Inner peace

FAQ  •  Zoeken  • Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Bertha Dudde Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.
Auteur Bericht
inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 9 Jul 2009 05:35:46 Reageren met citaatTerug naar boven

BD.8959
4 april 1965

Een scherp verstand is geen garantie voor het inzien van de waarheid

Het is geen goed teken als de mensen in ongelovigheid verdwaald raken, want dan staan zij buiten iedere verbinding met hun God en Schepper. Zij denken alleen zuiver werelds en alles wat zij ondernemen dient alleen tot het onderhoud en welzijn van het lichaam, dat echter vergaat als het laatste uur van de mens geslagen heeft. En waar alleen de aardse wereld de inhoud van het leven is, daar blijft het aardse leven nutteloos, de ziel verlaat het lichaam precies zoals haar toestand was bij het begin van de belichaming - en zij is geen stap verder gekomen. De mensen hebben hun aardse levensdoel gemist, zelfs al waren zij verstandelijk nog zo hoog ontwikkeld.

Juist het scherpe verstand hindert hen om een geestelijke wereld te zien, als zij geheel zonder liefde zijn. Dan zullen zij een God en Schepper ronduit loochenen en alle scheppingen alleen volgens de wetten van de natuur accepteren - zonder er over na te denken, dat er een Wetgever moet zijn aan Wiens Wil alles onderworpen is. Zodoende is dan de "hogere ontwikkelingstrap" van de mens reeds bereikt vanuit zuiver menselijke oogpunt. De mens gelooft dat hij door zijn verstand aan de top staat en kan bijna niet meer overtroffen worden. Maar in de ontwikkeling van zijn ziel heeft hij niet de geringste vooruitgang gemaakt en hij kan van een verstandelijk ver onder hem staand mens toch de mindere zijn, omdat deze door God gewaardeerd wordt naar zijn liefde, die in hem ook een geloof aan een Godheid ten gevolge heeft, onverschillig hoe hij Die ook noemt.

En als deze mens nu door zijn liefde ook het werkzaam zijn van de geest in zich toelaat, dan zal zijn denken steeds dichter bij de waarheid komen en dan is hij gered voor tijd en eeuwigheid. En zo bestaat nu ook het gevaar dat zelfs die mensen bij wie een zeker geloof aan God niet ontkend kan worden, zich aansluiten bij onjuiste geestelijke richtingen, waaraan zij met hardnekkigheid vasthouden, die Jezus Christus niet als Verlosser van de wereld willen aannemen, en die daarom, als zij niet voor die tijd een juiste informatie krijgen, zonder Hem bij hun dood het rijk hierna binnengaan - en ook daar daarover niets willen aannemen om Hem alsnog te vinden. En het getal van diegenen is zeer groot.

En daarom zal steeds weer het licht van de waarheid oplichten, want alleen de waarheid maakt vrij. Maar juist de waarheid wordt door mensen met een ongewoon scherp verstand niet aangenomen, behalve de paar die dan ook juist denken en zich afhankelijk voelen van een alles beheersende Macht. Deze weinige zullen ook hun kennis van wereldse zaken meenemen in het hiernamaals en weer van daar uit ook bij vragen betreffende de wereld die mensen opheldering kunnen geven, die nu precies zo denken opdat ze God erkennen, wat echter maar zelden het geval zal zijn.

De andere echter gaan totaal zonder enige kennis het hiernamaals in. Zij staan geheel leeg en arm aan de poort van het rijk hierna en een grote donkerheid omringt hen, die ook niet eerder verdwijnen zal, tot zij door lichtwezens langzaam tot een verandering van hun denken komen. Maar het gevaar bestaat ook dat zij nog verder wegzinken in de duisternis en dat zij weer opnieuw gekluisterd gaan worden, wat aan het einde van een aards tijdperk makkelijk het geval kan zijn omdat er hun niet veel tijd meer over blijft om van gedachten te veranderen.

Ze hebben dus van hun ontwikkeling, die vooruitstrevend heet te zijn, geen enkel nut. Zij staan geestelijk nog ver onder een mens die vanwege zijn ras geminacht wordt, en die toch in het hart de liefde kan doen ontbranden, die nog in een God gelooft, onverschillig hoe hij zich Hem voorstelt, maar hij voelt en gelooft het dat hij uit die Macht is voortgekomen.

En wanneer zo'n mens nog in kennis gebracht wordt met de goddelijke Verlosser Jezus Christus, dan zal hij ook tot de verlosten behoren. Want juist deze mensen nemen het veel ernstiger en leven hun aardse leven bewuster van hun verantwoording. Want hier geldt ook weer: "De laatsten zullen de eersten zijn" Daarom ligt er een grote zegen op het werk van de "predikers" die zich om zulke mensen bekommeren door hun het Woord van God te brengen. Die tegen geen moeite opzien en zich onbaatzuchtig inzetten voor de verbreiding van de leer van de Verlossing door Jezus Christus, want dat is het voornaamste waarvan die mensen kennis moeten nemen.

Wie echter gelooft dat het leven met de aardse dood ten einde is, die heeft zijn scherpzinnigheid slecht benut, want er zijn genoeg bewijzen dat er geen vergaan is - maar dat alles verandert. Er is niets wat ophoudt te bestaan, maar alles verandert alleen maar zijn uiterlijke vorm. En zo is ook de ziel van de mens onvergankelijk, maar zij komt na de dood in die vorm weer die overeenkomt met haar aardse leven. Zij keert dus weer terug in een toestand van de dood, omdat zij op aarde verzuimd heeft zichzelf het leven te geven. En deze toestand is buitengewoon kwellend, maar kan altijd nog een verbetering ondervinden door de hulp van de lichtwezens, die geen ziel aan zichzelf overlaten als deze zelf zich niet weer in haar substantie verhardt - en de gang over de aarde opnieuw moet afleggen.

Want God is rechtvaardig en het aardse leven is een genadegeschenk, dat de mens ook benutten moet. Want het is hem mogelijk voor zichzelf het leven te verwerven dat hem voor eeuwig tot een gelukzalig wezen maakt. Maar tegen zijn wil in kan hem de zaligheid niet geschonken worden, want God eerbiedigt de vrije wil van de mens.

Amen
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen

Geplaatst: 9 Jul 2009 05:35:46 Terug naar boven

inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 9 Jul 2009 05:42:22 Reageren met citaatTerug naar boven

Het is niet zo dat Jezus christus je zou kunnen verlossen, dit mag je zelf doen,middels de Christus in jezelf.

Een ander kan dit nimmer voor je doen.
Door in te keren, in je zelf.

Inanna
gjalt
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 10 Jul 2009 11:08:55 Reageren met citaatTerug naar boven

Dat laatste ga ik geheel mee accoord.
Ik geloof ook niet in guru's, verlossers of wat dan ook.
Wél in de aanwezigheid van de Christus in je hart en in het samenzijn van hen die elkaars pad kruisen.
Dit houdt in dat je jezelf in eerste instantie helemaal niet kunt verlossen!
In beide uitersten ligt de dwaling op de loer!!!
De middenweg is LIEFDE.
Jezus heeft de hiërarchie doorbroken, maar velen van hen die zich zijn volgelingen noemen begrijpen het nog steeds niet.

Geld is op zich neutraal, maar kan ten kwade worden aangewend, zie kredietkrisis.
Dit geldt zeker ook voor scherpzinnig denken.
Je kunt heel scherpzinnig een soort kennistheorie uitdenken waarin er van uitgegaan wordt dat je "Das Ding an sich" nooit zou kunnen kennen, dat je waarnemingen slechts verschijnselen zouden zijn die zich slechts in je hoofd afspelen, enz.
Dit bewerkt een soort idee van geisoleerdheid, feitelijk een soort solipsisme en dit lijkt thans de huidige tijdgeest te zijn, heel gevaarlijk eigenlijk voor alles wat uit de geest komt!
Bovendien baant dit soort solipsime de weg voor ongebreideld utilitarisme, hetgeen Moeder Aarde niet zo prettig vindt!!!
Echter, je kunt scherpzinnig denken ook in dienst stellen van God.
Waardoor verbinding van het denken met het hart een vanzelfsprekend iets is en wat nog belangrijker is de verbinding met de wil als waarborg voor integriteit.
Want inderdaad: Maar juist de waarheid wordt door mensen met een ongewoon scherp verstand niet aangenomen, behalve de paar die dan ook juist denken en zich afhankelijk voelen van een alles beheersende Macht. Deze weinige zullen ook hun kennis van wereldse zaken meenemen in het hiernamaals en weer van daar uit ook bij vragen betreffende de wereld die mensen opheldering kunnen geven, die nu precies zo denken opdat ze God erkennen, wat echter maar zelden het geval zal zijn.

Gjalt

Laatst aangepast door gjalt op 7 Sep 2009 10:24:35; in totaal 2 keer bewerkt
inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 5 Sep 2009 06:52:39 Reageren met citaatTerug naar boven

BD.4928
9 juli 1950

Buitengewone gebeurtenissen - Tekenen van het nabije einde

Alles wijst op het einde en wanneer u mensen acht slaat op de gebeurtenissen om u heen zult u ook erkennen dat Ik door deze tot u spreek, dat Ik u door deze wil wijzen op het einde en op uw missie om leider in de laatste geloofsstrijd te zijn. Ik wil uw geloof versterken door Mijn woord, maar Ik wil ook uw medemensen helpen om te geloven die het niet kunnen vinden of te zwak zijn om er voor op te komen. Ik wil op iedere mogelijke wijze tot u allen spreken opdat u niet faalt in de laatste strijd op deze aarde. Ik houd altijd rekening met de omstandigheid dat u in een bovenmate materiële wereld leeft, dat u weinig verbinding heeft met het rijk waaruit de waarheid komt. Dat het voor u veel moeilijker is te geloven omdat u Mij niet meer voldoende levend in het hart draagt, doordat u zo ver afstaat van Jezus Christus. Daarom kunt u maar weinig kracht ontvangen omdat u niet gelooft, de u gezonden waarheid uit het geestelijke rijk niet aanneemt en de leermeesters, die Mijn dienaren zijn, geen geloof schenkt.

Desondanks wil Ik u niet laten vallen en benader u steeds weer met aanwijzingen over het einde, met visioenen van zieners die openbaar gemaakt worden, met voorspellingen van profeten waarvan ook zij die weinig weten willen van het einde en het laatste gericht zullen horen. Ik weet ook van het worstelen van veel mensen om het geloof, en ook dezen wil Ik een teken geven dat hen niet tot geloven zal dwingen. Alleen met het doel bij de mensen hun achterdocht op te wekken en ze te laten nadenken, laat Ik zulke ongewone eindtijd verschijnselen gebeuren. Want zodra zij ernstig nadenken kan Ik hen door Mijn woord nader komen en hen naar waarheid onderwijzen. Pas dan stellen zij zich open voor Mijn woord, wanneer dit hun duidelijk gemaakt wordt als kennelijke werkzaamheid van Mijn Geest. Want de zuivere waarheid kan Ik hun alleen geven door Mijn woord. En alleen door dat woord uit den Hoge kan hun bewezen worden wat hun ongeloofwaardig voorkomt, wat ook niet door tekenen bewezen wordt omdat zoiets alleen het verstand van de mens maar niet zijn hart aanspreekt. Steeds moet u mensen weten dat u zich in de eindtijd bevindt, dat steeds meer tekenen zullen komen die niet meer aards verklaarbaar zijn en duidelijk op een andere wereld wijzen. Wie ze als zodanig erkent zal daaruit zegen trekken, wie er echter aan voorbij gaat zal het einde moeten vrezen, want het brengt zijn verderf.

Amen
gjalt
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 7 Sep 2009 10:27:53 Reageren met citaatTerug naar boven

Het einde der tiiden is noodzakelijk als uitziekproces van de erfzonde.
Alles heeft gevolgen en het is zelfs zo dat we iets van zouden kunnen leren.

Gjalt

Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2009 19:18:59 Reageren met citaatTerug naar boven

BD.8944
26 februari 1965

Na het lezen van een boek over indische religies

U hebt een belangrijke taak op u genomen, de zuivere, u van boven toegestuurde waarheid te verbreiden. En deze taak is daarom bijzonder voornaam, omdat daar van allerwegen tegenin wordt gegaan van de kant van Mijn tegenstander. En het zal u begrijpelijk zijn, dat hij het overwicht heeft, omdat de mensen door hun wezen aan hem zijn vervallen, omdat ze alles aannemen, wat hen wordt aangeboden, maar niet in staat zijn te onderscheiden, waar de herkomst ervan is te zoeken. En toch zou het gemakkelijk vast te stellen zijn, want wanneer het de waarheid is, moet onvoorwaardelijk van het verlossingswerk van Jezus Christus melding worden gemaakt. Dit werk van erbarmen moet als summum van de zuivere waarheid naar voren worden gebracht. En dan ziet u gemakkelijk in, wat met de waarheid overeen komt. Want Ik heb het duidelijk benadrukt, dat iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus vlees heeft aangenomen om de wereld te verlossen, u ook niet verkeerd zal onderrichten, omdat het nu eenmaal dáárom gaat, dat Jezus Christus de Verlosser is van zonde en dood.

U mensen bent met de zonde van de oerschuld belast en u zult daar alleen maar vrij van kunnen worden, wanneer u ze onder het kruis draagt. En u zult dit moeten geloven. Er kan niet voor honderd procent een bewijs daarvoor worden geleverd, omdat u in vrije wil de weg naar het kruis zult moeten gaan. Slechts dat alleen levert u een leven in gelukzaligheid op, wanneer u het aardse lichaam zult moeten verlaten en binnen gaat in het rijk hierna, in uw ware vaderland, dat u nu ook het lot biedt, dat u op aarde hebt nagestreefd. U mensen zult moeten geloven, dat u die gevallen oergeesten bent, dat de gang over de aarde beperkt is, die alleen een beproeven van de wil van u vraagt, om dan weer de eigenlijke hoedanigheid aan te nemen, om dan weer als gelukzalige geesten in Mijn rijk te kunnen scheppen en werken, wanneer u niet faalt in de laatste wilsproef en dan weer de gang door alle scheppingswerken zult moeten gaan.

En dit is de zuivere waarheid, waarvoor u zich zult moeten inzetten, want de dwaling neemt in omvang toe, omdat de mensen in de laatste tijd leven en het Mijn tegenstander lukt hen te misleiden en hij zo handig deze kunst verstaat, dat hij vele lichtgelovige aanhangers vindt, die echter slachtoffer worden van mediums van hypnose, van zelfmisleiding door suggestie, die alle weer het doel dienen, afwijzend te staan tegenover de goddelijke Verlosser of Hem als "alleen maar mens" voor te stellen, die wel de hoogste doeleinden nastreefde, maar niet de belichaamde Godheid Zelf was. Maar wie het ernstige verlangen heeft, de waarheid te weten te komen en zich door een leven in liefde zo vormt, dat Mijn Geest Zich in hem kan uitgieten, wordt ook het weten over Jezus Christus en Zijn verlossingswerk ontsloten. En valt hem dit niet ten deel in het aardse leven, dan is de graad van zijn liefde doorslaggevend, om hem bij het binnengaan in het rijk hierna dit weten bliksemsnel te doen toekomen en ook hij zal de genaden van het verlossingswerk nu ten volle benutten. Hij zal in de Armen van de goddelijke Verlosser snellen en daar ook verlossing vinden van alle schuld. En zo is alleen maar een leven in liefde nodig, om dit weten in ontvangst te nemen, dat echter steeds hetzelfde zal zijn, omdat alleen dát waarheid kan zijn, wat Ik Zelf doe toekomen aan de mensen, die zich als een (opname-)vat van de Geest gereed maken.

Dat er steeds weer lichtwezens zich aanbieden naar de aarde te gaan om de mensen het juiste weten te doen toekomen, is niet te ontkennen. Maar dezen hebben een moeilijke houding van vooropgezette meningen tegenover zich, omdat ze tot andere geloofsrichtingen behoren. En al doen de mensen nog zo hun best zich te vervolmaken, ze kunnen dat alleen bereiken door een leven in liefde. Maar dan zijn ze ook ontsloten voor juiste onderrichtingen, die handelen over de goddelijke Verlosser.

Maar waar zich hele volkeren afsluiten voor de waarheid, waar slechts enkelen bereid zijn deze aan te nemen, daar kan Mijn Liefde geen dwang uitoefenen. En ik neem genoegen met een goede levenswandel, die dan ook zijn vruchten zal dragen, maar Ik wijk ook niet van de waarheid af, inzoverre dat Ik andere wetten laat gelden dan tegenover alle mensen, hoewel Ik ook anderzijds toesta, dat mensen met een hoge graad van rijpheid zich buiten hun menselijke vermogens kunnen begeven. Maar dan is ook in hen het besef van Jezus Christus als de goddelijke Verlosser, tot Wie allen moeten gaan om hun oerschuld kwijt te raken. Want alleen dit weten levert u een gelukzalig leven op in het geestelijke rijk, dat u echter na uw lichamelijk leven hebt te verwachten, want uw bestaan op aarde is begrensd. Het geestelijke rijk is uw ware vaderland, waar u weer zult vertoeven, wanneer u verlossing heb gevonden door Jezus Christus, in dezelfde toestand zoals het was in het allereerste begin.

Amen
inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2009 21:02:10 Reageren met citaatTerug naar boven

Gjalt,

Heb het hier even geplaatst.

Een bijzonder stukje.
valt veel over te zeggen, in dialoog Very Happy

Als men het op een diepere laag leest kan ik me me er redelijk in vinden.
Oppervlakkig; niet.

Groetjes...
inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 22 Sep 2009 11:37:57 Reageren met citaatTerug naar boven

BD.0185
17 november 1937

Het Oude Testament

Jouw (Bertha Dudde) geestelijk goed zal toenemen als je je gewillig aan ons toevertrouwt en in voortdurende liefde met je Heiland verbonden blijft. Wij hebben de opdracht je in te wijden in de leerstellingen van het Oude Testament. God gaf, voordat de Heiland mens was geworden, Zijn profeten Zijn Stem en bracht door hen Zijn geboden over. Er werd geleerd dat de Messias zou komen vanuit Wie de mensheid alle heil ten deel zou vallen. Maar geenszins gaf God de Heer hun de opdracht kennis te geven van de zonden der vaderen. Zoals God ook nu tot de zijnen spreekt, zo gaf Hij steeds al de mensen te kennen om te wandelen in het geloof en in de liefde tot de Schepper. En toch ontstonden door de mensen oorkonden die moesten getuigen van de Wil van de Heer. Het zou aanmatigend genoemd kunnen worden als zulke geschriften niet waren voortgekomen vanuit de beste bedoeling daardoor de Heer en Schepper van hemel en aarde te dienen.

En nu leiden deze leerstellingen ertoe dat men probeert alles te loochenen, ook de Woorden van de Heer Zelf, Die ze voor het heil van de mensen heeft gegeven door Zijn profeten. Wijs daarom niet af wat zich onttrekt aan uw beoordeling. Laat God opnieuw werkzaam zijn en neem aan wat Hij u zendt in duidelijke taal, woorden die uw hart zullen binnengaan en die dieper in u zullen binnendringen dan het Boek der vaderen. Doch brengt dit ook op een dwaalspoor - wat u niet begrijpt, beoordeel dat niet. Wijs niet af, want u zult daarmee ook veel waarheid kunnen afwijzen. In geen huis zouden de Woorden Gods moeten ontbreken, maar wanneer ook dit oude boek niet meer schenkt wat voor u een troost kan zijn, verwerp het dan toch niet, de tijd is er aan voorbijgegaan en met haar ook de spreektrant der mensen. Verloochen Gods Woord niet, smeek veeleer de Vader met nadruk, dat u met verlichting zult lezen, dat u goed begrijpt wat Hij u door de profeten heeft gegeven en dat de leerstellingen naar waarheid u zullen mogen worden overgebracht. De Liefde van de goddelijke Vader zal steeds weer middelen en wegen vinden, dat Zijn leerstellingen ingang vinden in de harten der mensen, en om u voor dwaling te behoeden, zal Hij uw gedachten sturen als u maar juist zult willen begrijpen en u uit het boek der boeken alleen goddelijke waarheden in ontvangst zult willen nemen en niet menselijkerwijze de zwakheden en fouten van de mensheid uitvorsen.

Alleen zuiver, oprecht denken dat op God is gericht, staat in voor de waarachtigheid van de woorden die God in liefde door Zijn werktuigen aan de mensen op aarde overbrengt. Wordt dit denken vermengd met aards streven, is het niet uitsluitend op de hemelse Vader gericht, dan zal zo'n arbeid door mensenhand niet meer zuiver goddelijk, veeleer menselijk dwalend ontstaan - en zo zijn de geestelijke leerstellingen uit te leggen, waarvan het aannemen op verzet stuit bij zo veel onderzoekers. Maar wederom geldt ook hier dit ene: dat wetenschap niet in staat is dít te doorgronden, wat waarheid is en wat verkeerde leerstellingen. Het inzicht verkrijgen alleen zij die hun toevlucht nemen tot de hemelse Vader en Hem om verlichting vragen. Hij zal hun de genade niet onthouden en hen leiden op de juiste weg, de weg van het inzicht. Zo geef je vol vertrouwen aan onze woorden over en let op alles wat God voor je gereed maakt om u de zuivere waarheid te verkondigen.

Amen
inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 22 Sep 2009 17:32:55 Reageren met citaatTerug naar boven

BD.0543
13 augustus 1938

Het beïnvloeden van zwakke mensen door laagstaande geesten

In de nabijheid van de aarde, vlakbij, houdt zich overwegend de wereld van de geesten op die door de duivel te zeer aan de materie gebonden waren en die daarom niet in staat zijn, zich vrij te maken van de begeerte naar de goederen van de wereld.

Er wordt daar onafgebroken geworsteld door dergelijke zielen, ze kunnen zich niet losmaken en vinden wederom niet de vervulling van hun begeerten - en zo proberen ze voortdurend zich meester te maken van de wil van zwakke mensen en verleiden ze dezen de hun kwellende begeerten uit te voeren, en zodoende brengen zulke geesten in hun omgeving uitermate veel schade toe aan de zielen op aarde die zelf al te zeer tot zulke verlangens geneigd zijn. Ze zullen steeds gevaar lopen door zulke laagstaande krachten uit de geestenwereld in beslag genomen te worden, wanneer ze zichzelf niet inspannen om hun aandriften en begeerten de baas te worden, wat ze wel kunnen, wanneer ze maar willen en zich de nodige kracht verschaffen uit het gebed om weerstand te bieden en hun toevlucht nemen tot de goede geesten die zo'n verlangen maar wat graag vervullen.

In de werkzaamheid zelf van de kwade als ook van de goede geesten is alleen al te bemerken welke macht al die wezens eigen is, en dat het steeds aan de vrije wil van de mens is overgelaten van welke macht hij gebruik wil maken. Het ergste gevaar voor de ziel van de mens is de hang naar de wereld en haar goederen. Hiervan maken de geesten met dezelfde aard een zeer goed gebruik en het gevaar is steeds groter hoe gewilliger de aardse mens erop ingaat, tot hij tenslotte zo verstrikt raakt in de boeien van zulke slechte wezens, dat hij er zich nauwelijks uit kan losmaken en steeds alleen de goddelijke genade hem bijstand kan verlenen, als hij er maar naar verlangt.

Hoe groot ook de gevaren van de verzoekingen voor de menselijke ziel zijn, in gelijke mate zijn er nochtans zo ook wezens ter plaatse die tot helpen bereid zijn, alleen moet nu eenmaal steeds de eigen wil werkzaam zijn om de verbinding met hen te zoeken en dan worden ze ook nooit zonder bijstand gelaten.

Want de Goedheid en Liefde van de hemelse Vader zorgt onafgebroken voor zijn schepselen en in korte tijd kan zich een algehele verandering van zo'n mens die belust is op het wereldse voltrekken, zodat de pracht en de vergankelijke goederen van de wereld geen indruk meer op hem maken, omdat de ziel zich nu gericht heeft op haar eigenlijke bestemming en van dat ogenblik af de nietigheid van de aardse wereld inziet. Dan is ook de invloed van de kwade geesten heel gering doordat ze het verzet beseffen dat hun vanuit dergelijke kant wordt geboden. Want steeds kan alleen daar een sterke beïnvloeding plaatsvinden, waar de wil van de mens hen tegemoet komt, nooit echter daar, waar tegen zulke zwakheden en begeerten uit vrije wil wordt gestreden.

Zo zal dan ook de geestenwereld aan gene zijde altijd geplaagd worden door tegenwerkingen en moet ze daar ook zelf een rijper inzicht in verkrijgen en de nietigheid van de wereld leren begrijpen, wat des te moeilijker is, hoe dieper ze nog wegkwijnen in de boeien van de materie; toch zal ook voor dezen het uur van de verlossing slaan, waartoe de mensen op aarde oneindig veel kunnen bijdragen wanneer zij in de geest deze wezens steeds weer proberen zich in te laten denken hoe nietig en schadelijk voor de ziel alle aardse goederen zijn en hoe veel succesvoller een streven naar geestelijk goed is voor de ziel.

Amen

aarde gebonden sferen (spiegelsferen! )

Laatst aangepast door inanna op 22 Sep 2009 20:36:07; in totaal 1 keer bewerkt
gjalt
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 22 Sep 2009 19:41:06 Reageren met citaatTerug naar boven

Maak van dat vraagteken nu maar een uitroepteken Innana!
Dank voor het plaatsen.
Het is ongeveer net zo moeilijk om de weg te vinden in die meer dan 9000 boodschappen van Bertha Dudde als dat het geval is in de heilige koran, vooral wanneer je op zoek bent naar iets waarvan je weet dat het ergens moet staan!
Het is werkelijk verbazingwekkend iedere keer om te ontdekken over hoeveel uiteenlopende zaken Bertha Dudde boodschappen heeft ontvangen!
Wat ik nu zo fijn vind van deze laatste boodschap is dat je een aanknopingspunt vindt met iets wat je uit een andere bron ook bent tegengekomen, in dit geval dus met betrekking tot die zogenaamde "spiegelsferen".
Door steeds te vergelijken, te leren onderscheiden soms met betrekking tot heel subtiele verschillen, en vooral erover na te blijven denken groeit geleidelijk aan een steeds zuiverder bewustzijnslicht in je.

groet,

Gjalt

Laatst aangepast door gjalt op 22 Sep 2009 20:48:38; in totaal 1 keer bewerkt
inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 22 Sep 2009 20:40:15 Reageren met citaatTerug naar boven

Fijn Gjalt, dat je je er in kunt vinden.

geduld blijkt vruchten af te werpen Wink

Ik blijf een eigenwijze poes Laughing
gjalt
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 22 Sep 2009 20:53:52 Reageren met citaatTerug naar boven

En een nieuwsgierige!
Dat laatste maakt weer veel goed Innana Wink

Image

Laughing

Gjalt

P.S.: http://gratisforums.com/zonnebron/viewtopic.php?p=1477#1477

Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 23 Sep 2009 13:49:43 Reageren met citaatTerug naar boven

BD.0662
11 november 1938

De eeuwige Drie-eenheid

Wees je steeds bewust van de grote genade waarin je je bevindt en blijf altijd bereidwillig de jouw opgelegde arbeid uit te voeren en de Heer zal je zegenen. Neem zo vandaag een bekendmaking in ontvangst die je in het kort de eeuwige Drie-eenheid duidelijk moet maken.

Dit is een probleem dat u, mensen veel last bezorgt en toch zo buitengewoon makkelijk te begrijpen is, want alleen de Godheid is alles in één Wezen. Ze verenigt in Zich de Wijsheid, de Liefde en de Macht van de Wil. Wanneer er van een Drie-eenheid wordt gesproken, dan is dit steeds alleen het alomvattende begrip van de Liefde als Vader, de Wijsheid als Zoon en de Wil als Heilige Geest. Want de Liefde van de Vader liet alles ontstaan wat is - vervolgens plaatste dan de Wijsheid van God al het geschapene op zijn juiste plaats en wees het zijn bestemmingen toe en de Geest van de Wil brengt het geheel tot leven en stelt het bestaan ervan veilig. Alleen zo, dat alles in de ene eeuwig onvergankelijke Godheid is verenigd, omdat God van eeuwigheid af het alomvattende begrip is van alle Liefde, Wijsheid en Macht, is de meest begrijpelijke oplossing van het probleem te vinden, maar waaruit de mensen zich vaak een verkeerde opvatting vormden en daardoor de onjuiste verklaring van de drie godheden gaven. De levende verhouding van het kind tot de Vader laat heel makkelijk de juiste uitleg vinden, dat God toch alles in alles is en dat er geen enkele scheiding mogelijk is dat bijgevolg in God zich ook alles moet verenigen.

De mensen met hun ontoereikend bevattingsvermogen trachtten de eeuwige Godheid eveneens menselijke grenzen te stellen en schiepen zich in hun gedachten een vorm die voor hen het eeuwig Goddelijke moest personifiëren en dit naar eigen goeddunken en denkbeelden. Elke personifiëring van God is een onjuiste opvatting, want een Wezen in Hetwelk alles zich verenigt en Dat in Zijn volheid van Licht en Kracht niet is voor te stellen, kan niet in een persoon tot uitdrukking worden gebracht. Maar om voor de mensen het voorstellingsvermogen mogelijk te maken, belichaamde deze eeuwige Godheid Zich in een mens, zodat van Deze nu wel het uiterlijk is voor te stellen, wat nu als Gods Zoon voor de mensheid begrijpelijk werd.

In deze Zoon van God verenigden zich de Liefde en Wijsheid, en eveneens de Wil en de Almacht en wederom werd er niets van elkaar gescheiden. Door de dood van Jezus aan het kruis is de macht van de dood gebroken, dat wil zeggen: het werd de mensen nu mogelijk door hun wil het kwade te overwinnen. De wil was tegelijkertijd kracht en zo kwam de gewillige mens op aarde van nu af ook de kracht toe uit God, zijn wil in de daad om te zetten en zo zich te verlossen. Deze kracht van de heilige Geest is wederom een uitstraling van de alles in Zich bevattende Godheid, maar nooit een persoon op zichzelf. Met verstandelijk willen doorgronden van zo'n probleem zou alleen maar tot steeds grotere dwaling leiden, want u, mensen hebt voor uzelf iets gevormd dat juist al te menselijk is en de waarheid in de verste verte niet benadert, wanneer u zich de Godheid probeert voor te stellen in drievoudige vorm.

Amen
inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2009 13:04:21 Reageren met citaatTerug naar boven

BD.2489
1 oktober 1942

Wil en daad - Verantwoording

De wil brengt de daad voort en is dus het beslissende, ofschoon de daad pas de bevestiging is van de wil. Zonder de wil zal de daad niet tot uitvoering worden gebracht. Maar de wil moet ook zonder de daad al voor God verantwoord worden, omdat hij de gezindheid openbaart van de mens, zijn drang naar het goede of naar het boze.

Om de wil zich te kunnen laten verwezenlijken moet door de mens de hem toestromende levenskracht benut worden, dan kan hij goede maar ook slechte daden volbrengen. Maar steeds zal hij daar de kracht toe gebruiken die God zelf hem geeft.

Begaat hij nu een slechte daad dan volbrengt hij die met hulp van Goddelijke kracht en doet dus iets, waarvoor hij zich eens voor God moet verantwoorden. Hij heeft dan zijn wil gebruikt om met de kracht uit God de kracht van Gods tegenstander te vergroten, want iedere slechte daad is een zich overgeven aan de boze macht en daarom ook een vermeerderen van die macht. De wil van de mens heeft zich dan van God afgewend en keert zich tot die kwade macht door elke daad die tegen God gericht is, en zodoende het bewijs is van een slechte gezindheid.

Is de wil van de mens goed en God toegewijd, dan zal hij de hem toestromende levenskracht steeds gebruiken voor daden die de medemens tot nut zijn. En hij zal zich in dienende naastenliefde oefenen omdat hij dan zonder ophouden werkzaam is, dat wil zeggen: zijn wil tot daad laat worden. En zijn de daden van hem uit de liefde geboren, dat wil zeggen: dat de liefde de wil van de mens aanspoort, dan is de wil van de mens naar God toe gewend.

Dan heeft de wil uit eigen beweging voor God beslist en iedere uit deze wil voortkomende daad is voor God gerechtvaardigd, want God beoordeeld deze daad overeenkomstig onze liefde bereidheid.

Amen

(Het is de intentie die daar achter ligt. inanna)
gjalt
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 29 Sep 2009 08:49:33 Reageren met citaatTerug naar boven

Maar natuurlijk Innana!
Dat is ook zo!
Hierna even een beetje brainstormen, meditatie-oefening zo je wilt om door te dringen in wat we als intentie dienen te zien.

Vernieuwing van wil door geloof
Vernieuwing van denken door hoop
Vernieuwing van gevoel door liefde

Denken - verleden
Gevoel - nu
Wil - toekomst

Geloof - verleden
Hoop - toekomst
Liefde - eeuwig

N.B.:
De vraag naar het waarom van een en ander is essentieel om tot het ware verstaan te komen.
Bijvoorbeeld: waarom is denken gerelateerd aan verleden?
Allereerst is het zo dat de fysieke zintuigen, waardoor het denken geactiveerd wordt, niets dan het verleden waarnemen; iedere zenuwimpuls kost wat tijd voordat het de hersenen bereikt, en hoe verder we het heelal in kijken, hoe verder terug in de tijd, enz.
Dat de wil op de toekomst is gericht, is eigenlijk wel evident aangezien deze voorafgaat aan de daad....
Het gevoel als ademend in het geheel van Gods schepping, het kind in ons...
Enzovoort.
Uiteindelijk dienen we te leren verstaan hoe geloof, hoop en liefde zich verhouden tot het menselijk wezen, en dit in het kader van wat Jezus de Christus ons voorhield: "Niet mijn wil, maar uw wil geschiede".

Gjalt

Geplaatst: 29 Sep 2009 08:49:33 Terug naar boven

Berichten van afgelopen:      
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp