Auteur |
Bericht |
Jitse
Schutter
|
Geplaatst:
24 Apr 2008 22:57:34 |
|
Hallo allemaal,
Hier even een berichtje vanaf de Noble Piet van Ede (150 kilometer noordwest over zwemmen.) Is er al wat bekend over een clubwedstrijd in mei?
Ik had wel iets hoort over het weekend van 10/11 mei maar heb daar niks meer over vonden in het clubegebouw.
Als er een wedstrijd is wil ik meedoen op 12 mtr kkg, 12 mtr grootkaliber pistool en op de 100 mtr met kijker.
Groetjes Jitse |
Laatst aangepast door Jitse op 2 Jun 2008 18:06:34; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
|
Geplaatst:
24 Apr 2008 22:57:34 |
|
|
|
|
Jitse
Schutter
|
Geplaatst:
1 Jun 2008 11:30:22 |
|
Of zullen we straks een eigen wedstrijdje houden onderling, 100 mtr schieten met kijker, 100 mtr veteranen geweer en 50 mtr karabijn.
Dan alle drie deze dingen schieten, daar de punten van bij elkaar optellen. Diegene is de winnaar.
We moeten alleen wel natuurlijk de gene die geen kijkergeweer hebben met het wapen laten schieten van een clubgenoot en anders om ook. Ik heb bijvoorbeeld geen karabijn. veteranen geweer hebben we op de club genoeg dus dat is geen probleem.
Is dit wat voor jullie?
We zouden er nog pistoolschieten ook bij kunnen doen.
Dan heeft iedereen evenveel kans om te winnen.
Jitse |
|
|
|
|
Jitse
Schutter
|
Geplaatst:
2 Jun 2008 18:04:09 |
|
Houden jullie niet meer van een wedstrijdje, totaal geen competitie gevoel meer onder jullie ( voor mij een heel vreemd idee)?
Ik vind de wedstijden altijd erg geslaagd, een goede manier om jezelf te kunnen vergelijken met je collegaschutters, en mocht je minder schieten. Een goede reden om beter of op een andere manier te gaan oefenen. Zodat je de volgende keer wel meer win kans heb.
Verder vind ik het sociale gebeuren eromheen altijd zo leuk, net zo belangerijk als het schieten. Gezellig even nazitten, Biertje erbij, beetje eten.
Maar ik deel schijnbaar alleen die mening ( vind het wel een beetje een dooie bende zo bij elkaar, als we helemaal niks meer organiseren)
Ik wil als jullie het goed vinden anders wel een volgende wedstrijd dag organiseren, beetje hulp van iemand is natuurlijk van harte welkom.
Wat Ilse (als motor) altijd voor elkaar kreeg; Een wedstrijd organiseren moeten wij toch ook kunnen en anders proberen in ieder geval denk ik?
Ik hoor wel van jullie
Jitse
Donderdag ben ik weer op de baan hoor! |
|
|
|
|
Kuifje
Scherpschutter
|
Geplaatst:
2 Jun 2008 19:56:19 |
|
Bus kruit voor Arnold staat in de munitie-bunker met z'n naam erop.
Groet. |
|
|
|
|
Jitse
Schutter
|
Geplaatst:
3 Jun 2008 11:36:50 |
|
Ik kon afgelopen vergadering niet aanwezig zijn omdat ik nog op mijn werk ben. Maar dat is goed nieuws dat Laurens en Nico wat gaan organiseren. Ik zal ze mijn hulp aanbieden, als ze die willen gebruiken.
Kruit staat al een heel tijdje klaar voor Arnold in de bunker, kon hem alleen niet bereiken om te zeggen dat het daar klaarstaat.
Maar er is dus nog wel interesse in wedstrijden schieten? Want wat mij laatst in gesprekken opviel met mensen (wie doet er niet toe) dat diegene er niet veel zin meer in hadden, en dat vind ik gewoon jammer.
Maar iedereen heeft het recht op eigen mening, dus als je daar geen zin heb dan gewoon niet. |
|
|
|
|
goose
Scherpschutter
|
Geplaatst:
3 Jun 2008 17:38:35 |
|
Jitse schreef: |
Houden jullie niet meer van een wedstrijdje, totaal geen competitie gevoel meer onder jullie ( voor mij een heel vreemd idee)?
Ik vind de wedstijden altijd erg geslaagd, een goede manier om jezelf te kunnen vergelijken met je collegaschutters, en mocht je minder schieten. Een goede reden om beter of op een andere manier te gaan oefenen. Zodat je de volgende keer wel meer win kans heb.
Verder vind ik het sociale gebeuren eromheen altijd zo leuk, net zo belangerijk als het schieten. Gezellig even nazitten, Biertje erbij, beetje eten.
Maar ik deel schijnbaar alleen die mening ( vind het wel een beetje een dooie bende zo bij elkaar, als we helemaal niks meer organiseren)
Ik wil als jullie het goed vinden anders wel een volgende wedstrijd dag organiseren, beetje hulp van iemand is natuurlijk van harte welkom.
Wat Ilse (als motor) altijd voor elkaar kreeg; Een wedstrijd organiseren moeten wij toch ook kunnen en anders proberen in ieder geval denk ik?
Ik hoor wel van jullie
Jitse
Donderdag ben ik weer op de baan hoor! |
Hoi Jitse
Goed stuk, en er is weinig aan toe te voegen. Het probleem is dat de schietsport een individuele sport is en ieder voor zich. Ik denk dat er maar een paar zijn met dezelfde belangen. In mijn ogen zijn wij dat, de mannen met de kijkers, dat zijn er maar een paar.
Wat ons bindt is het slappe gelul over kogel gewicht, hulzen, type kruit en de hoeveelheid. De meeste anderen hebben die binding niet omdat ze fabrieks munitie schieten, het maakt ze dus niet uit. zij schieten omdat het een avondje uit is.
Dat hoort ook zo vindt ik, nogmaals het is een individuele sport en je moet lekker kunnen doen wat je denkt leuk te vinden.
een en ander betekend wel dat we niet echt op een lijn zitten wat dan weer betekend dat je een wedstrijd niet of heel moeilijk georganiseerd krijgt. Naar mijn weten is het nog nooit gelukt om ALLE leden mee te laten doen op een wedstrijd.
Ook niet als er gastschutters waren dan was het nooit mogelijk om de leden van Texel op de baan te krijgen (daar stoor ik me wel eens aan trouwens) zodat we na afloop van de sessie eens lekker konden gaan zitten zuipen om de onderlinge banden eens aan te halen. Ik vind het altijd bere gezellig als we naast de maandag en dinsdag schutters aan de bar zitten. Hun dagen zijn wel gezellig en onderling hebben ze het leuk.
wij op donderdag hebben al de pech dat de bar niet bemand is, dus de meesten gaan naar huis. En eerlijk, als ik mijn wapens bij me heb dan wil ik ook weg na een drankje, ik vind de verantwoording te groot om te blijven hangen.
Hoe dan ook, ik wil wel een wedstrijdje schieten, wil je altijd helpen als er hulp nodig is.
Misschien is het eens leuk om bv alleen met de Fal of Garand of K98 te schieten. iedereen met hetzelfde brok ijzer, iedereen de zelfde kans. Wedstrijden met je eigen wapens zijn nooit eerlijk of ze moeten standaard zijn. Ik kan nooit winnen van jouw custom geweer, toch??
Ik wens iedereen veel plezier bij het schieten, op wat voor manier dan ook want het is een pracht sport.
Zie jullie donderdag as
Goose |
_________________ S.N.A.F.U. |
|
|
|
Kuifje
Scherpschutter
|
Geplaatst:
4 Jun 2008 16:22:59 |
|
Om kort door de bocht te gaan er is geen driving spirit om wat of iets te organiseren, jammer.
Groet. |
|
|
|
|
|