|
Kletsforum Lekker kunnen kletsen met vriendinnen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Annie464646
|
Geplaatst: 26 Feb 2023 13:25:21 Onderwerp: |
|
|
Loes hier schijnt het zonnetje ook lekker, maar ik moest even in het schuurtje zijn op het balkon, nou ik wist niet hoe gauw ik weer naar binnen moest, komt, zou koud was het buiten.
Marlie ga jij net als niks doen vandaag, meestal ga je weg, ik blijf lekker thuis, misschien dat Wim nog weg gaat, maar ikke niet hoor
nu ga ik eerst het verhaaltje van Anky lezen, en daarna blik soep open trekken
K*t nu is het plaatje niet gelukt:x
fijne dag allemaal |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 26 Feb 2023 13:25:21 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Wibootje
|
Geplaatst: 26 Feb 2023 13:33:55 Onderwerp: |
|
|
Goeiemiddag dames! Wat een prachtig zonnige dag vandaag, maar wél een hoop ijskoude wind (én een heel klein laagje sneeuw op de auto's vanmorgen). Heb mijn ommetje er alweer op zitten, maar wél mijn capuchon opgezet .. dus lekker onherkenbaar voor iedereen die me langs zag hobbelen
Conny .. voor 'gezonde' en/of hardwerkende mensen is ontbijten idd vaak belangrijk. Dan heb je brandstof nodig om de stofwisseling en je lijf aan de gang te krijgen. Maar ik heb mijn hele leven al problemen met ontbijten. En nu we geen wekker meer zetten neem ik wél altijd koffie, maar dacht vaak pas om half 11 of nóg veel later aan een halve bam of beschuit. En dán had ik binnen een uur alweer een rammelende maag én snaaizucht.
Ik dacht over te schakelen op kwark met fruit, maar vanwege medicijnen kreeg ik erge last van darmkrampen .. dus toen ineens besloten om het te laten staan en tot mijn verbazing gaat dat supergoed. Ik doe dus aan een soort 'vasten'. Google maar eens op Intermittent Fasting. Dan eet je alleen tussen 12-20 of in mijn geval 13-21 u. Mijn poh vond het prima en mijn lijf doet het er goed op. Geen kramp meer en veel meer energie.
Anky .. wat een joekel van een plaatje, haha. Heb nu ook dat ik de lange zinnen niet kan lezen, maar schuif dan wat heen en weer met de berichten of maak de letters kleiner. Fijn dat je je sprookjes weer kwijt kunt!
Wat ik niet snap is hoe er hier zoveel meelezers zijn. Als ik google op 'Babbelen met Loezie' krijg ik een link van het oude 50+ forum en NIET van dit forum. Hebben al die meelezers de link dan opgepikt vlak voor 50+ eruit ging? En hoe komt die spammer dan aan de link? Weet Print dat mss?
Loes .. obstipatie kan ook komen doordat je zoveel plast óf doordat je mss minder eet. Je schreef dat je van die flesjes gekregen hebt en ik gok dat dat die speciale 'bijvoeding' is waar allerlei vitamines en mineralen in zitten (voor mensen die eetproblemen hebben)? Als je alleen vloeibaar eet .. of gewoon een stuk minder dan vroeger .. of je plast veel meer .. dan zijn je darmen ook minder 'gevuld' en/of raken van slag. Blijft een vervelend iets en hopelijk komt het weer goed als je van de prednison af bent. O ja .. opgezette handen en voeten zijn óók een bijwerking van prednison.
Mooie plaatjes zag ik weer voorbij komen!
Ga ik nu gezellig lunchen en dan verder met het leeghalen van de keuken. Fijne dag allemaal!
[/img] |
|
Terug naar boven |
|
|
Loes
|
Geplaatst: 26 Feb 2023 14:23:25 Onderwerp: |
|
|
Wibo....ik vind het niet verstandig van je dat je die Fasting doet.
Wij ouderen hebben gewoon gezond voedsel nodig.
Waarom vasten?
Ik zeg dit omdat ik er best veel vanaf weet en dat het voor ons onverstandig is.
Ik moet 3 flesjes van Nutricia Nutridrink Compact Protein per dag innemen om aan te komen, je kan het niet in de winkel kopen.
De afgelopen weken smaakte mij het eten niet, nu eet ik voor mijn doen best veel.
Dit is dus een lesje van Loesje _________________ Achter de wolken schijnt de zon |
|
Terug naar boven |
|
|
Wibootje
|
Geplaatst: 26 Feb 2023 14:56:13 Onderwerp: |
|
|
Loes .. dan heb je niet goed begrepen wat ik schreef. Ik zei niet dat ik vastte, maar dat ik dat halve boterhammetje (dat ik tóch pas om half 11 of nog veel later at en waar ik vaak héél veel kramp van kreeg) nu weglaat en dan pas tegen 13 u ga lunchen. Het maakt dus niet zoveel uit qua tijd .. gewoon 2 uurtjes later dat ik mijn 1e maaltijd neem. En dat wordt tegenwoordig Intermittent Fasting genoemd.
En het is geen manier van diëten, maar aanvoelen wat mijn lichaam prettig vindt. En geloof me .. ik heb zóveel 'verstand' van eten dat mijn laatste diëtiste me wegstuurde met een grijns op haar gezicht en de woorden 'dat ik van sommige dingen méér wist dan zij'.
Ik heb diabetes en behoorlijk overgewicht. Juist door pas later op de dag te eten krijgt mijn lijf de kans om het teveel aan suiker een beetje te verbranden. Als je constant eet (dus wél 's morgens ontbijt) raakt dat teveel aan suiker niet weg.
Maar goed .. ieder doet waar hij/zij zich prettig bij voelt en mijn poh vond het super dat ik nu niét meer de hele ochtend kreperend van de kramp op het toilet zat en de deur niet meer uitdurfde. Nú nergens last meer van en zelfs al 6 weken lang een ochtendwandeling. En dat allemaal door niét meer dat halve bammetje te eten
Die flesjes ken ik trouwens wel. Zie ze altijd bij de apotheek staan.
Nou, de bammen zitten er in (jawel .. de KHA middag boterhammen gaan wél goed) en nu weer ff wat bewegen. Fijne dag allemaal! |
|
Terug naar boven |
|
|
Loes
|
Geplaatst: 26 Feb 2023 15:11:51 Onderwerp: |
|
|
Nu begrijp ik het Wibo.
Maar als jij overgewicht hebt is afvallen dan niet beter.
Ik ben het helemaal met je eens w.b. wat kan een mens kreperen van de pijn als het niet wil _________________ Achter de wolken schijnt de zon |
|
Terug naar boven |
|
|
El58 Gast
|
Geplaatst: 26 Feb 2023 16:16:41 Onderwerp: |
|
|
We zijn weer thuis .
Loes werken die drankjes wel om aan te komen .
Wibo hier schijnt ook de zon uitbundig ,maar met een harde koude wind .
Wij halen straks friet met 1 snack ieder .
Fijne avond |
|
Terug naar boven |
|
|
Conny48
|
Geplaatst: 26 Feb 2023 18:41:47 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Het was gezellig met dochter en co en de hond.
Die hond is best al op leeftijd en laat nogal veel pufjes...
En daar zit een LUCHT aan....
Toen ze weg waren heb ik even overvloedig met
Joop in de rondte gesprayd,haha...
Wibootje,ik kan je bericht nu prima lezen,fijn.
Jij weet hoe je goed gaat op eten en
drinken,kramp krijg ik soms van melkproducten.
Of kramp,het is meer dat mijn darmen onwijs gaan
borrelen.
Ik ontbijt altijd met 1 bruine boterham met pure hagelslag.
En een kop rooibosthee.
Tussen de middag 2 bruine,soms met vleesbeleg
maar vaker met pindakaas soms chocopasta.
Avondeten heel bescheiden,ik kan niet veel in
1 keer op,we namen altijd een toetje,maar nu
alleen nog in het weekend,de rest van de week fruit.
En ik heb ook overgewicht..
Ik ben een zoetekauw,dol op koekjes en chocola.
Succes met de keuken uitruimen.
Loes,oh jee...beetje verstopt?
Daar heb ik nou nooit last van,ik ga meestal 2
keer,'s morgens en 's avonds.
Misschien als je voeten te dik blijven moet je steun
kousen,die heeft Print ook en die heeft mooie dunne
enkels..want dat vocht moet wel weg uiteindelijk.
Volgens Print zijn die meelezers Googlebots,die
zetten hier de reclame neer en daar heeft hij geen
invloed op.
Het is een gratis forum en dan moet je die reclame
voor lief nemen.
Marlie,ik heb niet de huiskamer veranderd hoor,maar
de waskamer en onze pckamer.
Pckamer stond vol met stapelkratjes van Print,ik kon mijn
bipsje niet meer keren,de waskamer is nou ook proppie
maar dat is te doen..
El,het is zeker koud,dus je bent een half jaar van de was af.
Ook wel fijn,oei kramp in mijn voeten heb ik ook regelmatig.
Dus jullie zijn weer fijn uit eten geweest.
Annie,wat een mooie plaatjes,is wel gelukt toch!
Wij gaan zo ook aan een soepje,Hollandse erwtensoep
van Unox uit een zak en later nog een tosti voor Print
en zoon en voor mij een Italiaanse bol..
Anky,ga je niet klotsen van al dat water???
Maar je krijgt er wel heldere ogen van,dat zei
mijn moeder vroeger altijd..
Je hebt een nieuw topic gemaakt leuk!
Zal zo eens kijken.
Fijne vakantie volgende week.
Mooie avond allemaal!
_________________ Nemen vult de hand,geven vult het hart. |
|
Terug naar boven |
|
|
El58 Gast
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 07:31:47 Onderwerp: |
|
|
Goedenmorgen alweer maandag .
Ik was vroeger eruit en meteen een volle was aangezet .
Straks weer boodschappen halen en wat HH klusjes .
.A was stil maar dat zijn we gewend .
Nu koffie |
|
Terug naar boven |
|
|
Wibootje
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 09:50:23 Onderwerp: |
|
|
Goeiemorgen dames .. op deze prachtig zonnige, maar vlg mij koude laatste maandag van februari alweer. Ik ben eens vroeg, haha .. normaal gesproken ben ik op dit tijdstip nét klaar in de badkamer en hobbel naar beneden voor koffie met praatje
Vanmorgen de wekker gezet voor 7.15, maar om 5 u al wakker en bewust alleen nog wat gedoezeld en om 6.50 opgestaan. En dat was maar goed ook, want de keukenmeneer kwam al om 7.35. Man alleen .. ipv de 2 die zouden komen. Maakt niks uit .. hij zal het wel alleen af kunnen. Komt woensdag ook stuccen, dus we konden meteen onze vragen stellen.
Hub zit in de herrie, maar babbelt gezellig met de meneer Ikzelf blijf uit de weg en zit - op mijn ommetje na - de rest van de dag op 1 hoog in mijn hobbykamertje en vermaak me wel.
Loes .. afvallen is uiteraard het beste, maar ik heb té veel mezelf op dieet gezet en ben een jojo-er geworden. Dus 5 kilo eraf .. 7 kilo erbij enz. Bij diverse dietistes geweest, maar met de één klikte het niet en de ander zette me op een 'eet meer vet'-dieet en daardoor kwam ik 5 kilo aan. Eenmaal aan het verhuizen lette ik natuurlijk niet op wat we aten, dus nog eens 5 kilo aangekomen. Afvallen lukt niet meer, maar stabiel blijven is al prima.
El .. jij ook vroeg je bed uit en al druk aan het huishaten. Succes ermee!
Ik ga wat rommelen en dan lopend naar de super voor wat verse lunchspulletjes. Heb ik meteen mijn ommetje weer gedaan. Fijne dag allemaal! |
|
Terug naar boven |
|
|
Annie464646
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 10:07:04 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Ik ben al vanaf 2 januari aan het lijnen en gesnoept is nog geen gram af, ik eet gewoon, maar ik heb nog niet gesnoep, alleen een klein schaaltje met pistache nootjes omdat die zo gezond zijn, Wim snap er helemaal niets van hij is al 3 kilo kwijt, ik denk dat mijn schildklier niet goed werkt, als ik in de spiegel kijk dan lijkt het of ik afgevallen ben maar helaas
In mijn huiskamer schijnt ook de zon naar binnen, je voelt je gelijk veel lekkerder, vanmiddag krijgen wij wel weer een koude wind, hoorde ik.
Vanmiddag komt de kapster, nu even aan de koffie |
|
Terug naar boven |
|
|
Loes
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 10:07:50 Onderwerp: |
|
|
Goede morgen.
En weer is het maandag, nieuwe week met nieuwe kansen.
Zit ik op de trombose dienst te wachten, komt ze niet.
Daar baal ik dus van.
Ben ik voor haar vroeg op gestaan.
Het is zeker mooi weer, de zonnepanelen doen hun best.
Nu maar eerst een lekker bakkie koffie nemen. _________________ Achter de wolken schijnt de zon |
|
Terug naar boven |
|
|
Anky
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 10:13:23 Onderwerp: |
|
|
Morgen meisjes!
Heerlijk uitgeslapen!
We hadden gisteren een druk weekend.
Zaterdagavond dansen ( met die liter water in een paar uur) Ik ga er niet van klotsen Conny, want ik dans heel veel, krijg het heel warm en veel dorst.
Dan kan kan ik beter water wegklokken dan frisdranken.
Daar hou ik helemaal niet van trouwens, te zoet, teveel prik..
Zondagmiddag dansen en 's avonds uit eten.
Heerlijk relaxed.
Wibootje, eerst rommel daarna mooi.
Dan ben je de zooi snel vergeten, net zoals bij Conny.
El is altijd vroeg uit bed geloof ik.
Ik wel als ik moet werken, maar ik vind het heerlijk af en toe uit te slapen.
Loes, nog een beetje kunnen slapen zonder al teveel plasrondes?
Fijne dsag allemaal! _________________ Altijd blijven lachen |
|
Terug naar boven |
|
|
El58 Gast
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 10:31:12 Onderwerp: |
|
|
Wibo ik blijf mooi stabiel met gewicht dus vandaag de eetmeter weg
gedaan . Ook de app .
Ik weet het wel hoeveel ik kan eten om gelijk te blijven .
Loes balen geen trombosedienst vroeg geweest .
Anky jij hebt heerlijk gedanst .
Ik heb de boodschappen binnen en meteen de thyrax gehaald bij de apotheek .
Nu pauze erna H uitlaten die was vroeg half6 al buiten met Bob |
|
Terug naar boven |
|
|
Loes
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 11:43:42 Onderwerp: |
|
|
Annie, je kan een man en vrouw niet vergelijken als ze af willen vallen.
Bij een man gaat het sneller.
Je moet gewoon geduld hebben.
Voor je het weet ben je 5 kilo kwijt
Anky, het meeste plassen doe ik s-morgens gelukkig.
s-Nachts hoef ik er maar 1x uit.
Jij hebt weer een druk en gezellig weekend achter de rug.
Natascha belde net vanuit Oostenrijk, er is best veel sneeuw gevallen dus die zijnn druk aan het skieen. _________________ Achter de wolken schijnt de zon |
|
Terug naar boven |
|
|
El58 Gast
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 13:39:44 Onderwerp: |
|
|
Bob belde er komen vanmiddag rond half 3 2 mannen de laadpaal
aansluiten.
Dus ik blijf binnen tot ze klaar zijn .
Loes toch fijn dat ze veel.sneeuw hebben in Oostenrijk beter als geen.
Ik ga nu de gehaktballen maken voordat ze er zijn . |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 13:39:44 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|