| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
simka
|
Geplaatst: Wo Feb 11, 2026 8:30 pm Onderwerp: Voorbereiding op EXIN ISO 27001 Foundation examen |
|
|
| Beste forumleden. Ik wil binnenkort een certificering in informatiebeveiliging behalen en kijk specifiek naar een foundation-niveau gebaseerd op ISO/IEC 27001. Mijn doel is om de kernbegrippen echt goed te begrijpen, vooral rond vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid. Ik heb nog geen formele achtergrond in security, dus het moet toegankelijk zijn voor beginners. Wat ik belangrijk vind, is dat de cursus gericht voorbereidt op het officiële examen. Weet iemand hoe zo’n training is opgebouwd en hoeveel tijd je eraan kwijt bent? Ook hoor ik graag hoe het examen precies verloopt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Wo Feb 11, 2026 8:30 pm Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
siaenko
|
Geplaatst: Do Feb 12, 2026 11:07 am Onderwerp: |
|
|
| Hoi, deze training duurt twee dagen en omvat in totaal 14 contacturen. Tijdens de sessies worden basisprincipes van informatiebeveiliging behandeld, inclusief risicobeheer en verschillende soorten beveiligingsmaatregelen. Er wordt gewerkt met officieel geaccrediteerd EXIN-lesmateriaal in PDF-vorm. De cursus is specifiek opgezet ter voorbereiding op het examen EXIN ISO 27001 Foundation. Het examen bestaat uit 40 meerkeuzevragen, duurt 60 minuten en vereist minimaal 65 procent correcte antwoorden om te slagen. Een examenvoucher is inbegrepen bij de training, wat het traject overzichtelijk maakt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
bims
|
Geplaatst: Do Feb 12, 2026 11:47 am Onderwerp: |
|
|
| Een duidelijke examengerichte opzet kan helpen om gericht te studeren. Zeker wanneer alle kernonderwerpen van ISO/IEC 27001 systematisch worden behandeld. Het is ook handig dat de duur en exameneisen vooraf bekend zijn. Twee dagen intensieve training geven vaak een stevige basis. Vooral voor mensen zonder eerdere ervaring in informatiebeveiliging. Dat maakt het instapniveau toegankelijk. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|