|
Auteur |
Bericht |
ammananda
Site Admin
|
Geplaatst:
12 Jun 2009 16:21:12 |
|
Zin of onzin
Het is maar een animatie, maar wel een realistische. En wat gaan wij daar aan doen als er een onze kant opkomt.
Het is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn. De vraag is niet of het ooit zal gebeuren, maar wanneer het gebeurt. Wist je dat het om ons heen bezaaid is met deze verdwaalde reizigers, en dat slechts een fractie in kaart gebracht is. Nee er zijn geen beelden vanuit de oudheid overgeleverd, alleen in de vorm van mythes, legendes en verhalen. Zin of onzin, deze reizigers bestaan in ieder geval heel echt.
In wezen als het bewustzijn alles bestuurt, alles in haar banen leid, is het geen kunst om er een te sturen als het nodig is. Alles begint dan wel weer opnieuw, dat is wel weer een geruststelling. Want er is alleen bewustzijn, en deze kan scheppen, in stand houden, deze kan vernietigen Shiva noemen de hindoes deze kracht, deze intelligente energie.
Zin of onzin, het is wel eens goed om daar een paar minuten aan te besteden, ontdek je hoe oppermachtig en groots alles is, maar ook hoe nietig wij (kunnen) zijn.
Wij zijn alles ineen, toeval bestaat niet, een begin en een einde van alle vorm wel.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LlF8APEkh-E[/youtube] |
_________________ Love is all |
|
|
|
|
Geplaatst:
12 Jun 2009 16:21:12 |
|
|
|
|
ammananda
Site Admin
|
Geplaatst:
12 Jun 2009 19:13:17 |
|
Je hebt gelijk nada, ik zei ook een paar minuten. Het ging mij in de kern om aan te geven dat er een begin en einde is van alle vorm (illusie).
Ik heb ook geen antwoord gegeven op de vraag, wat gaan wij daar aan doen, niets zeg ik nu.
Wij kunnen er niets aan doen, dus wij kunnen ook de illusie zelf niet op laten houden ons leven te beinvloeden.
Afscheid nemen van alles, luisteren met je hart, dan nog is het aan het albewustzijn om jou de ogen te openen.
Een kind is niet ineens (volwassen), als je s'morgens wakker wordt springen je ogen niet als een veer in een seconde open. Zij openen zich langzaam, vrijven zich de dromen en beelden van de laatste slaap uit de ogen. Een nieuwe dag begint, zo beneden, zo boven
Zo vergaat het een ieder, het is geen weg, het is geen proces, het is geen techniek, het is geen groei.
Het is de werkelijkheid die jezelf bent, altijd bent geweest, altijd zal zijn. Het is eenvoudig, hoog begaafd, en vervuld van onvoorwaardelijke liefde.
Voor mij is het vervulling, vol raken van de volledigheid, maar eerst zullen wij leeg moeten zijn. Dan zal water in wijn veranderen en zullen alle gasten hun dorst kunnen lessen en zich kunnen voeden met de zoete vruchten op de rijkelijk gevulde tafel.
Tat tvam asi... |
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
13 Jun 2009 05:41:48 |
|
Naar gelang het bewustzijn is, zal er een vorm zijn.
vernietigd de 'mens' niet zichzelf? |
|
|
|
|
ammananda
Site Admin
|
Geplaatst:
13 Jun 2009 14:44:11 |
|
inanna schreef: |
Naar gelang het bewustzijn is, zal er een vorm zijn.
vernietigd de 'mens' niet zichzelf? |
De mens kan zichzelf niet vernietigen, vernielt de natuur. Maar welke natuur vernietigd de mens. En is de mens werkelijk mens of slechts een middel (instrument/cocon) tot een groter doel, en is wat wij onder mens verstaan wel mens. Wij wanen ons mensen daar wij ons verheven voelen boven alle levende wezens, onszelf intelligent vinden.
Laat ons mensen maken naar ons evenbeeld, maar waar denk je dan aan. Voor mij is de mens geen mens in de ware zin van het woord Mens. Ten eerste is dit lichaam slechts een kleed, het kleed is niet het beeld naar de gelijkenis van de schepper. Noch heeft de het bewustzijn wat hiermee verbonden is en zegt, dit ben ik iets met een mens te maken. Dolfijnen bijv hebben een veel hogere intelligentie, wat is een mens eigenlijk. Eerder is het zo dat die zogenaamde vernietiging een doel in zich draagt, alleen zo komen de meesten erachter dat wij helemaal geen mensen zijn, die moet nog geboren worden.
Het evenbeeld van God, dan is licht toch het eerste wat in mij opkomt, een lichtmens.
Je geeft zelf wel eens aan, is jezus eigenlijk wel een persoon, of is het de stem van de mens die nog tot manifestatie moet komen. Zoals de hele schepping volmaakt is, is deze lichtmens volmaakt naar het evenbeeld van de bron. Dus die hele afbraak, spelen met de natuur, de bron uitdagen is in diepste wezen geen vernietiging. Misschien is het wel juist de bedoeling dat alles onderuit gaat, wij alle controle kwijtraken. De meeste mensen (zien) zichzelf als het belangrijkste, zijn wij dat wel. Volgens mij zijn wij als de cocon, het gaat niet om ons. Het gaat om dat volmaakte evenbeeld, de innerlijke lichtmens genoemd. Er is niets zo bevrijdend en rustgevend dan diep te voelen dat het niet om mij gaat, maar om de innerlijke. Niet ik maar christus in mij, ze roepen het wel allemaal van de daken. Maar beseffen ze ook wat ze roepen, jezus zei het als volgt. Wie zijn leven (illusie) zal willen behouden die zal het verliezen, hij die zijn leven zal willen verliezen in mijn naam (de innerlijke ware mens) die zal het behouden.
Eigenlijk is alles wat wij om ons heen zien de illusie die geen stand meer kan houden. Dat heeft maar een oorzaak, de werkelijkheid komt als een nieuwe lente meer en meer op.
Het heeft alles met energie te maken, kracht. Zoals het vloed wordt, en het water alle sporen uitwist die er op het strand aanwezig waren. Dus eigenlijk kunnen wij niets vernietigen, wij helpen de schepper. Daarom zijn wij geen mensen, maar werkers. Dan heb je ook dienaren, zij bieden geen weerstand meer aan dat wat ze innerlijk als een waarheid weten en ervaren. Zij hebben ook geen enkele moeite om dit lichaam af te leggen, het zit eerder in de weg dan andersom. Zij zijn in de wereld maar niet van deze wereld.
Zij zijn lichtmensen, gelijk aan het beeld van de oorspronkelijke. Dat anderen dat niet zien is niet van belang. Van belang is, ben je werkelijk vrij, als dat zo is dan is het lichaam geen cocon meer maar een machtig instrument in dienst van de bron om te doen wat je ingegeven wordt. En alleen bij deze Mensen is er geen spoortje van weerstand meer te vinden, zij leven in vreugde wetende een levende intelligentie te dienen en daar een mee te zijn. Zij leven in vrede ongeacht de omstandigheden, plaats, ongeacht wat er van hen gevraagd wordt. Welk hoger doel zal een mens hier op aarde ooit kunnen bereiken, ik weet er geen.
ammananda |
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
13 Jun 2009 16:09:34 |
|
Rest alleen zwijgen Ammananda. |
|
|
|
|
|
|
Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|
|