Het String Forum
Het forum voor man en vrouw!
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


spanje

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het String Forum Forumindex -> String Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marc



Geregistreerd op: 02 Aug 2008
Berichten: 426

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2022 11:38 am    Onderwerp: spanje Reageren met citaat

Zo,

Spanje, het beloofde (string) land, ja.

Een aantal jaren terug zat ik niet lekker in mijn vel (en string). Op het werk, waar ik als manager actief was, kwam een nieuwe directeur en ik kon niet met hem samenwerken. Het botste op alle vlakken, en dat was over en weer. Uiteindelijk kreeg ik een aanbod om op te rotten met een mooie oprot premie.

We zijn toen in zuid Spanje gaan kijken en hadden al snel een leuk huisje (landhuis, boerderij) met zwembad en een 2500m land op een heuvel, in de buurt van Marbella Estepona. We wonen in de heuvels met uitzicht over de middellandse zee. Na wat rekenwerk, verkoop huis in NL, oprot premie, aankoop huis in Spanje (95000 euro) en dat mijn vrouw haar werk mee kon nemen, was de deal al snel gedaan.

Ik moest nog een jaar of 5 tot aan mijn pensioen, en dat hebben we volgehouden. Je kon daar voor 1000 euro pm een behoorlijk leventje er op nahouden, tegenwoordig iets meer, 1200 euro. Ook hier wordt alles iets duurder, maar minder snel dan daar bij jullie.

Het levensonderhoud in Spanje is vele malen goedkoper dan in het koude kikkerlandje. Tel daarbij op dat je alleen al 7 a 8 maanden per jaar in je string naar buiten kan, en in de wintermaanden is het gemiddeld 17 a 19 graden met uitschieters zoals 2e kerstdag 21 a 22 graden. Heerlijk. En als het wat kouder wordt gaat de open haard aan, geen gas, dus geen stook kosten. Spanje heeft een overschot aan aardgas, maar de leidingen lopen tot aan de Franse grens, die hebben geen interesse om die leidingen door te trekken naar Nederland Belgie en Duitsland.

2e kerstdag naar het strand, warempel druk en nog even in string rondgelopen. Ik was niet de enige daar. Kopje koffie op Terras, 1,25, glaasje wijn op terras, 1,50 ja het kan daar nog.
Strings zie je daar veel, ook soms bij mannen, maar bij vrouwen is het behoorlijk veel. (spanse vrouwen meer dan die noorderlingen)

Begin December was ik bij mijn dochter in NL, en die vertelde dat het leven in Nederland onbetaalbaar wordt, geschatte stookkosten voor 2023, 4500 euro, en hier een middag houthakken. Boodschappen in de super, gemiddeld 120 a 150 euro, in Spanje 80 a 90 euro. Zelfs Hollandse producten zijn in Spanje goedkoper dan in NL. (Goudse kaas en Heinekenwater zijn hier 25 a 30% goedkoper)

Als je nu met de kerstdagen naar Marbella gaat, lijkt het wel alsof je in Nederland of Belgie ben, vele pensionado’s die van de zon genieten en zoals men vertelde, een huis huren voor 3 tot 4 maanden a 400 euro pm, in Holland de kachel op 4 graden om bevriezing te voorkomen is voor hun goedkoper dan daar te blijven en volop stookkosten moeten betalen. En ze zijn er nog even uit.

Het stringen, van half april tot half november veel in string de tuin in, heerlijk. In de wintermaanden is het nog regelmatig 21 graden, dan kan het ook nog. Ik denk dat ik per jaar meer dan 250 dagen buiten ben in string. In de zomer wel warm, maar door de wind vanaf de zee eigenlijk best te doen.

Ik heb diverse strings, wel het Thong model. Van klein met een bulge tot de wat grotere modellen voor op het strand. Diverse strings in wetlook of leather look, maar wel van gewone stof.
Of ik Holland mis, nee, hier is het veel beter. Veel gezelliger, en de bevolking is heel gastvrij.
_________________
Spanje, het beste stringland in Europa
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: Wo Dec 28, 2022 11:38 am    Onderwerp:

Terug naar boven
ron321



Geregistreerd op: 21 Aug 2019
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2022 12:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat heb je goed gedaan, geniet ervan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kevinnec20



Geregistreerd op: 02 Jul 2017
Berichten: 407

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2022 12:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

jaloers makend verhaal
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
willem H



Geregistreerd op: 28 Mrt 2015
Berichten: 941
Woonplaats: Costa de Luz

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2022 6:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jaloers makend, valt tegen.

Ja, het lijkt zo goedkoop, maar de Spanjaarden verdienen dan ook veel minder dan wij Nederlanders. Dus eigenlijk is daar alles net zo duur dan in het westen. En de sociale voorzieningen zijn ook minder.
De huizen zijn ook een stuk duurder geworden, voor 95k vind je nu appartementjes.

Ik volg het een beetje omdat wij ook die kant op willen verhuizen, en als pensionado zit je daar beter met een Nederlands AOW'tje

Maar je krijgt wel 80%, omdat je voor 20% gekort wordt, dus uiteindelijk heb je hetzelfde.

Blijft over, warmer weer, dus meer stringplezier.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
thomas87



Geregistreerd op: 04 Okt 2009
Berichten: 120

BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2022 7:56 pm    Onderwerp: Re: spanje Reageren met citaat

Marc schreef:
Zo,

Spanje, het beloofde (string) land, ja.

Een aantal jaren terug zat ik niet lekker in mijn vel (en string). Op het werk, waar ik als manager actief was, kwam een nieuwe directeur en ik kon niet met hem samenwerken. Het botste op alle vlakken, en dat was over en weer. Uiteindelijk kreeg ik een aanbod om op te rotten met een mooie oprot premie.

We zijn toen in zuid Spanje gaan kijken en hadden al snel een leuk huisje (landhuis, boerderij) met zwembad en een 2500m land op een heuvel, in de buurt van Marbella Estepona. We wonen in de heuvels met uitzicht over de middellandse zee. Na wat rekenwerk, verkoop huis in NL, oprot premie, aankoop huis in Spanje (95000 euro) en dat mijn vrouw haar werk mee kon nemen, was de deal al snel gedaan.

Ik moest nog een jaar of 5 tot aan mijn pensioen, en dat hebben we volgehouden. Je kon daar voor 1000 euro pm een behoorlijk leventje er op nahouden, tegenwoordig iets meer, 1200 euro. Ook hier wordt alles iets duurder, maar minder snel dan daar bij jullie.

Het levensonderhoud in Spanje is vele malen goedkoper dan in het koude kikkerlandje. Tel daarbij op dat je alleen al 7 a 8 maanden per jaar in je string naar buiten kan, en in de wintermaanden is het gemiddeld 17 a 19 graden met uitschieters zoals 2e kerstdag 21 a 22 graden. Heerlijk. En als het wat kouder wordt gaat de open haard aan, geen gas, dus geen stook kosten. Spanje heeft een overschot aan aardgas, maar de leidingen lopen tot aan de Franse grens, die hebben geen interesse om die leidingen door te trekken naar Nederland Belgie en Duitsland.

2e kerstdag naar het strand, warempel druk en nog even in string rondgelopen. Ik was niet de enige daar. Kopje koffie op Terras, 1,25, glaasje wijn op terras, 1,50 ja het kan daar nog.
Strings zie je daar veel, ook soms bij mannen, maar bij vrouwen is het behoorlijk veel. (spanse vrouwen meer dan die noorderlingen)

Begin December was ik bij mijn dochter in NL, en die vertelde dat het leven in Nederland onbetaalbaar wordt, geschatte stookkosten voor 2023, 4500 euro, en hier een middag houthakken. Boodschappen in de super, gemiddeld 120 a 150 euro, in Spanje 80 a 90 euro. Zelfs Hollandse producten zijn in Spanje goedkoper dan in NL. (Goudse kaas en Heinekenwater zijn hier 25 a 30% goedkoper)

Als je nu met de kerstdagen naar Marbella gaat, lijkt het wel alsof je in Nederland of Belgie ben, vele pensionado’s die van de zon genieten en zoals men vertelde, een huis huren voor 3 tot 4 maanden a 400 euro pm, in Holland de kachel op 4 graden om bevriezing te voorkomen is voor hun goedkoper dan daar te blijven en volop stookkosten moeten betalen. En ze zijn er nog even uit.

Het stringen, van half april tot half november veel in string de tuin in, heerlijk. In de wintermaanden is het nog regelmatig 21 graden, dan kan het ook nog. Ik denk dat ik per jaar meer dan 250 dagen buiten ben in string. In de zomer wel warm, maar door de wind vanaf de zee eigenlijk best te doen.

Ik heb diverse strings, wel het Thong model. Van klein met een bulge tot de wat grotere modellen voor op het strand. Diverse strings in wetlook of leather look, maar wel van gewone stof.
Of ik Holland mis, nee, hier is het veel beter. Veel gezelliger, en de bevolking is heel gastvrij.

Gezien het onderwerp van dit forum de volgende keer graag wat meer string en wat minder Spanje…
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Kevinnec20



Geregistreerd op: 02 Jul 2017
Berichten: 407

BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2022 8:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

bedoel meer het mooie weer het hele jaar door
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Marc



Geregistreerd op: 02 Aug 2008
Berichten: 426

BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2022 11:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Meer over de strings. Ik draag meestal katoenen strings, is met het warme klimaat lekkerder dan nylon of zo.

Ik heb nu deze aan, leuk setje in koel Noors motief.
https://ae01.alicdn.com/kf/Hcfd71779ebe048c395e71ec6b4882fd5l.jpg?width=790&height=647&hash=1437

Maar het is nu 19 graden en af en toe een wolkje. In de luwte is het lekker buiten zitten. Op het strand mede door het windje net niet lekker.
Straks maar even de tuin in.
_________________
Spanje, het beste stringland in Europa
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
willem H



Geregistreerd op: 28 Mrt 2015
Berichten: 941
Woonplaats: Costa de Luz

BerichtGeplaatst: Do Jan 05, 2023 6:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij ons is de kogel door de kerk. Huis is verkocht en half Maart verlaten we dit preutse kikkerlandje en gaan naar de Costa Del Luz, zoals ze het Spaanse deel van de Algarve noemen.

Misschien zie jullie me nog eens stringen op de webcam, https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/espana/andalucia/huelva/islantilla.html

Voor Marc, waar woon jij, misschien dat we eens komen buurten. Volgens Googlemaps een 3,5 uur rijden. (Als is Estepona intik)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Firetoice



Geregistreerd op: 11 Sep 2006
Berichten: 270

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2023 9:37 am    Onderwerp: Reageren met citaat

willem H schreef:
Bij ons is de kogel door de kerk. Huis is verkocht en half Maart verlaten we dit preutse kikkerlandje en gaan naar de Costa Del Luz, zoals ze het Spaanse deel van de Algarve noemen.

Misschien zie jullie me nog eens stringen op de webcam, https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/espana/andalucia/huelva/islantilla.html

Voor Marc, waar woon jij, misschien dat we eens komen buurten. Volgens Googlemaps een 3,5 uur rijden. (Als is Estepona intik)


Ben jaloers, wij moeten nog even een jaar of twee wachten en willen dan in de buurt van alicante wat zoeken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
willem H



Geregistreerd op: 28 Mrt 2015
Berichten: 941
Woonplaats: Costa de Luz

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2023 10:43 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Alicante is ook mooi. Is de middelandse zee, wij zitten aan de Atlantische kant.

als de link goed werkt gaan we hier naar toe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
willem H



Geregistreerd op: 28 Mrt 2015
Berichten: 941
Woonplaats: Costa de Luz

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2023 10:45 am    Onderwerp: Reageren met citaat

https://www.google.nl/maps/@37.2284781,-7.3137206,3a,75y,317.76h,81.78t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUaYVyeRF-NRssynYbyz5XA!2e0!7i16384!8i8192

je moet de link even aan elkaar plakken

Overigens hebben we ook op Formentera gekeken, klein eilandje onder Ibiza, maar dan heb je voor dat geld een flatje van nog geen 45m2
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Firetoice



Geregistreerd op: 11 Sep 2006
Berichten: 270

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2023 2:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

willem H schreef:
https://www.google.nl/maps/@37.2284781,-7.3137206,3a,75y,317.76h,81.78t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUaYVyeRF-NRssynYbyz5XA!2e0!7i16384!8i8192

je moet de link even aan elkaar plakken

Overigens hebben we ook op Formentera gekeken, klein eilandje onder Ibiza, maar dan heb je voor dat geld een flatje van nog geen 45m2


ziet erop Google Earth ook wel mooi uit, is het weer er in de winter een beetje lekker?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
willem H



Geregistreerd op: 28 Mrt 2015
Berichten: 941
Woonplaats: Costa de Luz

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2023 2:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

16 - 18 graden, uitschieters van 24 graden, ook in de winter veel zon. (als ik op de webcams kijk)
Maar het kan er ook wel eens slecht zijn hoor.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Marc



Geregistreerd op: 02 Aug 2008
Berichten: 426

BerichtGeplaatst: Za Jan 07, 2023 8:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Willem,

Ik heb je een PM gestuurd met mijn email.
Mocht je straks daar wonen, zien we wel verder.
_________________
Spanje, het beste stringland in Europa
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Het String Forum Forumindex -> String Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.