Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Wat doen we vandaag?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 22 Sep 2012 12:17:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch wel schokkend wat er allemaal is gebeurd in Haren naar aanleiding van de facebook-uitnodiging. We zijn hier volkomen losgeslagen geloof ik.

Ben zelf 27 dus ik vind dat ik wel (zelf)kritiek mag hebben. Ik heb het idee dat mijn leeftijdsgenootjes (en dus jonger) totaal geen grenzen meer kennen of zo. Ik begin me langzaamaan af te vragen of het verstandig was militaire dienst af te schaffen. Niet zozeer om jongeren klaar te stomen voor een oorlog, nee, maar meer om een klein beetje discipline bij te brengen.

Ouders van nu bakken sowieso niets van het opvoeden van kinderen, en dat is misschien ook logisch, want kinderen zijn zo vrij door zowel internet als in het dagelijks leven, alles moet maar kunnen. Als ouder kan je zowat niets meer verbieden. Enerzijds is die vrijheid heel goed! Maar anderzijds zijn er geen duidelijke grenzen meer. Natuurlijk zijn er ook jongeren die wel grenzen zien, maar ik denk dat de ''schijt-aan'' groep steeds groter groeit.

Toen ik op de basisschool zat, dat is dan meer dan 15 jaar geleden, was het toch nog iets anders. Ik kletste nogal veel en kauwde vaak kauwgom, met als gevolg dat ik zo nu en dan aan mijn arm de klas uit werd gesleurd door de juf. Ik vond dat natuurlijk niet leuk en het deed zeer, maar ik snapte wel de reden en dat accepteerde ik. Nu, 15 jaar later accepteren kinderen dat niet meer, en ouders zouden direct op de stoep staan om de juf een lesje te leren. Tja. Ik had door de harde greep van de juf zelfs wel eens een blauwe plek, maar het kwam niet eens in me op om haar voor de rechter te slepen of zo haha! Ik was tenslotte fout geweest. En oh wat had zíj gelijk, want wat waren wíj vaak een vervelende klas.

Oh wat klink ik nu wijs, maar dat valt wel mee hoor. Een beetje ondeugend zijn is leuk. Maar wij jongeren worden wel op handen gedragen. Ook in de politiek laten veel partijen nu duidelijk zien dat jongeren voorop staan en dat ouderen hun muil moeten houden (ik overdrijf ietwat). Maar daar mag ook wel wat tegenover staan toch? Een beetje discipline en meer respect bijvoorbeeld.

Nogmaals, ik generaliseer een beetje, maar vind op zich dat dat wel even mag aangezien ikzelf nog in de categorie tot 30 val. En ja! Ik weet ook wel dat er óók honderdduizenden brave, lieve respectvolle jongeren zijn Smile

Tot slot denk ik dat vrijheid en democratie ook bepaalde grenzen hebben. Niet dat ik dat leuk vind, maar mensen (jongeren) weten niet altijd goed om te gaan met de vrijheid, dat blijkt continu. Je moet en mag vrij zijn zolang je er maar geen rotzooitje van maakt, en democratie moet en mag zolang je het maar niet misbruikt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 22 Sep 2012 12:17:33    Onderwerp:

Terug naar boven
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 22 Sep 2012 16:58:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Ennn Marianne Vos heeft goud gewonnen bij het WK wielrennen in Valkenburg! Ja! Eindelijk, super goed van haar, vooral na het Olympische Goud!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 22 Sep 2012 23:51:22    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.ad.nl/ad/nl/1022/Celebs/article/detail/3320690/2012/09/22/Beschonken-Anouk-plaatst-video-op-Facebook.dhtml

Is dit soms de killersong voor het ESF? Wink Wel een mooi nummer trouwens Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 23 Sep 2012 10:59:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Die luisterde ik ook net! super mooi nummer Very Happy Zou van mij best wel de killersong mogen zijn Smile Maar ik ben nog steeds super benieuwd naar alle andere liedjes Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2012 14:48:11    Onderwerp: Reageren met citaat

EURobin schreef:
Toch wel schokkend wat er allemaal is gebeurd in Haren naar aanleiding van de facebook-uitnodiging. We zijn hier volkomen losgeslagen geloof ik.

Ben zelf 27 dus ik vind dat ik wel (zelf)kritiek mag hebben. Ik heb het idee dat mijn leeftijdsgenootjes (en dus jonger) totaal geen grenzen meer kennen of zo. Ik begin me langzaamaan af te vragen of het verstandig was militaire dienst af te schaffen. Niet zozeer om jongeren klaar te stomen voor een oorlog, nee, maar meer om een klein beetje discipline bij te brengen.

Ouders van nu bakken sowieso niets van het opvoeden van kinderen, en dat is misschien ook logisch, want kinderen zijn zo vrij door zowel internet als in het dagelijks leven, alles moet maar kunnen. Als ouder kan je zowat niets meer verbieden. Enerzijds is die vrijheid heel goed! Maar anderzijds zijn er geen duidelijke grenzen meer. Natuurlijk zijn er ook jongeren die wel grenzen zien, maar ik denk dat de ''schijt-aan'' groep steeds groter groeit.

Toen ik op de basisschool zat, dat is dan meer dan 15 jaar geleden, was het toch nog iets anders. Ik kletste nogal veel en kauwde vaak kauwgom, met als gevolg dat ik zo nu en dan aan mijn arm de klas uit werd gesleurd door de juf. Ik vond dat natuurlijk niet leuk en het deed zeer, maar ik snapte wel de reden en dat accepteerde ik. Nu, 15 jaar later accepteren kinderen dat niet meer, en ouders zouden direct op de stoep staan om de juf een lesje te leren. Tja. Ik had door de harde greep van de juf zelfs wel eens een blauwe plek, maar het kwam niet eens in me op om haar voor de rechter te slepen of zo haha! Ik was tenslotte fout geweest. En oh wat had zíj gelijk, want wat waren wíj vaak een vervelende klas.

Oh wat klink ik nu wijs, maar dat valt wel mee hoor. Een beetje ondeugend zijn is leuk. Maar wij jongeren worden wel op handen gedragen. Ook in de politiek laten veel partijen nu duidelijk zien dat jongeren voorop staan en dat ouderen hun muil moeten houden (ik overdrijf ietwat). Maar daar mag ook wel wat tegenover staan toch? Een beetje discipline en meer respect bijvoorbeeld.

Nogmaals, ik generaliseer een beetje, maar vind op zich dat dat wel even mag aangezien ikzelf nog in de categorie tot 30 val. En ja! Ik weet ook wel dat er óók honderdduizenden brave, lieve respectvolle jongeren zijn Smile

Tot slot denk ik dat vrijheid en democratie ook bepaalde grenzen hebben. Niet dat ik dat leuk vind, maar mensen (jongeren) weten niet altijd goed om te gaan met de vrijheid, dat blijkt continu. Je moet en mag vrij zijn zolang je er maar geen rotzooitje van maakt, en democratie moet en mag zolang je het maar niet misbruikt.


Afgelopen vrijdagavond, na het kijken van de Voice, zapten wij verder naar TV Noord waar we rechtstreeks het slagveld konden bekijken. De media staat immers voor niks!

Natuurlijk ontken ik niet dat jongeren die dit soort vandalisme plegen enorm streng aangepakt moeten worden, maar de vraag blijft wel hoe je hierin het snelst een goed resultaat boekt. Doe je dat door jongeren weg te zetten als crimineel of bied je de jeugd kansen? De jeugwerkeloosheid is nog nooit zo hoog geweest als nu. Het is jammer dat dergelijke feiten niet meer genoemd worden in de media, ongetwijfeld omdat alles tegenwoordig nu eenmaal met een paar kreten van de VVD worden opgelost. Maar een echte oplossing is het niet. Verder denk ik dat niet iedere ouder even geschikt is als opvoeder, maar dat is een discussie apart.

Om kort te gaan: Je kunt wel proberen het gat in de emmer te dichten, maar het is beter om eerst te zorgen dat de kraan niet meer lekt..
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 27 Sep 2012 13:35:48    Onderwerp: Reageren met citaat

EURobin schreef:
http://www.ad.nl/ad/nl/1022/Celebs/article/detail/3320690/2012/09/22/Beschonken-Anouk-plaatst-video-op-Facebook.dhtml

Is dit soms de killersong voor het ESF? Wink Wel een mooi nummer trouwens Smile


Of gaat het om dit nummer dat net op YouTube is verschenen en waar heel Facebook lyrisch van wordt?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nRV3YWXRVY4[/youtube]
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 27 Sep 2012 15:06:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Vind het een mooi nummer Very Happy En jij SharkeY? Het is trouwens wel een beetje stil momenteel, wat gaat er gebeuren? Iemand nog nieuwtjes? Hehe.

Ik zag dat het JSF ook weer van start is gegaan. Volgens mij zijn er binnenkort 2 halve finales of zo. Hoe dan ook, ik hoorde onwillekeurig 1 nummer en was best enthousiast eigenlijk:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1yKcmeYtS4o[/youtube]

Ik weet niet wat jullie er van denken, maar dit nummer is beter dan wat Nederland sinds 2005 naar het 'grote mensen' ESF heeft gestuurd. Ik zie de punten al binnenstromen (mocht dit nummer gaan dan).

Dat is me overigens al eerder opgevallen, vooral het jaar dat Nederland het JSF won en het nummer van vorig jaar, dat waren echt hippe nummers van nu.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 1 Okt 2012 00:18:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik was nooit zo'n fan van de sport Golf, maar de afgelopen dagen heb ik eens even de Ryder Cup gevolgd, dat is hét golf evenement tussen de USA and Europa! Europa treedt daar dus als één 'land' op. Dus de beste golfers uit Europese landen strijden daar tegen de beste Amerikaanse golfers hehe.

Het is heel grappig om aan jezelf te merken dat je dan ineens voor Europa bent hehe. Bij bepaalde sporten is het best leuk om het zo te doen moet ik zeggen, Europa als één, golf is er uitermate geschikt voor.

Daarnaast is het goede nieuws dat Europa heeft gewonnen, op de laatste dag van het evenement is Europa flink teruggekomen.

http://nos.nl/artikel/424407-europa-behoudt-ryder-cup.html
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 1 Okt 2012 11:05:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Met jaloerse blikken volg ik weer de voorrondes van het JSF. Waarom krijgt de Avro wel voor elkaar wat de Tros niet voor elkaar krijgt? De stilte rondom Anouk. We zouden zo graag wat meer info krijgen! Intussen zijn er wel een hoop landen die begonnen zijn met de selecties voor het Eurovisie volgend jaar in Malmö. Het laatste nieuws is dat behalve Armenie ook Polen terug zal keren na een jaar afwezigheid. We wachten nog wel op bevestiging van deelname uit Italie. Maar die zullen toch niet afhaken na twee jaren top 10? Traditiegetrouw opent Zwitserland het jaarlijkse voorronde-bal waar volgens de media Lys Assia weer aan zal deelnemen. Iemand daar nog iets over gehoord?
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Roel
5points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 116

BerichtGeplaatst: 8 Okt 2012 23:36:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Net alle inzendingen van Zwitserland bekeken op hun website. Door zo'n massa songs heenwerken is niet gemakkelijk. Je gaat snippets beluisteren en merkt al snel wat er mis is.
Iets moet boeiend genoeg blijven, een verrassend intro hebben en zeker een goede visuele presentatie. Alle bekende muziekstijlen komen voor maar de uitvoerende artiesten geven er meestal geen eigen originele draai aan.
Soms is de song geweldig maar de artiest of band een drama.
Uiteindelijk zal men live echt iets moeten kunnen neerzetten. dat kun je in zo'n clip nou net niet vooraf al zien. De internationale uitwisseling van composities die onder een andere vlag uit gaan komen op het ESF is niet zo mijn ding. Benieuwd wat er nog meer online gaat verschijnen voor Zwitserland.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67  Volgende
Pagina 63 van 67

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.