Geplaatst: 10 Mrt 2008 14:53:41 |
|
|
Fiona |
Site Admin |
 |
 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Vrouw en drie kinderen komen om in ongeval Heverlee
Bij de aanrijding op de Waversebaan in Heverlee tussen een Polo en een stationwagen zijn zaterdagmiddag een vrouw en drie kinderen om het leven gekomen, en niet een man en drie kinderen, zoals eerst was gemeld. Dat meldt het Leuvense parket.
Stationwagen reed veel te hard
Het lichaam van het volwassen slachtoffer kon pas herkend worden nadat het uit het wrak was bevrijd. De oorzaak van het ongeval zou bij de bestuurder van de stationwagen liggen, aldus nog het parket.
Volgens de getuigenverklaringen en de eerste vaststellingen van de verkeersdeskundige zou de break aan een onaangepaste snelheid uit de Herendreef zijn komen aanrijden en zou hij niet gestopt zijn alvorens de Waversebaan op te rijden. Nochtans staat daar een stopteken. De wagen ramde daardoor de Volkswagen Polo in de flank.
Familieband onduidelijk
Door de klap kwamen de vier inzittenden van de Polo om het leven. Het gaat dus om een vrouw en drie kinderen, maar de familieband tussen de vier is nog niet duidelijk.
Wie stuurde?
De twee inzittenden van de stationwagen zijn overgebracht naar het ziekenhuis voor verzorging. Nadien zijn ze door de politie opgepakt met het oog op hun ondervraging. Daar moet onder meer uit blijken wie van de twee aan het stuur zat.
Het Leuvense parket heeft ondertussen ook een onderzoeksrechter gevorderd. De kans bestaat dus dat de bestuurder van de stationwagen voorgeleid wordt met het oog op zijn aanhouding, maar die beslissing is nog niet gevallen. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: 10 Mrt 2008 14:53:41 |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: 10 Mrt 2008 14:55:58 |
|
|
Fiona |
Site Admin |
 |
 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Xtc in bloed Roemenen die ongeval met vier doden veroorzaakten
De twee Roemenen die gisteren het dodelijk ongeval op de Waversebaan in Heverlee hebben veroorzaakt, zijn door de onderzoeksrechter aangehouden. Dat meldt het Leuvense parket. De twee, 18 en 20 jaar, worden beschuldigd van onopzettelijke doodslag door verkeersongeval en inbreuken op de drugwet. Ze hadden vrijdagavond xtc gebruikt en waren op het moment van het ongeval nog onder invloed van de drugs.
Wie stuurde?
Het is nog steeds niet duidelijk wie van de twee nu achter het stuur zat van de wagen die het ongeval veroorzaakte. Volgens het parket zijn de verklaringen van de twee daarover met elkaar in tegenstrijd en komen ze ook niet overeen met de vaststellingen van het onderzoek. Daarom heeft de onderzoeksrechter beslist hen allebei aan te houden. Vrijdag zullen ze voor de raadkamer verschijnen.
Te snel en door stopteken
De twee Roemenen zaten in een break die gisterenmiddag vanuit de Herendreef de Waversebaan opreed. Ze deden dat aan een onaangepaste snelheid en negeerden een stopteken. Daardoor reden ze een Volkswagen Polo aan waarin een vrouw, haar dochter en twee vriendinnen van die dochter zaten. De vrouw en de drie kinderen overleefden de klap niet. De twee Roemenen liepen lichte verwondingen op. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: 10 Mrt 2008 14:57:11 |
|
|
Fiona |
Site Admin |
 |
 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
School biedt opvang voor kinderen na ongeval Heverlee
Basisschool De Klare Bron uit Heverlee biedt vandaag opvang voor leerlingen en leerkrachten na het tragische ongeval zaterdagmiddag in Heverlee, waarbij drie kinderen uit het vijfde leerjaar van deze school evenals een moeder van een van deze kinderen het leven verloor. In de leraarskamer is ook een rouwregister geopend.
In alle klassen werden deze voormiddag kringgesprekken georganiseerd waarbij de leerkrachten probeerden de vragen van de leerlingen te beantwoorden. Ook medewerkers van het Centrum voor Leerlingenbegeleiden waren hiervoor stand-by. De leerlingen van de getroffen klas konden zondag al in de school terecht voor opvang. Ook de ouders kregen vanmorgen de kans een tijdlang in de school te blijven om samen met anderen te reflecteren over de gebeurtenissen. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: 10 Mrt 2008 14:58:08 |
|
|
Fiona |
Site Admin |
 |
 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ik hoor pas van een collega dat de tweeling, familie is van hem.  |
|
|
|
|
Geplaatst: 10 Mrt 2008 16:52:48 |
|
|
claudia |
gebruiker |
 |
 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
het zal je maar gebeuren  |
|
|
|
|
Geplaatst: 10 Mrt 2008 16:55:29 |
|
|
Madame |
Site Admin |
 |
 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Zonder te veralgemenen, maar het valt me in het verkeer langer hoe meer op hoe onbesuisd, brutaal, agressief en gevaarlijk veel (jonge) chauffeurs rijden. Ik vraag me, naar aanleiding van dit ongeval, af hoeveel van die jonge mensen onder invloed van drugs of alcohol zijn. Ik hou tegenwoordig mijn hart vast als ik in de auto stap. |
|
|
|
|
vriendenforum Forumindex » Actueel |
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
|
|
|
|