Wilson
|
Geplaatst: Za Jul 25, 2026 8:37 am Onderwerp: Hoe kies ik de juiste NEMA 17-motor? |
|
|
Hallo allemaal, ik ben van plan een elektronische focuser te bouwen met een NEMA 17-stappenmotor van https://www.skysmotor.co.uk. Ik zit momenteel in de selectiefase en heb een paar vragen:
1. Wat is het ideale houdkoppel voor een focuser? Is ongeveer 40 N·cm voldoende, of wordt een hoger koppel aanbevolen?
2. Is het nodig om een NEMA 17-motor met vertragingskast te kiezen, of kunnen drivers met microstepping ook aan de precisie-eisen voldoen?
3. Is er een significant verschil in de daadwerkelijke scherpstelprecisie tussen staphoeken van 1,8° en 0,9°?
4. Hoe kan ik de invloed van trillingen en resonantie op de beeldkwaliteit bij lage snelheden minimaliseren?
5. Zijn er specifieke aanbevelingen wat betreft motorstroom en warmteafvoer voor astrofotografie (waarbij sprake is van lage temperaturen en lange gebruiksduur)?
Ik zou het geweldig vinden als mensen met praktijkervaring hun keuze voor een bepaald model en eventuele valkuilen zouden willen delen. Alvast bedankt! |
|