Auteur |
Bericht |
gjalt
Gouden Roos
|
Geplaatst:
17 Aug 2009 10:17:38 |
|
De manier, waarop zich meestal het Innerlijke Woord bij Gottfried Mayerhofer (1807-1877) sinds maart 1870 voordeed, is opmerkelijk.
Gewoonlijk stonden, voordat Mayerhofer de drang in zich voelde tot schrijven, de te behandelen stukken in de vroege morgen in beelden van heerlijke helderheid voor zijn geestelijk oog.
Bij het dan schriftelijk weergeven van wat hij had aanschouwd vertroebelde helaas - wat Mayerhofer zelf steeds betreurde - deze helderheid van het gezicht zeer.
In deze omstandigheden is ook wel een van de oorzaken te zoeken, die leide tot de stilistische onvolkomenheden van de geschriften van Mayerhofer.
Mayerhofer: "Er grijpt mij gewoonlijk een niet te verklaren onrust aan, ik moet dan aan mijn schrijftafel gaan zitten, en pas wanneer ik de pen ter hand neem, verneem ik wat de Heer wil, en ook dan weet ik noch begin, noch voortzetting, noch einde; ja, niet één woord vroeger dan het andere.
Zo bijvoorbeeld, zegt Zijn Woord tot mij "Neem het evangelie van Johannes hoofdstuk 3 : 7.
Ik, die in de Bijbel niet in het minst thuis ben, weet dus niets van de inhoud van dit hoofdstuk, noch van het vers, zoek het op, ga zitten en schrijf wat mij daarover wordt gedicteerd."
Zo ontstaan mijn dictaten, willoos, zonder te weten waarom en waartoe, zo gebeurt het en niet anders."
Verklaring via Mayerhofer van de betekenis van de zeven overgebleven korven na de spijziging van de vierduizend:
De zeven korven vertegenwoordigen de hoofdeigenschappen c.q. deugden van de Liefde Gods:
liefde
geduld
deemoed
vergeving
standvastigheid
opoffering
barmhartigheid
Gjalt |
_________________ la ikraha fi-d-dien
Laatst aangepast door gjalt op 28 Aug 2009 09:33:53; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
|
Geplaatst:
17 Aug 2009 10:17:38 |
|
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
25 Aug 2009 18:06:14 |
|
het getal 7 is dan ook een veel voorkomend getal .
De 7 demonen b.v.
Ook heeft het getal 7 betrekking op 'tijd-werking'.
De 7 na atlantische tijdperken, waarvan elk tijdperk aanvangt met de zonnestand in het midden van betreffend sterrebeeld
1. ± 7200 - ± 5000 v. Chr.
kreeft Cultuurtijdperk der Hindoes
2. ± 5000 - ± 3000 v. Chr.
tweelingen
Cultuurtijdperk van Perzie
3. ± 3000 - 747 v. Chr.
stier
Cultuurtijdperk van Chaldea-Babylon-Egypte
4. 747 v. Chr. - 1413
ram
Cultuurtijdperk van Hellas- Rome
5. 1413 – 3573
vissen
Cultuurtijdperk van heden
6. 3573 - ± 5700
waterman
Cultuurtijdperk der Slavische volkeren
7. ± 5700 -± 8000
steenbok
Cultuurtijdperk dat nog geen naam heeft
De 7 deugden hierin zijn dan ook een prachtig voorbeeld.
Dank je wel Gjalt.
inanna |
|
|
|
|
gjalt
Gouden Roos
|
Geplaatst:
28 Aug 2009 09:16:44 |
|
In de canonieke evangeliën is sprake van zowel een spijziging van 4000 als van een spijziging van 5000.
In het laatste geval is er sprake van dat dit plaatsvindt laat in de middag c.q. des avonds, en dat er twaalf gevulde korven overblijven.
Die aanduiding in de avond lijkt verband te houden met het gegeven dat Gottfried Mayerhofer in de vroege morgen heldere beelden doorkreeg ...
Gjalt |
_________________ la ikraha fi-d-dien |
|
|
|
gjalt
Gouden Roos
|
Geplaatst:
17 Sep 2009 13:16:04 |
|
Dat die beelden binnen kunnen komen is toch een vorm van communicatie, maar dan anders dan waartoe wij overdag in staat zijn, in aanmerking nemende collectieve bepaaldheden als gevolg van paradigma's die ons dagelijks leven vanuit de maatschappij beïnvloeden.
De bepalende factor lijkt tegenwoordig te zijn het gezag van de wetenschap, die zich vooralsnog beperkt tot het zintuiglijke en het via de zintuiglijke waarneming bewijsbare.
In die beperking ofwel reductie schuilt het probleem voor wat betreft het zich bewust worden van de geestelijke wereld, die ons met name 's nachts voedt.
Die geestelijke wereld bestaat niet alleen maar uit jezelf, ook al noemen we dit dan het hogere Zelf.
Er is communicatie, wellicht op een wijze zoals destijds het gesprek tussen Jezus en Nicodemus plaatsvond, in de nacht dus!
Gjalt |
|
|
|
gjalt
Gouden Roos
|
Geplaatst:
19 Sep 2009 10:48:04 |
|
Het verschil met vroeger is dan toch dat in de tegenwoordige tijd we zelf in het geding zjn, in die zin dat wij in vrijheid - als gevolg van ons ik-bewustzijn - kunnen kiezen.
Gjalt |
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
30 Sep 2009 20:39:09 |
|
Hoe bedoel je dat Gjalt?
Kiezen of we willen communiceren in de nacht?
groet inanna |
|
|
|
|
gjalt
Gouden Roos
|
Geplaatst:
1 Okt 2009 10:15:48 |
|
Hallo Innana,
Wij zijn ingevolge de zondeval ooit vrije wezens.
Wanneer iets overdag bij ons vragen oproept, dan is dit een gelegenheid voor onze onzichtbare geestelijke broeders en zusters, en het is vervolgens aan ons of we in staat zijn om te horen.
hartelijek groet,
Gjalt |
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
1 Okt 2009 10:35:24 |
|
Klopt helemaal Gjalt
maar ook overdag, als je oplet
Dat overkwam me vanochtend nog.
Was na een slechte nachtrust vanochtend nogal depri, niet dat een ander het merkt hoor, maar tijdens mijn werk was er iemand die de radio voor me luider zette en zei deze is voor jou, en dit was wat er werd gespeeld,
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5b3ZyKKZabs&feature=related[/youtube]
En met z'n drietjes stonden we te dansen in het magazijn
Kijk, dat is tegelijk een kleine opsteker die je toevalt vanuit......de kosmos.
dus ook even voor jullie
lieve groet Inanna |
|
|
|
|
gjalt
Gouden Roos
|
Geplaatst:
2 Okt 2009 08:37:56 |
|
Dat kan ook inderdaad!
Jammer dat ik de muziek nu even niet kan horen, komt later nog wel eens.
Deze is ook heel mooi:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Cj4cS3quJKg[/youtube]
Mijn oudste zus zegt dat deze muziek haar in contact brengt met het engelenzielenveld.
Gjalt |
|
|
|
|