Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Gerd

|
Geplaatst: 21 Mei 2015 16:04:37 Onderwerp: Wat leest u ? |
|
|
Ik ga nu beginnen in "Paaz" van Myrthe v/d Meer . Het is een psychiatrische roman en zou heel goed zijn volgens mensen uit de boekenclub.
Alles uit dit boek is op waarheid gebaseerd .
Als Emma van de ene op de andere dag opgenomen wordt op de paaz, weet ze één ding zeker: hier is een fout gemaakt. Ze heeft namelijk een leuke baan, een geweldige vriend en een goed leven, dus dat ze dood wil kan dan toch geen probleem zijn?
Het is het begin van Emma's zoektocht door de absurde wereld van de psychiatrische kliniek met al haar regels, pillen en diagnoses - een zoektocht naar de uitgang, maar boven alles een zoektocht naar zichzelf. Tijdens haar reis langs vreemde patiënten en nog vreemdere therapeuten, depressieve kerstballen en onverwachte vriendschappen, begint Emma te beseffen dat ze hier niet voor niets zit, en dat zij de enige is die kan bepalen of, maar vooral ook hóé ze ooit de paaz weer verlaat. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 21 Mei 2015 16:04:37 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Patty Gast
|
Geplaatst: 21 Mei 2015 18:06:40 Onderwerp: |
|
|
Voor het moment alles van Toni Coppers en alles over dementie
Toni Coppers (Sint-Truiden, 6 september 1961) is een Vlaams schrijver van misdaadromans. Daarnaast werkte hij bij de VRT.
Loopbaa[bewerken]
Hij debuteerde in 1995 met De Beha van Madonna, brieven van een reiziger, waarin hij literaire reisbrieven schreef aan vrienden en bekenden. In die tijd was Coppers reisjournalist voor Radio 1, en produceerde hij meerdere reisprogramma’s bij de openbare omroep, zoals Gewoonweg, Lopend Vuur en Het Landhuis.
In 2005 begon Toni Coppers als thrillerschrijver met Dixit, het hilarische verhaal van communicatiegoeroe David Cleeffs, een jaar later gevolgd door de sequel op Dixit, Heilige Nachten. Het zijn eerder komische boeken dan thrillers, en ze nemen de wereld van de spindoctors, woordvoerders en ‘communicatiedeskundigen’ op de korrel. Beide boeken horen thuis in de Angelsaksische traditie van de farce, met schrijvers als Ben Elton of Stephen Fry als voorbeelden.
Met Niets is ooit (2008) maakt Coppers zijn debuut als volbloed thrillerschrijver. Niets is ooit is het eerste deel in een nieuwe thrillerreeks rond Liese Meerhout, inspecteur Kunstcriminaliteit in Brussel. De setting is de hedendaagse en kosmopolitische Europese hoofdstad. Het werd genomineerd voor de Hercule Poirot Prijs 2008. In mei 2009 verscheen Engel, het tweede deel uit de reeks. Het derde boek rond Liese Meerhout,De geheime tuin,verscheen in 2010, een jaar later gevolgd door Iris was haar naam. Beide boeken werden genomineerd voor de Diamanten Kogel. In Iris verlaat Liese Meerhout de wereld van de kunst - hoewel er via haar vriend Simon altijd wel een link zal blijven - : ze wordt commissaris bij de Crim, de moordbrigade van Brussel. Eind maart 2012 verscheen de vijfde misdaadroman rond Liese Meerhout, Stil bloed. Voor de eerste keer verlaat commissaris Meerhout de hoofdstad: het boek speelt zich bijna volledig af in Oostende. In 2013 verhuisde commissaris Liese Meerhout naar Antwerpen, waar ze bij de Moordbrigade aan de slag ging. "Zwerfvuil" (2013) was de eerste Liese Meerhout thriller die zich in de Scheldestad afspeelde. In 2014 volgde "Dood water", inmiddels de 7de thriller rond commissaris Meerhout. Met dit boek wint de auteur de Hercule Poirotprijs 2014. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Katrien

|
Geplaatst: 21 Mei 2015 18:16:59 Onderwerp: |
|
|
Ik de Libelle, is dat ook goed?  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Patty Gast
|
Geplaatst: 21 Mei 2015 18:22:28 Onderwerp: |
|
|
ook goed  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Gerd

|
Geplaatst: 21 Mei 2015 18:42:29 Onderwerp: |
|
|
Jaja , dat is ook goed , lezen is lezen Katrientje
Pattyke dat ziet er goed uit .
Ik ben gaan kijken en zie dat ik er 9 boeken van heb. Ik ga zeker Dixit eens lezen , dat lijkt me wel wat. Moet je ze in een bepaalde volgorde lezen of maakt het niet uit ?
Bedankt voor de tip , dat is altijd leuk . |
|
Terug naar boven |
|
 |
Patty Gast
|
Geplaatst: 21 Mei 2015 21:41:52 Onderwerp: |
|
|
Begin maar met 'Niets is ooit'. Ja, de Liese Meerhout reeks moet je in volgorde lezen.
Ik kende de schrijver niet en ben natuurlijk met het laatste boek begonnen. Het is geen ramp en je kan het plot volgen. Maar de vaste personages worden ook beschreven en dan kun je best met het eerste boek beginnen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Gerd

|
Geplaatst: 22 Mei 2015 08:42:47 Onderwerp: |
|
|
Oke ga ik doen , maar eerst mijn huidige boek uitlezen .
Volgorde Toni Coppers.
2/= Engel
3/= Geheime tuin zie ik ? Klopt dat zo ?
Laatst aangepast door Gerd op 22 Mei 2015 11:49:34; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
katleen
|
Geplaatst: 22 Mei 2015 11:29:10 Onderwerp: |
|
|
Ik heb echt geen tijd meer om te lezen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Patty

|
Geplaatst: 25 Mei 2015 20:48:09 Onderwerp: |
|
|
Op 2 dagen tijd een ander boek van Toni Coppers gelezen. Een van zijn eerste boeken. Geen thriller. Het heet Heilige nachten. Is crimineel. Maar je moet voor dat genre wel zijn. Ik hou wel van die humor.
Ik lees de laatste twee jaar heel, heel veel. Ik lees tussendoor dan nog over dementie. Dus, eigenlijk heb ik op 4 dagen 2 boeken gelezen.
Is mijn manier om aan de alledaagse dingen te ontsnappen. Door de week lees ik niet zoveel. Ik schiet in actie vanaf de vrijdag. Ik ga ook bijna niet weg. Vandaar, ... Verder dan het eerste beste terras geraak ik niet.  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Gerd

|
Geplaatst: 26 Mei 2015 10:23:09 Onderwerp: |
|
|
Ik ga meestal redelijk op tijd naar bed en lees dan nog . Overdag lees ik niet of heel weinig . Ik ben nog steeds in Paaz bezig , die boek over de psychiatrie , wel een goed boek.
Ik lees veel meer sinds ik mijn e-reader heb , ik durf het bijna niet zeggen hoeveel boeken ik heb Ik krijg die nooit gelezen . |
|
Terug naar boven |
|
 |
Patty

|
Geplaatst: 26 Mei 2015 18:15:32 Onderwerp: |
|
|
In bed lees ik nooit.
Pol is ook al aan het zeuren dat ik zo'n ding als jij moet kopen. Maar ik hou het bij boeken. Waarschijnlijk een stupide gedacht van mij. Ik wil die boeken zien staan. Toch diegene die ik de moeite vind.
Nu ja, een mens moet ergens zijn geld in steken  |
|
Terug naar boven |
|
 |
SoulSisters Site Admin
|
Geplaatst: 26 Mei 2015 18:47:07 Onderwerp: |
|
|
Ja het heeft meer voor-dan nadelen hoor . Op verlof heb ik wel een paar honderd boeken bij Het is lichter in de hand , er is verlichting in en je kunt gemakkelijk een boek van 700 blz in je handtas steken . Ik heb al meer dan 20.000 boeken staan .Noem een boek en ik heb het. Niet verder vertellen hé ? |
|
Terug naar boven |
|
 |
Patty

|
Geplaatst: 26 Mei 2015 21:19:08 Onderwerp: |
|
|
hihi, ik heb geen plaats voor zoveel boeken. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Katrien

|
Geplaatst: 27 Mei 2015 09:03:45 Onderwerp: |
|
|
ik lees ook wel boeken en magazines over fotografie.
Die magazines vaak alleen al voor de foto's die erin staan
Er is toch nog veel dat ik zou willen kunnen. En op die wildlife fotografie doen ben ik zo jaloers!! |
|
Terug naar boven |
|
 |
Gerd

|
Geplaatst: 27 Mei 2015 09:44:03 Onderwerp: |
|
|
Ja je kunt er veel uit leren vermoed ik . Wildlife fotografie , dat is iets speciaal , ik heb dat gezien in Amerika. Die fotografen staan al uren op wacht om een beer of ander dier te fotograferen dat in de buurt gespot is . Daar moet je geduld en uithoudingsvermogen voor hebben vrees ik . |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 27 Mei 2015 09:44:03 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|