FAQ    Zoeken    Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel    Log in om je privéberichten te bekijken    Inloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


tips/ adviezen
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Vreemdelingen Legioen Forumindex -> Vragen ivm de recrutering
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MarcVerstraaten



Geregistreerd op: 25 Aug 2008
Berichten: 18
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2008 17:44:38    Onderwerp: tips/ adviezen Reageren met citaat

Geachte,

Mijn naam is Marc en ben nieuw op dit forum. Ik hoop dat ik wat adviezen kan krijgen betreft mijn aanmelding over een tijdje.

Ik ben een hardloper en in goede fysieke lichamelijke conditie. Ik wil als beste (of minimaal binnen de 3 beste) uit de selectiegroep komen in de toekomst.
Heeft u voor mijn misschien tips wat nodig is om bij het 2REP te komen na basisopleiding? Wat is ervoor nodig?(fysieke eisen?)

En ik heb contactlenzen, is dit een probleem? Mag/kan je gewoon contactlenzen kopen daar?

En stomme vraag misschien, maar ik snurk nogal in mijn slaap heb ik gehoord, is dit een probleem daar? Laughing

En kan ik mijn beter aanmelden in Aubagne of in Parijs? (heb gehoord dat als je je bij Marseille aanmeld, dat je dan wat tijd wint?)

En kan je contact houden met vrienden?
bedankt alvast
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 25 Aug 2008 17:44:38    Onderwerp:

Terug naar boven
2repman2cie
Ancien Legionnair/ site administrator


Geregistreerd op: 16 Aug 2008
Berichten: 499
Woonplaats: Belgistan..

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2008 10:40:35    Onderwerp: Reageren met citaat

tegenwoordig verlies je geen tijd meer in parijs omdat ze daar nu ook de eerste tests afnemen!

detail; in Lille zit een Vlaamse Adjudant Chef..

als je een goed loper bent, (ook met mateeriaal!) een goed kan marcheren (en veel) dan zie ik weinig problemen...! je moet natuurlijk ook uw theorie GOED kennen!
de hindernisbaan, schieten enz!
wie alles wat goed doet maakt meer kansen, iemand die enkel maar kan hardlopen (bvb he) maar een nul is in schieten, nbc, slecht marcheren kan..jah dan zak je "in waarde"

betreftt de contact lenzen..ik heb g???n idee echt niet..een bril mocht..maar tot op bepaalde graad..gezien ik geen arts ben kan ik deze vraag niet beantwoorden..

zelfde voor het gesnurk, tzou wel es kunnen dat ze op den duur een gamel op uw rug tapen (zodat je niet op je rug kan slapen > tegen het snurken) HAHAHA Laughing Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
2repman2cie
Ancien Legionnair/ site administrator


Geregistreerd op: 16 Aug 2008
Berichten: 499
Woonplaats: Belgistan..

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2008 10:44:20    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.legion-recrute.com/fr/visite_medical.php

medisch

als ge iet niet verstaat dan vertaal ik uw vragen wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
MarcVerstraaten



Geregistreerd op: 25 Aug 2008
Berichten: 18
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2008 11:47:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Geachte ancienl

Bedankt voor uwe antwoorden. Ik lees op de site (kan beetje frans) dat quote: Si probl?me de vision apporter correction oculaire (lunettes)

dus met anderen woorden, met probleem met je visie dat er een bril toegestaan is? maar helaas kan ik niets vinden over contactlenzen. Persoonlijk lijkt mij heel wat makkelijker met contactlenzen te trainen (doe nu ook) dan met een bril op. Zoud u misschien kunnen informeren wat betreft contactlenzen svp, u zult vast wel contacten nog hebben in het legion? heb -3 beide ogen. (geen biologische aandoening, heb schade opgelopen aan mijne ogen).

Ik zit te denken om spullen van het legioen / franse leger te gaan kopen om alvast mee te gaan trainen. ik heb gezocht op het internet en vond een winkel in Duitsland en in Nederland. www.foreignlegionshop.nl(of com?). kunt u aub aangeven welke materieel ik zou moeten kopen om alvast te kunnen gaan trainen en marcheren/lopen met 30kg bepakking? hoeveel moet je kunnen lopen en/of rennen? en is het een 80L backpack?
Wil ook al militaire camouflage kleding kopen en daarin trainen, door modder kruipen, vaart in duiken etc. (vind ik persoonlijk machtig mooi, alleen al gezicht van de mensen die het zien hahah Embarassed )
ga nov marathon van new york lopen en dan wil ik me eigenlijk in januari aan gaan melden.Hou van de kou en lijkt me hardste tijd voor mezelf.

heb contact gezocht met wat ex legionnaires uit verschillende werelddelen voor info.

gelezen heb ik veel op het internet en ben mezelf helemaal aan het voorbereiden om me te gaan aanmelden over tijdje. heb franse lessen, cd's gekocht en chants aan het leren (ook wat ze betekenen), code du honneur, etc.

wil eigenlijk van de aardbodem verdwijnen en andere identiteit aannemen daar. (en houden). dan mag je geen contact houden met mensen van 'vroeger' heb ik vernomen? en kunnen mensen jou wel vinden als je anoniem dient? bv familie, vrienden, bedrijven, justitie, etc?

mijn dank is groot
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
militis
Para Commando (abl)


Geregistreerd op: 22 Aug 2008
Berichten: 19
Woonplaats: limburg

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2008 12:51:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Is voor niks nodig dat je spullen gaat kopen.

Trouwens, als je u gaat aan melden, is er de mogelijkheid dat je aangeworven wordt ( 1 op 8 treed in dienst )

*ABTE - Geschikt
*INABTE TEMPORAIR - ( tijdelijk ongeschikt u mag terug koman na termijn van 3 maanden , deel van de testen blijven geldig )
*INABTE DEFINITIEF ( u mag zich nooit meer aanmelden voor het legioen )

Voor vertrek, kan je u spullen best opbergen, of overdragen aan een vertrouwens persoon, ook zien u formaliteiten hier in orde zijn.

U krijgt een nieuwe naam van af dag 1 al in de selectie.
Na verloop van tijd kan je u echte naam terug aannemen of u blijft dienen,
met u nieuwe naam met bepaalde regels die er aan verbonden zijn.
In de selectie en opleiding kan je geen contact opnemen met de buitenwereld. Achter af met eigenaam weer wel !

Zie dat je wat zakgeld heb in u selectie weken, ja mag soms naar de " foyer de legionnaire " of een blikske frisdrank of zo uitdraaien.

Verder bagage beperken tot het minimum, slecht wat je daar nodig zal hebben zo als vermeld staat.

Idd naast sport, zijn u Testen Psycho techniek zeer belangrijk
en het interview bij de Gestappo en OFF
Het is belangrijk om alvorens goed sportief te zijn, want bij selectie doe je niks aan sport , enkel corve's ( karweien )
totaal duurt dit 3 weken.

Dan zal je wel weten of u indienst mag treden of niet.

( By the way, met engelse taal, maak je al vrienden ginder )

Veel succes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
militis
Para Commando (abl)


Geregistreerd op: 22 Aug 2008
Berichten: 19
Woonplaats: limburg

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2008 12:59:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Hans als het toegestaan,

Zal nog eens herhalen, hoe clp De Gent me eens ooit adviseerde



Bezin goed vooralleerst te vertrekken, en wees VASTBERADEN
Ordeel niet te vlug, wees geduldig
Je bent een vrijwilliger, dus positief ingesteld blijven, zelf bij een rot klus.

Hoe was het weer, dees vondt ik beste (momnetje )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MarcVerstraaten



Geregistreerd op: 25 Aug 2008
Berichten: 18
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2008 15:04:16    Onderwerp: bedankt Reageren met citaat

Militis,bedankt voor uwe reactie. Heeft u zelf ok gediend in het legioen? of ander leger eenheid?

vastberaden ben ik zeer zeker...wil nog de marathon gaan lopen in november en in januari aanmelden. spullen heb ik niet dus hoef niets op te slaan. ben gescheiden en leef sober.

geen emotionele bindingen heb ik meer.niets..

ik hoop alleen dat ik contactlenzen mag hebben, anders zal mijn reis voor niets zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
kitch3para17
Oud Para Commando (abl)


Geregistreerd op: 21 Aug 2008
Berichten: 37
Woonplaats: SILLY droomdorp

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2008 20:45:02    Onderwerp: Re: bedankt Reageren met citaat

MarcVerstraaten schreef:
Militis,bedankt voor uwe reactie. Heeft u zelf ok gediend in het legioen? of ander leger eenheid?

vastberaden ben ik zeer zeker...wil nog de marathon gaan lopen in november en in januari aanmelden. spullen heb ik niet dus hoef niets op te slaan. ben gescheiden en leef sober.

geen emotionele bindingen heb ik meer.niets..

ik hoop alleen dat ik contactlenzen mag hebben, anders zal mijn reis voor niets zijn.


in iedergeval je ziet er echt gemotiveerd uit dus doen jongen en vragen stellen hier zitten al twee kerels die u wat kan opsteken je bent chef is dat chef kok ??? anders hebben ze die daar ook nodig en das geen mop
_________________
Marche ou Cr?ve
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
MarcVerstraaten



Geregistreerd op: 25 Aug 2008
Berichten: 18
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2008 09:10:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Laughing ja om eerlijk gezegt, werkte als chef de cuisine. Maar heb mijne job opgezegt onlangs.

Ik ga binnenkort mijn tijd besteden aan het trainen (voor marathon) en het legioen.
Maar dat ik een chef achtergrond heb, zegt toch niet dat ik daar ook moet staan gaan koken he.? want dat wil ik niet meer.

Alleen mijn contactlenzen baart me veel zorgen, heb -3 beiden ogen. ze verslechteren niet want ik heb beschadiging opgelopen met mijn ogen vroeger. dus niets biologisch.

Fysiek ben ik in top conditie en wil ook echt bij de 2REP dienen. Dus ik moet als beste of als ??n van de besten eindigen in de basis opleiding.
Hoeveel km moet je minimaal kunnen lopen met bepakking en binnen welke tijd? (om in 2rep te kunnen komen).

De 3REI in Guyana lijkt mij ook helemaal top en de 13DBLE in Mayotte? ook.
Doen alle legionnaires eigenlijk combat ervaring op?
En vraagske aan jullie anciens/ ex gedienden welk legereenheid ook, waarom willen jullie niet als bodyguard/ psd operator werken? want daar valt heel veel geld mee te verdienen (vernomen van verschillende privaat securit? bedrijven internationaal ca. 500-1000 per dag).

En weten jullie anciens ook of als je 35 bent en je dan gaat aanmelden nog een goede kans hebt om door de selectie te komen? En kan je je 15 jaar afmaken dan nog?

bedankt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
2repman2cie
Ancien Legionnair/ site administrator


Geregistreerd op: 16 Aug 2008
Berichten: 499
Woonplaats: Belgistan..

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2008 11:51:09    Onderwerp: Reageren met citaat

jongens doe me een plezier een noem me gewoon hans

wij zijn hier niet in dienst.. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
2repman2cie
Ancien Legionnair/ site administrator


Geregistreerd op: 16 Aug 2008
Berichten: 499
Woonplaats: Belgistan..

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2008 12:03:05    Onderwerp: Reageren met citaat

MarcVerstraaten schreef:
Geachte ancienl

Bedankt voor uwe antwoorden. Ik lees op de site (kan beetje frans) dat quote: Si probl?me de vision apporter correction oculaire (lunettes)

dus met anderen woorden, met probleem met je visie dat er een bril toegestaan is? maar helaas kan ik niets vinden over contactlenzen. Persoonlijk lijkt mij heel wat makkelijker met contactlenzen te trainen (doe nu ook) dan met een bril op. Zoud u misschien kunnen informeren wat betreft contactlenzen svp, u zult vast wel contacten nog hebben in het legion? heb -3 beide ogen. (geen biologische aandoening, heb schade opgelopen aan mijne ogen).

Ik zit te denken om spullen van het legioen / franse leger te gaan kopen om alvast mee te gaan trainen. ik heb gezocht op het internet en vond een winkel in Duitsland en in Nederland. www.foreignlegionshop.nl(of com?). kunt u aub aangeven welke materieel ik zou moeten kopen om alvast te kunnen gaan trainen en marcheren/lopen met 30kg bepakking? hoeveel moet je kunnen lopen en/of rennen? en is het een 80L backpack?
Wil ook al militaire camouflage kleding kopen en daarin trainen, door modder kruipen, vaart in duiken etc. (vind ik persoonlijk machtig mooi, alleen al gezicht van de mensen die het zien hahah Embarassed )
ga nov marathon van new york lopen en dan wil ik me eigenlijk in januari aan gaan melden.Hou van de kou en lijkt me hardste tijd voor mezelf.

heb contact gezocht met wat ex legionnaires uit verschillende werelddelen voor info.

gelezen heb ik veel op het internet en ben mezelf helemaal aan het voorbereiden om me te gaan aanmelden over tijdje. heb franse lessen, cd's gekocht en chants aan het leren (ook wat ze betekenen), code du honneur, etc.

wil eigenlijk van de aardbodem verdwijnen en andere identiteit aannemen daar. (en houden). dan mag je geen contact houden met mensen van 'vroeger' heb ik vernomen? en kunnen mensen jou wel vinden als je anoniem dient? bv familie, vrienden, bedrijven, justitie, etc?

mijn dank is groot


luister ge moet geen geld aan zotheden geven
LOPEN doe je meestal met 11kg (test TAP) wapen, gevechtstenue en helm.

marcheren dan kan het gewicht idd oplopen naargelang de "missie" of oefening je gaat doen en HOE LANG je op het terrein gaat zitten en WAAR
(afika veel water bvb mee)

8Km TAP run, ben je een goede loper als je juist onder de 40minuten blijft..!!!
in het REP zat men daar nogal redelijk rap "op" dat je dat kon!
er kwamen slimme binnen uit de opleiding die wel vijftig minuten liepen en op ??n of andere manier bij ons geraakte..
nu als je geen "overschot" hebt maar het tegendeel..dan GA JE AFZIEN! ECHT WEL!

als recruut zou ik me daar niet echt veel zorgen om maken
WANT, ze zullen u eerst omvormen tot een militair..en dat zal niet alleen marcheren, lopen en springen zijn! er zijn ook VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL Karwe?en en die dienen echt wel perfect uitgevoerde te worden..of..dikke misserie voor degene die zijn werk ni goed doet..
je zal zelf je kledij moeten wassen, met de hand en later "machine"
en deze proper ?cht proper strijken! in begin is er ??n of twee strijkijzers voor 35 legionnairs in opleiding ...!!!!! en dan zegt men jullie hebben X tgijd om jullie uniformen te strijken...bon chanche!

en met dubbel lijntjes (misstreken) of ander in uw uniform strijken moei niet afkomen..of ge kunt er bvb in "geeft acht" onder de douche mee gaan staan! en jawel drogen en OPNIEUW!



denk niet dat het ginder allemaal reizen is met helikopters en ferme dingen doen..nenee, later ja, maar het eerste jaar...ferm werken en uw klep dicht houden..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
2repman2cie
Ancien Legionnair/ site administrator


Geregistreerd op: 16 Aug 2008
Berichten: 499
Woonplaats: Belgistan..

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2008 12:11:47    Onderwerp: Reageren met citaat

ne goeie raad nog!

als je redelijk frans kan spreken, zeg dan dat je geen of slecht frans spreekt!

(je kan stiekem dingen op voorhand al van buiten leren maar let goed op!)

waarom?

wel een francophone die krijgt twee a drie NON-Francophones..bvb ne rus, ne jap en ne fin...begin maar! en je zal verantwoordelijk zijn als ze het niet hebben begrepen Laughing

ik was NON francophone zelle! hehe viel onder een Franse Legionair om het frans te leren wel en die gast was content want ik begreep het een betje en leerde snel


btw de andere indentiteit
VANDAAG is het zo dat ze ieder??n een andere indentiteit geven!
na een jaar en half kan je de RSM aanvragen (Regulasitation Situation Militair als ik me dat goed herriner)
indien OK (je geen problemen hebt met de buitenwereld) krijg je je naam terug (indentiteit) NIET uw ID KAART, die ben je kwijt tot het einde van je contract! (ieder??n) zelfde met rijbewijs (die je beter THUISLAAT)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
kitch3para17
Oud Para Commando (abl)


Geregistreerd op: 21 Aug 2008
Berichten: 37
Woonplaats: SILLY droomdorp

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2008 19:22:59    Onderwerp: Reageren met citaat

hans waarom beter u rijbewijs thuislaten Question
_________________
Marche ou Cr?ve
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
2repman2cie
Ancien Legionnair/ site administrator


Geregistreerd op: 16 Aug 2008
Berichten: 499
Woonplaats: Belgistan..

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2008 20:12:30    Onderwerp: Reageren met citaat

kitch3para17 schreef:
hans waarom beter u rijbewijs thuislaten Question

simpel

ginds ben je dat kwijt voor VIJF JAAR! ook tijdens uw verlof..

als ge het niet meeneemt wel dan ligt het thuis..

in feite zouk da ni moete/mogen zeggen maar een dubele pas (zogezegd verloren kan ook handig zijn..maar tegenwoordig opletten alles is geDIGITALISEERD.. dus de verloren pas meenemen en de nieuwe thuilaten..ACHTUNG!



let echter goed op als ge GINDS betrapt wordt in uw selectie met zulke trukken= G?daan voor het leven nog te moeten dienen..rede "ontbetrouwbaar op voorhand"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
2repman2cie
Ancien Legionnair/ site administrator


Geregistreerd op: 16 Aug 2008
Berichten: 499
Woonplaats: Belgistan..

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2008 20:14:19    Onderwerp: Reageren met citaat

ten tweede vraagt men dat niet van u uw rijbewijs enkel een papier om uw indentiteit te kunnen bewijzen..dus niks teveel meepakken!

de lidkaarten van de Hoereclub en ander Thuislaten! lol
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 27 Aug 2008 20:14:19    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Vreemdelingen Legioen Forumindex -> Vragen ivm de recrutering Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.
Theme xand created by spleen.