juist weer niet. Kan me herinneren dat Lena uit Duitsland naast veel positieve reacties ook veel kritiek kreeg, het was een rare vogel met een gek accent, maar toch won ze.. en ze deed het de tweede keer ook goed.. Of Lordi, had het idee dat meer mensen het vreselijk vonden dan goed, en dat won toch... Ik dacht voorheen eigenlijk dat iedereen een artiest/nummer goed moest vinden om te kunnen scoren/winnen, maar daar ben ik een beetje van afstapt. Een apart figuur kan ook goed scoren, en een beetje apart is Joan Franka natuurlijk wel... Daarnaast klinkt het fragment idd wel pakkend... Maar goed Smile


Alleen al het fragment van Joan klinkt niet als Zwitserland vorig jaar. Er zit meer melodie in dit nummer. Verder ben ik het met EURobin eens dat we nu eens niet voor het gemiddelde moeten kiezen maar liever iets afwijkends moeten sturen. Dat lijkt me ook de manier om op een positieve manier op te vallen. Nogmaals: De melodie zit wel heel erg snel in je hoofd én is ook nog eens afwijkend: Voor een songfestivalnummer zijn die eigenschappen van levensbelang als je dan toch eens hoger wilt eindigen dan dat we normaal doen.

Verder heeft het verleden heel erg duidelijk gemaakt dat Nederland gemiddeld heel slecht scoort met rustige nummers, dus waarom blijven we daar dan toch zo aan vasthouden? Misschien dat jullie, of de selectiecommissie, me daar een antwoord op zouden kunnen geven?
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2012 16:51:04    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:

Verder heeft het verleden heel erg duidelijk gemaakt dat Nederland gemiddeld heel slecht scoort met rustige nummers, dus waarom blijven we daar dan toch zo aan vasthouden? Misschien dat jullie, of de selectiecommissie, me daar een antwoord op zouden kunnen geven?


Tja, lastig om daar een antwoord op te geven. Persoonlijk had ik ook wel iets meer moderne up-tempo nummers verwacht, met een super goede beat. (Meer Tao Hypah/Jeronimo achtige nummers). Maar goed, de enige die dat dus heeft is Rafaella, tenminste dat hoop ik, want het fragmentje pakt nog niet echt, maar modern is het wel.

Aan de andere kant is het nu natuurlijk wel 2012, dus wellicht zijn de slechtscorende Nederlandse ballades van toen niet meer te vergelijken met die van Pearl en Kim.. Helaas zijn de fragmenten veel te kort om een vergelijking te maken.

Wel is het zo dat de afgelopen jaren vrijwel alle enigszins goede (en vaak zelfs matige) ballades op het ESF naar de finale gaan! (vaak dankzij jury's weliswaar). En de finale halen is eigenlijk het enige doel van Nederland dit jaar toch? hehe. Dus met een superstem als die van Pearl/Kim en een behoorlijke ballade zou dat misschien kunnen lukken...

Voor de winst of een top5 heb je wel een héél sterke ballade nodig... Zoals Servie een paar jaar terug, dat nummer had iets magisch/pakkends en ja, de zangeres had een apart uiterlijk.. Maar ook IJsland in 2009 werd met een simpele, maar pakkende ballade én een mooie stem wel 2e...

Dus ja, denkend aan het verleden moet Nederland geen rustig nummer sturen, anderzijds is het nu misschien wel heel anders...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2012 10:37:31    Onderwerp: Reageren met citaat

En zo blijft het een beetje tasten in het duister wat betreft de zes nummers. Daarbij schijnt het te gaan om fragmenten van demo's. Uit ervaring weet ik dat een uiteindelijke versie heel anders kan klinken dan een demo. Dus concluderend is eigenlijk nog niets zeker! Cool
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2012 15:03:00    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
En zo blijft het een beetje tasten in het duister wat betreft de zes nummers. Daarbij schijnt het te gaan om fragmenten van demo's. Uit ervaring weet ik dat een uiteindelijke versie heel anders kan klinken dan een demo. Dus concluderend is eigenlijk nog niets zeker! Cool


Exact. Aangezien er toch nog flink gesleuteld gaat worden aan de demo's, vind ik dat ze ze gewoon bekend moeten maken. Vooral omdat we nog bijna 7 weken moeten wachten! De schok is dan ook minder groot als de nummers toch tegen blijken te vallen. En die kans is natuurlijk aanwezig.
De afgelopen jaren duurde het wachten op slechte liedjes ook erg lang, je dacht vantevoren toch steeds: er moet toch minstens één goed nummer/uitvoering bij zitten?? En uiteindelijk bleken er dan 0 goede te zijn.
Maar helaas, we mogen niets horen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
festivalgirl
4points Member


Geregistreerd op: 22 Jan 2012
Berichten: 55
Woonplaats: apeldoorn

BerichtGeplaatst: 22 Jan 2012 19:20:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Op voorhand ga ik voor Joan, Rafaella & Ivan, de andere fragmenten vind ik saai.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2012 22:21:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Opmerkelijk bericht, zeker als je bedenkt dat ook de bookmakers maar 10 seconden van de fragmentjes van de demo's hebben gehoord. Of het zijn vakmensen, of het zijn rasechte gokkers! Cool

Citaat:
Pearl Jozefzoon favoriet bij bookmaker

Pearl Jozefzoon (foto) maakt het meeste kans om het Nationaal Songfestival te winnen als we tenminste bookmaker Unibet mogen geloven. Pearl zal op zondag 26 februari tijdens het Nationaal Songfestival het lied We can overcome zingen. Voor ieder ingelegde euro krijg je er 1,40 terug krijgt mocht de zangeres daadwerkelijk winnen.

Kim de Boer staat bij bij de bookmakers op de tweede plaats en het meeste geld valt er op dit moment te verdienen als je je geld nu in zou zetten op Ivan Perotti. Bij winst op het Nationaal Songfestival levert iedere ingezette euro er 20 op.

1. Pearl Jozefzoon 1,40/ 2.Kim de Boer 4,00/ 3. Tim Douwsma 5,00/ 4. Joan Franka 6,00/ 5. Raffaëla Paton 10,00/ 6. Ivan Peroti 20,00 (stand 24-1 om 0.00u)

(bron: songfestivalweblog.nl)
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Nationaal Songfestival 2012 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 6 van 9

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.