Inner peace

FAQ  •  Zoeken  • Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

D n a Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.
Auteur Bericht
ammananda
Site Admin

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2009 18:47:51 Reageren met citaatTerug naar boven

Het leven is geen raadsel, ook al menen velen van wel. Als je een , al is het het allerkleinste detail van je totale wezen volledig zou doorgronden. Dan zou je steeds minder vragen hebben, alle antwoorden zouden zich spontaan en op een natuurlijke wijze muteren in de volgorde zoals zij gerangschikt zijn. Dna noemt men het wel eens tegenwoordig, zie jezelf niet als een bouwer, als een programmeur. Zie dat je een bouwwerk bent waar al miljoenen jaren aan gewerkt wordt, ontmoet de architekt van dit grootse wereldwonder. Weet dat je mee kan en mag werken aan je bouwwerk, weet dan ook dat je meewerkt aan het bouwwerk van je medemens, de gehele schepping.
Zo boven, zo beneden, verlang niet gelijk speciale voorrrechten omdat het jouw bouwwerk is, dank alle bouwers op je blote knieen. Terwijl jezelf je egocentrische schepping oplegde aan velen, werkten zij in stilte en onvoorwaardelijke liefde verder aan jouw, zonder dat je het wist. Maar nu weet je het wel, je bent een manifestatie van het midden, de kern van alles wat zichtbaar, onzichtbaar, verborgen en nog niet begrepen wordt.

Dna, het dna van Christus (bron) draagt ieder levend wezen in zich, doch als gij incarnatie op incarnatie deze schrijver van je leven onslaat, wees dan niet verbaaasd dat de dingen anders gaan dan je van plan was. Jouw plan doet er totaal niet toe, er zijn zoveel plannen. Doch geen van dezen heeft ooit de mens, laat staan de gehele mensheid nader tot de andere gebracht.

D...n...a, Door...niets (zelf te willen)... alles (omvatten), je genen zullen van je tenen tot je kruin vergaderd zijn rond de troon in het midden. Dat midden, die innerlijke roos welke maar een verlangen kent, opengaan...

ammananda

Geplaatst: 13 Jun 2009 18:47:51 Terug naar boven

inanna
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2009 19:51:09 Reageren met citaatTerug naar boven

die innerlijke roos welke maar een verlangen kent, opengaan...
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
gjalt
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2009 08:19:29 Reageren met citaatTerug naar boven

Volgens mij betekent DNA gewoon desoxyribonucleinezuur.
Plannen hebben geen leven, geen aspiratie maar inspiratie ...
We hebben allen een taal, en laten we ons best doen elkaars taal te verstaan, al kan dat heel lang duren en laten we vooral niet oordelen!
Er staat hieronder niet voor niets la ikraha fi-d-dien.

Gjalt

Blauwe Roos

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2009 09:11:19 Reageren met citaatTerug naar boven

D...n...a, Door...niets (zelf te willen)... alles (omvatten), je genen zullen van je tenen tot je kruin vergaderd zijn rond de troon in het midden. Dat midden, die innerlijke roos welke maar een verlangen kent, opengaan...

ammananda

Van je tenen tot je kruin...inderdaad van top tot teen en van teen tot top : alles luistert naar,ja naar wat? naar de 'zachte stille stem'? die alles 'beroert'? ook het hart?...wat zich bevindt in het 'centrum van je wezen'...je moet dus 'ge-centered' zijn

twee van de mooiste therapieen,die je daarheen- kunnen- leiden zijn :

* cranio-sacraal therapie

* haptonomie

Idea piet
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturenYahoo Messenger
ammananda
Site Admin

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2009 21:06:49 Reageren met citaatTerug naar boven

Image

a ikraha fi-d-dien, ik heb het even op moeten zoeken gjalt....

Maar inderdaad, godsdienst kent geen dwang, dus als ik het goed begrijp, je bent een echte moslim, christen, bhudist etc. Je gaat altijd trouw volgens de regels vier keer op je toch al pijnlijke knieeen, je gezicht naar het oosten, daar waar de zon opkomt. Je komt elke dag in de kathedraal, of je brand iedere dag wierook en doet een goede daad in de nabijheid van wat jij als mens waar dan ook als een heiligdom beschouwt. Dat is toch prachtig, beter zo in ieder geval dan een oud vrouwtje overvallen en van haar aoweetje beroven. Maar zijn wij dan ook vrij, a ikraha fi-d-dien.
Je zegt ergens het staat er niet voor niets onder, bij mij staat eronder love is all.
Dwang of vrijheid, wat betekent dat, daar komen wij nog wel op, er is nog tijd....Zelden zal ik een belofte doen, maar bij deze, er is nog ruimte al wordt zij steeds kleiner, er is nog tijd. Als de wending waarover jij wel eens spreekt plaatsvind, dan is dit plekje als het pleintje met in haar midden dat ene fonteintje....
Maar wat nu als ik van moslim een christen wordt, een budhist wordt, of helemaal al dat geloven aan de kant gooi .
Honderd jaar later kom ik toch weer een keer langs bij de moskee, dan zal blijken of er werkelijk geen dwang is in godsdienst.

a ikraha fi-d-dien, het lijkt wel een prachtig lied gezongen door mohammed zelf, kwam hem een keer tegen terwijl ik in een boek stond te nieuwsgierigen. Zomaar bij v.d, hij zei niets maar de ogen en zijn glimlach zeiden genoeg, zo mooi. Ja daar uit die ogen stroomde geen enkele dwang, alleen maar liefde, begrip, en vooral de serene rust die er even was.
Ja dwang ( buis ), het komt in ieder geval niet van deze grote ziener zelf, ook niet dat je vier keer per dag je gezicht naar het oosten moet richten en moet bidden. Want zoals je weet de zon verplaatst zich zo lijkt het van oost naar west. Deze ontmoeting met de profeet zelf leerde mij, hoi vriend ken je mij nog, ik hou van je....
Ja ik herkende hem, maar ik wist niet gelijk meer zijn naam , dat ontdekte ik vandaag toen jij mij vertelde, het staat er niet voor niets....
Dat klopt, het staat er niet voor niets, het staat er om de glans van de profeet zelf die ik heb mogen aanschouwen dwang voor goed en altijd als een uitvinding van het menselijke denken te symboliseren. Want zij komt niet van deze profeet....

Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 3 Jul 2009 09:20:17 Reageren met citaatTerug naar boven

Ja Piet, zo kan het ook natuurlijk: D...n...a, Door...niets (zelf te willen)... alles (omvatten), ...

En ammananda, ik had nog zo graag gewild dat je nog onder ons was, want ik had onder andere nog willen reageren op wat je hierboven schreef.
Niet alleen dat maar op nog meer dingen, die je hebt gechreven.
Ja, klaar met je leven, ik voel wel hoe dat is bedoeld, maar...
om kort te gaan hoop ik vurig dat je daar boven het Licht vind en de rust waar je zo naar verlangde.
Doe Mohammed van mij de groeten, hij schijnt zich inmiddels tot het christelijk geloof te hebben bekeerd (...)

Gjalt

Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 3 Jul 2009 09:47:39 Reageren met citaatTerug naar boven

Gjalt,

Reageer gewoon op het schrijven.
Niet als zodanig op ammananda.

Het gaat om de boodschap he Very Happy

Schrijf gewoon wat je wilde zeggen.
Spreek wat je hart beroerd, daar zit de sleutel Wink
piet stuitje
Blauwe Roos

BerichtGeplaatst: 3 Jul 2009 09:57:24 Reageren met citaatTerug naar boven

gjalt schreef:
Ja Piet, zo kan het ook natuurlijk: D...n...a, Door...niets (zelf te willen)... alles (omvatten), ...

En ammananda, ik had nog zo graag gewild dat je nog onder ons was, want ik had onder andere nog willen reageren op wat je hierboven schreef.
om kort te gaan hoop ik vurig dat je daar boven het Licht vind en de rust waar je zo naar verlangde.
Doe Mohammed van mij de groeten, hij schijnt zich inmiddels tot het christelijk geloof te hebben bekeerd (...)

Gjalt

Wat prachtig,Gjalt...nu maakt mijn hart ook een vreugdesprongetje,zeker vanwege hoe je Ammananda heel dicht bij brengt!

D...N...A : Door...Niets ( zelf te willen )...Alles ( omvatten ) : Ja,bij "Uw Wil geschiedde" zal ook het DNA daar naar luisteren en Alles kunnen omvatten

Idea piet
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturenYahoo Messenger
gjalt
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 6 Jul 2009 09:20:32 Reageren met citaatTerug naar boven

inanna schreef:
Gjalt,

Reageer gewoon op het schrijven.
Niet als zodanig op ammananda.

Het gaat om de boodschap he Very Happy

Schrijf gewoon wat je wilde zeggen.
Spreek wat je hart beroerd, daar zit de sleutel Wink

Wat ik wilde zeggen heb ik geschreven en de boodschap is toch het communiceren met elkaar.

Gjalt

Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 6 Jul 2009 09:52:51 Reageren met citaatTerug naar boven

gjalt schreef:

Gjalt

Je had dan nog willen reageren, ook op nog meer dingen.

Ik bedoel dus, dat je gewoon kunt reageren ook al is ammananda niet meer lijfelijk aanwezig?

En geloof me....ammananda is nog aanwezig.........middels ieder van ons.
het pleintje met dat ene fonteintje?

Alle liefs
inanna
gjalt
Gouden Roos

BerichtGeplaatst: 6 Jul 2009 09:59:07 Reageren met citaatTerug naar boven

Wij zijn allen geest
.... met of zonder lichaam...

en ik hoef niet met iemand via anderen te communiceren

Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp