VC-Vosselaar
Volleybalclub Vosselaar

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

VC-Vosselaar ForumindexFAQ| Forum - de BBcode, how to |
Het is nu 13 Jun 2026 19:24:41

Reageren Vorige onderwerp Volgende onderwerp
Auteur
Bas
Azra?l
Azra?l

24 Sep 2008 11:25:46
Bericht
| Forum - de BBcode, how to | Reageren met citaat
Bas schreef:
Goed, aangezien er hier toch wel nen hele hoop mensen ronddwalen die ni allemaal evenveel forum ervaring hebben als mij en de Greg, en die misschien toch ook wel leuke kunstjes willen kunnen doen op het forum, geef ik nu even een basis hoe ze dat moeten doen.

Ik ga ni uitleggen wat de BBcode is, aangezien ik er zelf absoruud geen verstand van hep, maar ik ga wel uitleggen wat er gebeurt wanneer je ze gebruikt en hoe je ze moet gebruiken.

Lettertype

Met de BBcode kan je de vorm van je lettertyep bewerken, zoals ik hier bv in de tussentitel deed door dik lettertype en te onderstrepen. De drie meest gebruikte vormen zijn:

cursief= [ i]woord[/ i]

vet= [ b]woord[/ b]

onderlijnd= [ u]woord[/ u]

het begint u mss ondertussen al te dagen, de BBcode werkt met vierkantje haakjes. [][/] is eigenlijk de basis van de hele BBcode. Gewoon [][/] correct invullen is normaal gezien voldoende. (in de bovenstaande voorbeelden moet je wel de spaties weglaten tussen de / en de letters om de code te laten werken, ik liet er expres een spatie om de code zichtbaar te maken.

Iets minder gebruikte vormen, maar daarom niet minder interessant zijn

grootte= [size=de gewenste lettergrootte]woord[ /size]

kleur= [color=de gewenste kleur van de letters in het engels, dus blue, red etc]woord[ /color]

Afbeeldingen

Dit is wellicht een van de meest gebruikte toepassingen, de mogelijkheid van het importeren van afbeeldingen in uw tekstbericht op het forum. Griezelig eenvoudig ook.

voorbeeld:

Het scheefste blok dat deze wereld ooit heeft gezien Razz

Eerst en vooral, de code zelf= [img]link [/ img]

tussen de code moet u de URL van de foto plaatsen. Hoe krijg ik die vraagt u mij? Simpel, rechterklik op de afbeelding, selecteer eigenschappen, en copy paste dan de url tussen de code. Et voila, uw afbeelding verschijnt wanneer u ze post.

URLs toevoegen

U wilt een link toevoegen aan een bepaald woord zonder die volledige lelijke http:// etc etc URL in uw boodschap te laten verschijnen? Aanschouw uw redder.

VC Vosselaar= [url=de link van de gewenste site]woord[/ url]

Quoteren

U wilt meerdere mensen quoten maar kunt natuurlijk maar rechtstreeks 1 post quoteren. Vreescht niet, Bas en de BBcode bieden u de oplossing.

Iwan schreef:
Ik geef Bas veel te weinig passen, Bas is mijn held, mijn alles en tevens ook geweldig sexy.

Wannes schreef:
Ik ga volledig akkoord met Iwan.

= [quote= "naam van de persoon die u wil quoten tussen aanhalingstekens"]de te quoteren boodschap[/ quote]

(beide bovenstaande stellingen zijn niet letterlijk uitgesproken, maar iedereen weet dat ze waar zijn.)

Dit is zowat alles waar ik nu direct op kan komen, of alleszins toch degene die ik het meest frequent gebruik. Voel u vrij om vragen te stellen als iets niet duidelijk is, of een beetje te experimenteren met de code binnen dit topic. Testtopics op andere plaatsen zullen direct worden verwijderd.

Veel plezier.

Bas

Disclaimer: gekopieerd van mezelf op het forum van Smash, en het iets Vosselaarser gemaakt.

Auteur

24 Sep 2008 11:25:46
Bericht

Auteur
piewie
Vieze Oppersmurf
Vieze Oppersmurf

24 Sep 2008 15:19:32
Bericht
Reageren met citaat
all? na een passeur met scheve knie?n, nu een passeur met een scheef blok... Mr. Green

Auteur
Wannes
Smurffatje

27 Sep 2008 15:24:51
Bericht
Reageren met citaat
Toch eventjes antwoorden op Bas zijn verhoopte quotes (die ik hier koppig niet ga plaatsen). Hij zou nog veel sexier zijn met al zijn haar af!
Mochten er nog suggesties voor zijn coiffure bestaan, laat u horen, misschien ergens een poll over opstarten? Bas, als verantwoordelijke moet gij dat dan maar in de juiste categorie plaatsen...
Profiel bekijkenStuur privéberichtZoek naar alle berichten van Wannes

Auteur
Bas
Azra?l
Azra?l

28 Sep 2008 17:32:19
Bericht
Reageren met citaat
Tis al zover gekomen dak me al da gezeur een minderwaardigheidscomplex hep gekregen en ben aant twijfelen om naar de kapper te gaan Sad

Auteur
Wannes
Smurffatje

29 Sep 2008 15:57:49
Bericht
Reageren met citaat
Dat minderwaardigheidsgevoel dat u naar de kapper stuurt is niet nodig hoor. Een tondeuze op de training is minstens even rap gefikst... En bespaart wat geld uit die ge naar believe dan aan wat pintjes kunt besteden.
Profiel bekijkenStuur privéberichtZoek naar alle berichten van Wannes

Auteur
gunzer
Dichtsmurf

30 Okt 2008 19:22:05
Bericht
Reageren met citaat
Wannes schreef:
Dat minderwaardigheidsgevoel dat u naar de kapper stuurt is niet nodig hoor. Een tondeuze op de training is minstens even rap gefikst... En bespaart wat geld uit die ge naar believe dan aan wat pintjes kunt besteden.

Dieje nieuwe van heren 2 zei dat em da wel met plezier wou doen!

Auteur
Bas
Azra?l
Azra?l

31 Okt 2008 01:08:38
Bericht
Reageren met citaat
gunzer schreef:
Wannes schreef:

Dieje nieuwe van heren 2 zei dat em da wel met plezier wou doen!

Ze hadden op de Cubaanse avond ook een of andere grietje gevonden da blijkbaar kapster was. Het enige probleem was da ze ongeveer in mijne sporttas zou passen, dus da pakt ni Razz
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturenMSN MessengerZoek naar alle berichten van Bas

Reageren Pagina 1 van 1

VC-Vosselaar ForumindexFAQ| Forum - de BBcode, how to |
Het is nu 13 Jun 2026 19:24:41
Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: