FAQ    Zoeken    Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel    Log in om je privéberichten te bekijken    Inloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


tips/ adviezen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Vreemdelingen Legioen Forumindex -> Vragen ivm de recrutering
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MarcVerstraaten



Geregistreerd op: 25 Aug 2008
Berichten: 18
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2008 20:46:12    Onderwerp: Reageren met citaat

he bedankt Hans voor je tips. Ik zal ze zeker meenemen. Laughing

Als ik bij het 2REP kan komen, dan gaat mijn droom in werkelijkheid. Waar heeft u gediend? oh ja, 2de CIE (is dat in de sneeuw?).
Mij lijkt de 1CIE of de 4CIE heel interessant (4 is toch sniper enzo?).

Maar de 3REI in de jungle ik hou van diertjes en planten enzo.

Wil zoveel mogelijk combat ervaring op doen.Kan je ook in meerdere regimenten dienen? bv als er in het begin na je basis opleiding geen plek vrij is in de 2REP, EERST in een ander regiment gaan dienen.

Kunt u iets vertellen over de 1Cie 2REP? zitten die veel in combat situaties?

Ik heb contact met dhr. Rende van de Kamp van het boek 'onder vreemde vlag'. Van hem heb ik ook wat info gekregen. En met een engelse man die ook in het legioen heeft gediend.

Kunt u misschien iets vertellen over mensen die al een ex militaire verleden hebben. bv, mensen uit de SAS, of Navy seals, marine corps usa. hebben die het 'makkelijk' fysiek en/of mentaal vergeleken met hun verleden.

ik heb onlangs een boek gelezen van Wim Vaal, nederlander die gediend heeft en daarna voor de inlichtingendienst in France heeft gewerkt. probeer in contact te komen met deze man maar gaat nie zo makkelijk helaas.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 27 Aug 2008 20:46:12    Onderwerp:

Terug naar boven
militis
Para Commando (abl)


Geregistreerd op: 22 Aug 2008
Berichten: 19
Woonplaats: limburg

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 11:23:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Marc,

Op u vraag, ik zit vandaag in ABL zo als mij avantaar het toont.

Een jaar of 2 geleden waagde ik mijn kans ook ( of vergooide mijn kans ! )
Ik heb me ook aangemeld aan de poort van het recrutings post van het Legioen, 2 x zelf de selectie mee gerunt .
Had selectie moeilijkheden ABL, en ging ook ginder op af.
En ja het bood me daadwerkelijk een nieuwe life style, onderdak, gene zorgen meer over civiele toestanden en van alles nog ..
Ik heb geweigerd mijn contract te tekenen, - terug " civiel ".
Dit om prive reden, en laten we zeggen mijn vastberadenheid, was aangetast ----> dus opassen hier mee !

Baal ik ervan ? Ja zeker, gellukig keerde het tij voor mij .
En mag zeker niet klagen met mijn huidie situtatie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
2repman2cie
Ancien Legionnair/ site administrator


Geregistreerd op: 16 Aug 2008
Berichten: 499
Woonplaats: Belgistan..

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 12:05:03    Onderwerp: Reageren met citaat

iedereen wordt wel eens ingezet zeker deze tijden!

het grote deel van REP was een paar jaar geleden in cote d'ivoir...en het was er niet om te gaan piknikken!

veel zag je daarvan niet op tv, en dat is maar goed ook!

onthou dat je een CIE niet KIEST..het naargelang de vraag van een Cie voor volk..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
2repman2cie
Ancien Legionnair/ site administrator


Geregistreerd op: 16 Aug 2008
Berichten: 499
Woonplaats: Belgistan..

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 12:05:37    Onderwerp: Reageren met citaat

ahja

Uw regiment kan je wel kiezen! na uw opleiding

wel naargelang uw uitslag!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
militis
Para Commando (abl)


Geregistreerd op: 22 Aug 2008
Berichten: 19
Woonplaats: limburg

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 12:09:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kreeg mijn advies, opzak van Hans, 2Repman2cie
Alles wat ik moest weten over het ware leven ' la legion , en wat je nodig hebt om te weten en vooral met u voetjes op de grond blijven.

Je begint van 0 en het is belangrijk je eerst de selectie periode voorbij geraakt, mentaal sterk genoeg bent om de stap te zetten.
1 Zo wel om naar ginder te gaan , om te zien dat je er bij geraakt (1/Cool
en als laatste u 5 J CONTRACT AAN TEGAAN en uitdienen !

Wetend dat het mogelijk zal zijn dat je niet zal krijgen wat je verwachte,
dat je mischien niet zal dienen in het regiment zo als je verwachte.
Maar als je vastberaden bent, neem je het zo als het komt, zonder te veel over spiculeren of na tedenken, ( te veel denken nie goed )
Knop je om - DOEN, just that

Hier lees nog ??ns een opmerking van Hans, die ik ooit eens kreeg
die ik nooit zal vergeten, En dit zegt ALLES .

" De info die ge vandaag krijgt op een zilver plateau is een hele vooruitgang, wat hetzelfde blijft is het Lef om het aldan niet te doen, de rest is goed voor zondag op de koffieklets . "

------------------------------------------------------------------------------------

Altijd intresant om dingen te weten van elite eenheden en dergelijke.
Maar verheug u er niet te veel op, Seals, sniper's, 2REP..... combat ervaring ........
Maak u geen zorgen, als goede soldaat zal je u portie bij Infantrie wel krijgen ( eender welk regiment ).

Als je denkt om in dienst te treden om glansrijke ultieme Elite soldaat carriere natejagen . Wel moet ik u met u voeten op de grond zetten.
Je bent te oud daarvoor en hebt zo goed als geen miltaire achtergrond !!

Maar het legioen biedt u wel de kans ( tot 40j ) om een andere wending in het leven te nemen, om van burger u te laten omvormen tot een gedisciplineerde profesioneel getrainde soldaat " een legionnaire ".
( beschikbaar 7/7 - 5j jaar, waar dan ook !!! )
Dit is u basis plicht ! En de door groei mogelijkheden zullen u wel binnen in duidelijk worden.


En nu, zo als Hans zegt

On Avant , ................
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MarcVerstraaten



Geregistreerd op: 25 Aug 2008
Berichten: 18
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 13:43:10    Onderwerp: Reageren met citaat

he bedankt voor de tips/ adviezen mannen. ER over praten en chitchatten oke, leuk , maar doen is tweede.
Een glanscarriere zoek ik totaal niet. ik zou natuurlijk wel hoger op willen geraken, laat ik eerst maar eens door de selectie komen en hopelijk zoals ik graag zou willen een plek in de 2REP kans krijgen.
Skieen kan ik niet hahaah. ben echt een sukkel op de latten. dus zoals u meneer de Gent, neen. Hoe ging het u af op de latten? had u liever in een andere Compagnie gediend?1ste of 4de of andere?

Strijken moet ik maar eens goed gaan leren (en snel). ik sta zoveel mogelijk om 04:30 op en ga 1-2 uur hardlopen en PT oefeningen erbij. ontbijten pas rond 09:00-10:00 uur.Ik heb gehoord dat dit ook het ritme in het legioen/ basisopleiding is. eh ...wat is ABL heren? Basisopleiding ofzo?

betreft mijn leeftijd, omdat ik 33 ben nu, en kan ik met bv 34 jaar wel 15 jaar nog uitdienen (pensioen gaan)? Uberhaupt de 5 jaar uitdienen? want tot je 40ste mag je maar dienen en/of aanmelden?

dus na je basisopleiding mag je in principe niet kiezen waar je komt? of wel het regiment maar niet Compagnie dus. Wel of je infanterist wilt zijn of liever auto's / wagens rijdt?

En ik heb parachutisten opleiding als burger gedaan, is dit een voordeel? weet u een goede para opleidingscentrum voor burgers van ex legionnaires? de GR 20 zou ik echt wel eens willen gaan doen. Heb in de Franse alpen gelopen enzo,...en oostenrijk, zwitserland. hou van hiking.

ik heb gezien dat sommige legionnaires mobiele telefoons hebben op zak? mag dat? vind wel beetje heel stom dat je die op zak bij je hebt he.toch?

heb da filmske gezien van die kl..die zijne mobiel afging tijdens een uitleg hahaha. wat een sukkel zeg. snap nie da ze die dingen gewoon op zak mogen hebben. toerist.

ge bent daar niet om te bellen denk ik.
Omdat ik totaal in de anonimiteit wil gaan blijven. zal andere naam krijgen (mag je 'zelf' een inspraak in hebben bv? een franse naam ofzo) , ik heb gehoord dat je mag uittreden alsl er media is om te filmen ofzo? hebben jullie ex gedienden dat ook gedaan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
2repman2cie
Ancien Legionnair/ site administrator


Geregistreerd op: 16 Aug 2008
Berichten: 499
Woonplaats: Belgistan..

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 19:40:18    Onderwerp: Reageren met citaat

het rigement kies je zelf! hangt WEL AF VAN JE EINDRESULTAAT!

skie?n? nee was ik geen krak in maar heb mijn plan leren trekken trouwens JE MOEST..ze gaven wel instructie

ik was bijzonder content met de 2emeCie!
is trouwens toch wel een mooie en harde cie!

33 kan je zeker nog dienen..en uw 15 jaar doen..geen probleem

parachuteopleiding burger of militair daar zitten ze NIKS mee in..het is uitgommen en opnieuw wat je in ervoor deed wordt genoteerd maar je hebt g??n enkel voordeel op een ander..(als ze hun daarmee moeten bezig houden..!)

een mobiel telefoon mag..of MOET (je moet berijkbaar zijn) of dat altijd even leuk iss..?


je kiest zelf geen naam dat doen zij wel..
in begin moede zelfs "niet denken" dat doen ze wel in uw plaats

alle mensen die een probleem hebben in het vorig leven worden van de media geweerd!

uitrtreden??
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
MarcVerstraaten



Geregistreerd op: 25 Aug 2008
Berichten: 18
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 12:31:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Een mobieltje MOET?? Meent ge da nu? wordt die geleverd door het legioen of moet/ mag je die zelf aanschaffen?(eender type)..had nie gedacht maar goe,iedereen gaat met zijne tijd mee he. Shocked en moet je die altijd bij je dragen?toch niet aan lijkt mijn,gezien de 'filmske op youtube van die legionnaire die zwaar op zijne kloten krijgt'.

Meneer Hans de Gent (of andere anciens) als ik u vraag 'wat moet ik zeggen/ doen om mijn kans te vergroten bij de selectie? Natuurlijk open en eerlijk zijn lijkt mijn. Maar 'kan ik beter over bepaalde dingen zwijgen'? ik heb een alcohol probleem gehad en ook drugs. Is al jaren geleden (ca.10). Verder heb ik een zware jeugd gehad als kind...(wat je maar in kan denken als ergste wat een kind kan meemaken).

En liep u tegen problemen aan in het begin (of problemen zwaar woord maar waar u het best wel moeilijk mee had).

dus tijdens de opleiding kan ik beter 'in het midden' mee doen, niet te goed maar zeker niet de slechste. En op de eind examen zeg maar dan alles geven wat ik heb?!!

weet u trouwens of je contactlenzen mag dragen/ of kan dragen (en aankopen in het legioen)? heb beide ogen -3. Ik heb getraind en geschoten met bril op maar dit is niet zo efficient. Contactlenzen zijn veel comfortabeler en beter zicht. (niet vertekend)

Nog een vraagske als mag, heeft u 'problemen' gehad met uwe aanpassen terug in de maatschappij?
Ik heb ooit eens in Rotterdam een man leren kennen die 'zei hij, dat hij gediend had in het Franse Vreemdelingenlegioen. Maar van horen zeggen heb ik gehoord dat hij maar 3 jaar gediend heeft ofzo en gedeserteerd was'. Een nederlanse man en heet Sander ??. Hij was vertegenwoordiger ergens?? Maar hij was een zeer onplesant persoon, zeer agresief en grote mond tegen alles en iedereen. Lijkt me niet echt een 'prototype ancien'? Over eer en respect gesproken lijkt mijn persoonlijk?


bedankt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
militis
Para Commando (abl)


Geregistreerd op: 22 Aug 2008
Berichten: 19
Woonplaats: limburg

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 19:07:13    Onderwerp: Reageren met citaat

yo, marky marc Razz

We gaan u hier niet paaien of dergelijke.

Van de vele die zich zogezegd gingen aanmelden,
zijn er slecht enkele daadwerkelijk gegaan.
en hoeveel daarvan in dienst is ? Geen idee,
We horen er niks meer van ......................

Iedereen die zich gaat aanmelden heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen reden om daar te zijn !

En karakterieel sterk zijn wordt al doende getest, en nog eens ...... nogmaals eens en zelfs als je er bent ....... nog steeds.
In Militaire Elite , worden er geen cadeau's geven, alles draait op verdienste, inzet en ancieniteit . ( ici il n'y pas des cadeaux Very Happy )
Net zo als ik zelf ook me nog volwaardig moet blijven bewijzen.

In u geval kan ik slecht dit nog meezeggen
Alles wat niet officieel registreerd staat, of onmogelijk/ moeilijk te achter halen is , Kan je best over zwijgen.
Je zal u levens verhaal toch moeten vertellen en met 33j, zou het wel best kunnen duren. Very Happy
Liegen ? Ze gaan het u vragen, ja of nee antwoorde.
En zeker met drugs , gaan ze zelf druk op de ketel zetten, om u reactie te zien. Aan u om het te vertellen, waarheid ? mischien begrip ? Mischien verberg je het ? met de risco's om ontmaskert te worden .....
Aan u de gok hoe jij het zal aan pakken !

Maar eigelijk maakt het allemaal geen moer uit !!!!
Ze zijn ginder sterk genoeg om te oordelen, wie wel - wie niet aangeworven wordt . Bon chanche !

Voor vele kandidaten is het internet DE informatie bron betrefd " La Legion Etrangere. "

Er resteert de kandidaat enkel nog , ...................... om te gaan aanmelden .
Anders zal je het nooit weten !!!

Just that. ( anders wordt dit nog een trash topic )


Laatst aangepast door militis op 30 Aug 2008 22:25:20; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MarcVerstraaten



Geregistreerd op: 25 Aug 2008
Berichten: 18
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 19:47:47    Onderwerp: Reageren met citaat

ja das waar. vast beraden ben ik zeker.bewijzen zeer zeker zal ik me daar moeten met zoveel candidaten die allemaal 'de beste' willen worden.

heb al veel op internet gevonden...spreek met ex legionnaires. voor mijn part mag dit topic gesloten worden want beste bron van info is 'aanmelden'.

ik ga liever alles open en eerlijk zeggen. heb niets te verbergen, maar betreft drugs verleden heb ik gehoord dat ze daar niet zo happig op zijn?? alcohol probleem gehad doen ze 'minder moeilijk over' ofzo?? maar tis maar 'gehoord' . Dacht ga eens informeren hier op dit forum.

bedankt voor alle informatie alvast allemaal. zal eens kijken of ik een eigen website kan gaan maken en mijn hele proces zo kan bijhouden op de site. (als je daar internet acces en uberhaupt tijd voor krijgt ooit).

bedankt allen.... Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
militis
Para Commando (abl)


Geregistreerd op: 22 Aug 2008
Berichten: 19
Woonplaats: limburg

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 22:27:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Wink Hou ons zeker op de hoogte als u avontuur van start gaat.

Veel succes.

Mischien nog een woordje van Hans ? Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MarcVerstraaten



Geregistreerd op: 25 Aug 2008
Berichten: 18
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 23:40:59    Onderwerp: Reageren met citaat

dank u vriendelijk.ik zal jullie op de hoogte houden!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
2repman2cie
Ancien Legionnair/ site administrator


Geregistreerd op: 16 Aug 2008
Berichten: 499
Woonplaats: Belgistan..

BerichtGeplaatst: 5 Sep 2008 15:17:40    Onderwerp: Reageren met citaat

militis schreef:
Wink Hou ons zeker op de hoogte als u avontuur van start gaat.

Veel succes.

Mischien nog een woordje van Hans ? Laughing


bah das goed zo..

als er nog vragen zijn dan beantwoord ik die zo goed mogelijk..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
kitch3para17
Oud Para Commando (abl)


Geregistreerd op: 21 Aug 2008
Berichten: 37
Woonplaats: SILLY droomdorp

BerichtGeplaatst: 8 Sep 2008 11:09:14    Onderwerp: Reageren met citaat

2repman2cie schreef:
militis schreef:
Wink Hou ons zeker op de hoogte als u avontuur van start gaat.

Veel succes.

Mischien nog een woordje van Hans ? Laughing


bah das goed zo..

als er nog vragen zijn dan beantwoord ik die zo goed mogelijk..


ik heb nog een vraag !!!!!!! wanneer zijt ge nog ??ns op u eiland dak ene kan komen drinken Wink Surprised
_________________
Marche ou Cr?ve
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
2repman2cie
Ancien Legionnair/ site administrator


Geregistreerd op: 16 Aug 2008
Berichten: 499
Woonplaats: Belgistan..

BerichtGeplaatst: 8 Sep 2008 17:47:25    Onderwerp: Reageren met citaat

kitch3para17 schreef:
2repman2cie schreef:
militis schreef:
Wink Hou ons zeker op de hoogte als u avontuur van start gaat.

Veel succes.

Mischien nog een woordje van Hans ? Laughing


bah das goed zo..

als er nog vragen zijn dan beantwoord ik die zo goed mogelijk..


ik heb nog een vraag !!!!!!! wanneer zijt ge nog ??ns op u eiland dak ene kan komen drinken Wink Surprised


hehe lol

ge hebt weer wat gemankeerd! zomer hier is NIET TE VERSMADEN!

geen nood tot eind september is het nog wat feest in de weekends!

heb nu wel eenh??l druk programme..

maar mail me of iet en kom maar af.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 8 Sep 2008 17:47:25    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Vreemdelingen Legioen Forumindex -> Vragen ivm de recrutering Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.
Theme xand created by spleen.