Schietsport Vereniging Texel
www.ssvtexel.nl 
 FAQ  •  Zoeken  • Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

VihtaVuori kruit. Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.
Auteur Bericht
Jitse
Schutter

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2008 22:43:37 Reageren met citaatTerug naar boven

Een oud kanon zou ik wel willen hebben, zon eentje die ze vroeger op de voc schepen hadden.
Weten jullie misschien waar ik op Texel deze dan kan gebruiken? Onze tunnel zal wel niet mogen jammer genoeg sad

Kan ik hem als ik hem niet gebruik mooi in de tuin zetten Razz
En met oud en nieuw is het ook geinig, geeft mooi dreuntje smile

Jitse
Profiel bekijkenStuur privébericht

Geplaatst: 21 Jun 2008 22:43:37 Terug naar boven

goose
Scherpschutter

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2008 23:25:55 Reageren met citaatTerug naar boven

Kun je het niet op een accoordje gooien met je familie?? die weten vast nog wel zo'n ding te liggen, ergens in het marsdiep, vlakte van Kerken of zo. Kilo Bollerpulver er in, prop er op en kaboem, maak je indruk mee op het buurtje bij jou, wedden??? hahaha
zie je later Wink

Schutter

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 02:12:14 Reageren met citaatTerug naar boven

Ja ik weet al een hele mooie, is alleen wel van ijzer komt uit het wad vandaan.
Die ligt nu in zoetwater om er zoveel mogelijk zoutkristallen uit vandaan te krijgen. Maar wat ze eigenlijk allemaal doen als ze uit het zoute water vandaan komen is verpotloden, vallen langzaam uit elkaar in de loop der jaren.
Maar ik heb wel veel interesse in dit kanon, hij is ongeveer 3.5 meter lang en weegt een 1000 kg. Moet dan alleen nog een zware orginele bok voor gemaakt worden.
Schieten moet je maar niet doen denk met dit kanon.
Nan Westenlaken ( die van de CVI) heeft nog een mooie bronzen te koop staan vroeg er in het gulden tijdperk al 20.000 gulden voor.

Ik denk dat je de klap van zon kanon kan vergelijken met een goed schot carbit uit de melkbus? Misschien heeft iemand van jullie wel eens z?n kanon in het echt zien schieten?

Ik ben een beetje off-topic, sorry heren smile
goose
Scherpschutter

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 12:05:55 Reageren met citaatTerug naar boven

Jitse schreef:
Ja ik weet al een hele mooie, is alleen wel van ijzer komt uit het wad vandaan.
Die ligt nu in zoetwater om er zoveel mogelijk zoutkristallen uit vandaan te krijgen. Maar wat ze eigenlijk allemaal doen als ze uit het zoute water vandaan komen is verpotloden, vallen langzaam uit elkaar in de loop der jaren.
Maar ik heb wel veel interesse in dit kanon, hij is ongeveer 3.5 meter lang en weegt een 1000 kg. Moet dan alleen nog een zware orginele bok voor gemaakt worden.
Schieten moet je maar niet doen denk met dit kanon.
Nan Westenlaken ( die van de CVI) heeft nog een mooie bronzen te koop staan vroeg er in het gulden tijdperk al 20.000 gulden voor.

Ik denk dat je de klap van zon kanon kan vergelijken met een goed schot carbit uit de melkbus? Misschien heeft iemand van jullie wel eens z?n kanon in het echt zien schieten?

Ik ben een beetje off-topic, sorry heren smile

Hangt van het kaliber af, maar ik heb een keer, in Engeland, een 3,5 ponder af horen gaan en ik kan je verzekeren dat een melkbus in het niet valt bij die klap.
Geweldig wat een dreun. In de tunnel zou ik niet instaan voor de isolatie op de wanden. Kon wel eens zijn dat alleen de bevestigings schroeven nog in het beton zitten.
Succes daar op de Noordzee en niet teveel met de fakkel spelen hoor. Pas op voor blaren hahahahahaha Wink
Wel geweldig

Scherpschutter

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 18:40:38 Reageren met citaatTerug naar boven

Hallo,

Ik dacht dat deze topic over VihtaVuori kruit ging en nu gaat het ineens over antiek geschut, o.k wordt ook wel zwartkruit mee gebruikt maartoch.
Gansman jammer dat jij je donderbus niet mee had vanmiddag, 'k had je wel weer ff willen zien schoorsteenvegen.
Groet, Cool Cool
Berichten van afgelopen:      
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp