Lang heb ik er op gewacht ik mag misschien een hondje in de vakantie me vader wil een dobberman maar ik wil liever een goldenretriever of een labrador.
- wat is jou lievelings hondenras?
- wat zijn de beste honden voor kinderen?
- waar ken je je hond het beste halen?
_________________ hou van me meisjes(l)
ook van me jochies(k)
miss ook van jou:P
dit is hip (H) en sgattig(A)
- Geplaatst: 22 Apr 2008 22:29:39
- Geplaatst: 23 Apr 2008 09:33:12
Tanja24
Site Admin
ik heb een paar honden die ik graag zou willen hebben...
een hoop bulldogen
dobberman pincher
Engelse stafford
en er is niet echt een goede hond voor kinderen met elke hond moet je oppassen...
Het nadeel met *normale* honden is dat ze niet waarschuwen voor ze buiten die buiten in 1x en een *vecht* hond waarschuwt eerst voor die buit dus zie je eerder aankomen...
Het beste halen doe je 1 in een asiel zitten honderden hondjes te wachten op een nieuw baasje of 2 bij een erkende fokker dus een fokker die ook aangesloten zit bij een vereniging...
Tip bij goede fokker:
Beide ouders zijn aanwezig(van hond natuurlijk)
puppy's zijn levendig
hokken zijn niet te klein en erg verzorgd
Meestal in bezit van een paspoort (voor entingen dus bewijs van dokters bezoek) of hebben een stamboom (bewijs van raszuiverheid)
- Ik hou van mixen, Daar zitten dan 5 rassen door elkaar
- Noujah, Ik denk allemaal... Maar sommige zijn wilder
- Ik heb een hond thuis die komt uit een opvang gezin... Maar je kan
ook uit een asiek
Lang heb ik er op gewacht ik mag misschien een hondje in de vakantie me vader wil een dobberman maar ik wil liever een goldenretriever of een labrador.
- wat is jou lievelings hondenras?
- wat zijn de beste honden voor kinderen?
- waar ken je je hond het beste halen?
Ik heb een labrador
Het zijn superlieve, kindvriendelijke honden,
en dobbermannen zijn gevaarlijk.
Ooit was er in het nieuws dat een jong meisje van 2
gebeten was door een dobberman,
en ze moest naar het ziekenhuis
_________________ iCk ben melig xD
Je MOET van me houden <3
- Geplaatst: 23 Apr 2008 21:54:30
Tanja24
Site Admin
Honden zijn nooit kindvriendelijk als kind zijnde ben je tot je 14de in een lagere rangorde geplaatst dan je hond dus dat betekend dat de hond boven je staat in de orde en als de hond je zat is zal hij/zij je een standje geven zoals ze het in het wild doen bij hun pups en helaas worden daarom zoveel kinderen gebeten door honden...Pas als de ouders gaan begrijpen dat de hond boven een kind staan zal er minder kansen komen dat het kind gebeten word...je mag daarom ook nooit een en te nimmer een jong kind alleen laten met een hond hoe lief het beestje ook is en dat ligt niet aan de ras maar zit in het aard van het beestje en geld voor alles rassen....Kinderen tot 14 jaar mogen daarom ook nooit een hond uitlaten eigenlijk want zo plaats je een hond onder het kind en dat zal een hond niet accepteren. En wat ik al zei een dobberman endergelijke zullen waarschuwen voor ze bijten een labardor en dergelijke waarschuwen niet maar bijten ineens
Niet ?lle honden zijn niet-kindvriendelijk.
Ik was ook maar 4 jaar toen ik m'n hond kreeg,
hij was lief!
_________________ iCk ben melig xD
Je MOET van me houden <3
- Geplaatst: 29 Apr 2008 14:59:07
lorelaine25
moderator
Mijn lievelingsras zijn Chihuahua en Maltezer Leeuwtjes.
Maltezer Leeuwtjes zijn klein en hartstikke schattig, ze verharen niet.
Helaas bijten ze wel hard met die kleine tandjes.
Dat weet ik omdat de hondjes van mijn oma, Dahlie en Xina(Zina), mij wel eens hebben gebeten. Alleen speels, en gelukkig niet door gebeten.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wil je ook een eigen gratis forum?
- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!