Mobiel met een handicap
Van en voor mobiele mensen met een handicap

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Beste Patrick

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Mobiel met een handicap Forumindex -> Brieven van .......
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
patje
Site Admin

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2007 08:46:17    Onderwerp: Beste Patrick Reageren met citaat

Vooraleerst wil ik u bedanken voor uw moed en doorzettingsvermogen ,het weerspiegeld mijn karakter en dat vind ik tof zo iemand met een invaliditeit tegen te komen als u.

Ik ben ondanks onze miserie lid van LDD en ik heb nauw contact met Lieve van Ermen die senator is en ook arts (dr. Lieve Van Ermen - cardiologie) zij weet dus zeker nu door mij wat de problematiek is hier in belgie is met mensen door fysieke problemen en ben er zeker van dat zij er alles aan zal doen om te proberen dingen te verbeteren. Onze voorzitter die ik ook ken (Jean Marie Dedecker ) volgt het allemaal mee op voor de fractievergaderingen als er een regering gevormd is en de kamer degelijk kan functioneren in de rol van oppositiepartij dat we momenteel zijn.

Daarom heb ik u de geschiedeinis van mijn mailing erbij gedaan zodat je alles kan opvolgen van de voorbije weken, ook staat er wat ik heb en wat er al gedaan is .

Ik kan u alleen al vertellen dat ik door de FOD maar 1 punt gekregen heb ondanks dat ik op een harttransplantatie lijst sta door een fisieke achterstand van 50 % en rugproblemen heb op een leeftijd van 27. Zo de rest zal je van beneden te beginnen allemaal kunnen lezen en zou wel eens met u in contact willen komen om zo nog harder voor de mensen met een handicap op te kunnen komen.

Mijn verhaal

Ik ben geboren op 25/11/1980 en vanaf deze moment bleef ik blauw zien, daardoor hebben de dokters toen ontdekt dat ik een probleem aan men hart heb en dat men 2 hoofdaders of aorta omgedraaid liggen waardoor ik bijna geen zuurtof krijg in het lichaam. Deze hebben ze dan ook met een openhartoperatie hersteld waardoor leven terug veel gemakkelijker zou gaan.

Ondertussen ben ik dus 27 en heb ik al die jaren moeten opboksen tegen anderen die samen met mij 13 jaar korbal speelden. De dokters hadden vroeger gezegd dat ik waarschijnlijk geen sport aankon maar ik zou den Benny niet zijn om dat toch te proberen en zo is het dan ook gegaan. Vanaf men 10 jaar had ik het in het begin heel moeilijk om met sporten te beginnen en de eerste 10 jaar is dit redelijk goed gegaan door men doorzettingsvermogen en door fisiek op te bouwen met de jaren, ondanks voelde ik toch steeds dat ik iets minder meekon met de andere.

Nu het laatste jaar heb ik men lievelingssport moeten opgeven door pijnen aan de borststreek die wel 3 dagen bleven duren.

Het is door men vriendin dat ik dan ook terug naar de dokter ben gegaan en waar ik te horen kreeg als ik zo bleef doorgaan dat ik het jaar niet meer zou uitdoen, dat was de moment dat ik toch wel eens beginnen nadenken ben. Nu ik weet dat men hart maar aan 50 % werkt dan van iemand van mijn leeftijd heb ik het er moeilijk mee dat ik ook niet meer kan werken zoals ik zoveel jaar wel heb gekund. Ik heb tussendoor ook nog een zwaar arbeid -verkeersongeval gehad in 2004 waardoor ik veel last van men rug heb en er door een gerechtsdokter een percentage van 3 % onbekwaamheid is toegekend.

Ik zou nog wel perfect een bureau job kunnen doen maar ik moet zeer lang wachten op men vlaams fonds nummer en van FOD voor extra steun van bepaalde dingen, ik merk ook op dat als men naar me kijkt en men zegt dan van ale.. mankeerde gij wel iets want gij kunt toch nog huishouden doen ,dan vinden ze het raar dat ik zeg dat ik dit op men eigen ritme moet doen of dat ik anders kan gaan platliggen omdat ik snel moe word. Misschien begrijp je nu meer mijn probleem hiermee en zou ik graag andere mensen willen helpen omdat leven met dat je weet dat er ooit een harttransplantatie aankomt niet tof is maar je moet er wel door. Ik ben nogal een optimist en zou nog alles doen als je me niet tegenhoud maar ik weet dat er mensen zjn die deze drijfveer niet hebben en het zou erg zijn dat men deze mensen zou laten links liggen want wij hebben mentaal een knick gekregen die tot de dood blijft bestaan.

groetejs

Debecker Benny

Bestuurslid LDD jong gezond verstand Antwerpen

Hier beneden de geschiedenis zodat je kan volgen.

--------------------------------------------------------------------------------

HEB VANDAAG NET IN POST UW ATTEST GEKREGEN VAN PROF BUDTS waar ge dat mee kunt aanvechten !!

IS ZEER UITGEBREID EN ZEER DUIDELIJK DAT GE MAAR 50 % van arbeid mag doen !

Of anders de ziekte nefast bespoedigt :

Dit is een zeer waardevol dokument dat ik heb kunnen bemachtigen

Is in CC naar uw HA gestuurd : Dr Montoisy , dus daar kan je het ophalen en ga er maar tegen aan !

Mvg

Lieve

Van: benny debecker [mailto:benny.de.becker3@pandora.be]
Verzonden: dinsdag 11 december 2007 13:44
Aan: 'lieve Van Ermen'
CC: jm@jmdedecker.com
Onderwerp: Debecker benny (hartprobleem en rug) FOD

Beste Lieve,

Deze week heb ik men bevestigingsbrief aangekregen van de FOD met wat ze beslist hebben en dat ik eigenlijk al wist .

Er is me aangeraden door de sociale dienst van de ziekenkas dat ik het best tegen deze beslissing in beroep ga en deze beslissing zeker moet aanvechten omdat zij deze ook niet terecht vindt.

De brief van prof Budts heb ik ook al mijn bezit en zal bij u in de bus een van de dagen ook aankomen, het is deze brief samen met een verslag van de huisdokter dat ik zal gebruiken om de beslissing aan te vechten.

De beslissingsbrief is in de bijlage zodat u alles ter beschikking hebt.

Met vriendelijke groeten

Debecker Benny

Van: benny debecker [mailto:benny.de.becker3@pandora.be]
Verzonden: maandag 3 december 2007 9:10
Aan: 'lieve Van Ermen'
CC: jm@jmdedecker.com
Onderwerp: RE: Debecker benny (hartprobleem en rug) FOD

Beste Lieve,

Je had me gevraagd de nummer op te zoeken van de baas van FOD, spijtig genoeg heb ik die niet direct teruggevonden maar ik heb wel de nummer van het contactcenter waar alle vragen gesteld mogen worden en kan je misschien langs daar verder geraken.

FOD contactcenter Tel: 02/507.87.99

Mail: HandiN@minsoc.fed.be

Van zodra ik het attest van prof. Budts heb en jij nog niet zal ik het zeker nog eens doormailen naar jou.

In de bijlage de documenten van de berekening invaliditeit plus de werkgevers in een kolom volgens datums en lonen zodat je er beter aan uit kan hoe ze de berekening maken want aan mij is er verteld door de dienst uitkeringen van de ziekenkas dat men alleen rekening houdt met de laatst verdiende maand en dat is het en bij mij is dit dan ook latstens van de werkloosheidskas van een half jaar waar ik dan nog 3 maanden van een opleiding Systeembeheer windows en Linux langs de VDAB heb gevolgd met daaraan gekoppeld een maand stage.

Ik heb wel 7 jaar werken achter de rug.

Mijn vriendin heeft nu een brutoloon van 1800+- als bediende en langs een interim kantoor waar maandelijks het verlofgeld mee bij gerekend is.

Ze heeft dus ook bijna geen vakantiegeld.

Ik heb de email van Natalie Callens niet direct gevonden dus kan je me die even doorsturen of deze mail naar haar doorsturen A.U.B.

Met vriendelijke groeten

Debecker Benny

Arbeidsgeschiedenis en arbeidsongeschiktheid tot op vandaag in kolom

werkgever

Functie
Maandloon
Periode

Crown Cork Company Belgium

Vakantiewerk

3 jaar achter mekaar in de maand juli

N.V. Lommaert
metaalbewerker

1100 netto +-
4 weken

Mecaform
Computergestuurde machienes bedienen

1200 netto +-
Van 01/03/2000 in dienst tot en met 9/12/2001

Case New Holland Belgium
(onderhoudsdienst) productie onderdelen van een tracktor
1600 netto+-
sinds 10/12/2001 in dienst tot en met 17/10/2005

Lambrechts N.V.

Onderhoud en fabrikatie van bakkenwassers voor brouwerijen. Mijn ontslag gekregen omdat ik geen zware dingen kon tillen,waren veel te belastend voor men rug .

1300 netto +-
Van 03/01/2006 in dienst tot en met17/04/2006

Excis computers BVBA

Zoersel
Assemblage,reparatie en op de baan wirelles netwerken leggen en andere softwareproblemem oplossen
Stage plaats moest van vdab een maand lang zijn
Stageplaats vanaf 6/11/2006

ziekenkas
Hartklachten, hartverzwakking gehad dringend naar ziekenhuis moeten gaan, en daar kreeg ik te horen om niet meer te werken.
950 netto +-
20/12/2006

invaliditeit
1 jaar op arbeidsongeschiktheid gestaan en ondertussen FOD bijdrage en vlaams fonds nummer aangevraagd.
711 netto +-
20/12/2007

Deze kolom ook in bijlage

Berekening volgens de dienst uitkeringen van de ziekenkas

Ook in bijlage

Van: lieve Van Ermen [mailto:lvanermen@pandora.be]
Verzonden: vrijdag 30 november 2007 15:46
Aan: benny debecker
CC: jm@jmdedecker.com; politieksecretariaat@jmdedecker.com
Onderwerp: Re: Debecker benny (hartprobleem en rug) FOD

Dag Benny ,

onze 3de zoon is op t moment assistent cardiologie bij Prof Budst in KUL Very Happyr Berte Benjamin en zal dossier mee bekijken , het is evenwel niet aan behandelende artsen om een invalidit te bepalen , en idd aan FOD artsen advizeurs ..
Ik ben maar een gewone cardioloog , maar heb wel veel relaties, zoek eens uit op internet wie daar de grote baas is voor me en tel contact ? dan wil ik wel eens bellen !

Eerst heb ik een attest nodig van Prof Budst, KUL , cardiologie , ik heb hem gebeld en hij zal het U toesturen en in copij naar mij en dat kunnen we dan hopelijk gebruiken , ik beloof niets .. maar probeer maar ..

Ge hebt me vroeger iets gestuurd nogal uitgesponnen waar juist het schoentje knelt in , in je loonverlies etc , stuur het nog eens en in CC naar Nathalie Callens met mijn groeten , dan kan ik eens in werkgroep Welzijn , en gehandicapten zorg uw dossier er mee in bundeltje aanvullen ,

mvg
Lieve Vanermen

From: "benny debecker" <benny.de.becker3@pandora.be>
Date: Fri, 30 Nov 2007 10:20:05 +0100
To: <lvanermen@pandora.be>
Cc: <jm@jmdedecker.com>
Subject: Debecker benny (hartprobleem en rug) FOD

Beste Lieve,

Jean Marie had me gevraagd je deze mail te sturen naar jou.

Hij heeft er het met jouw gisteren over gehad en ik was zeer verrast door de snelle aanpak van Jean Marie en u.

Het doet me veel plezier dat de mensen van de partij zo principieel tegenover alles staan want ik ben van nature ook zo.

Vooraleerst wil ik je bedanken dat je de problemen van de mensen zoals in mijn positie een hand wil toesteken,? echt bedankt daarvoor!

Gisteren was het voor mij en Jenny emotioneel zeer zwaar maar vandaag wil ik er terug voor vechten want het zal de enige manier zijn om iets te kunnen bereiken in dit land.

Ik erger me erg aan hoe de beslissingen in het FOD voor personen met een handicap genomen worden want ze zetten me voor blok. Als ik ga werken zal men hart sneller achteruit gaan maar heb ik wel een goede inkomst om goed van te kunnen leven maar nu ik thuis verplicht ben door een handicap verdien ik maar de helft wat ik een goed jaar geleden had en zetten ze je eigenlijk financieel voor blok en daarom had ik dus tussenkomsten van de FOD aangevraagd omdat dan het leven toch iets eenvoudiger is zeker met een kindje. Ik ga ik met plezier halftijds werken,maar nuis mijn moed eigenlijk al wel een beetje gezakt want diegene die dan nog wel iets willen doen voor de samenleving en dus door te werken mee bijdragen aan de staatskas worden afgeremd of gestraft.

Ik ga er nu over zwijgen want het begint al te draaien als ik er allemaal nog maar aan denk.

Ik hoop dat je nu met al de bijlagens genoeg info hebt om hiermee door te gaan en zo al die andere mensen buiten mij die geen externe maar een fysieke handicap hebben beter begrepen en geholpen zullen kunnen worden in de toekomst.

Ik wil me excuseren voor de vele bijlagens maar hoe meer u in u bezit heeft van mij hoe beter u alles kan nagaan en ik lever niet graag half werk af vandaar.

Met vriendelijke groeten en nog eens bedankt.

Debecker Benny en Jenny Louncke

Mijn verhaal

Ik ben geboren op 25/11/1980 en vanaf deze moment bleef ik blauw zien, daardoor hebben de dokters toen ontdekt dat ik een probleem aan men hart heb en dat men 2 hoofdaders of aorta omgedraaid liggen waardoor ik bijna geen zuurtof krijg in het lichaam. Deze hebben ze dan ook met een openhartoperatie hersteld waardoor leven terug veel gemakkelijker zou gaan.

Ondertussen ben ik dus 26 en heb ik al die jaren moeten opboksen tegen anderen die samen met mij 13 jaar korbal speelden. De dokters hadden vroeger gezegd dat ik waarschijnlijk geen sport aankon maar ik zou den Benny niet zijn om dat toch te proberen en zo is het dan ook gegaan. Vanaf men 10 jaar had ik het in het begin heel moeilijk om met sporten te beginnen en de eerste 10 jaar is dit redelijk goed gegaan door men doorzettingsvermogen en door fisiek op te bouwen met de jaren, ondanks voelde ik toch steeds dat ik iets minder meekon met de andere.

Nu het laatste jaar heb ik men lievelingssport moeten opgeven door pijnen aan de borststreek die wel 3 dagen bleven duren.

Het is door men vriendin dat ik dan ook terug naar de dokter ben gegaan en waar ik te horen kreeg als ik zo bleef doorgaan dat ik het jaar niet meer zou uitdoen, dat was de moment dat ik toch wel eens beginnen nadenken ben. Nu ik weet dat men hart maar aan 50 % werkt dan van iemand van mijn leeftijd heb ik het er moeilijk mee dat ik ook niet meer kan werken zoals ik zoveel jaar wel heb gekunt.

Ik zou nog wel perfect een bureau job kunnen doen maar ik moet zeer lang wachten op men vlaams fonds nummer en van FOD voor extra steun van bepaalde dingen, ik merk ook op dat als men naar me kijkt en men zegt dan van ale.. mankeerde gij wel iets want gij kunt toch nog huishouden doen ,dan vinden ze het raar dat ik zeg dat ik dit op men eigen ritme moet doen of dat ik anders kan gaan platliggen omdat ik snel moe word. Misschien begrijp je nu meer mijn probleem hiermee en zou ik graag andere mensen willen helpen omdat leven met dat je weet dat er ooit een harttransplantatie aankomt niet tof is maar je moet er wel door. Ik ben nogal een optimist en zou nog alles doen als je me niet tegenhoud maar ik weet dat er mensen zjn die deze drijfveer niet hebben en het zou erg zijn dat men deze mensen zou laten links liggen want wij hebben mentaal een knick gekregen die tot de dood blijft bestaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Geplaatst: 23 Dec 2007 08:46:17    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Mobiel met een handicap Forumindex -> Brieven van ....... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: