|
|
|
|
Auteur |
Bericht |
Mirjam
Innerlijke Roos
|
Geplaatst:
14 Jun 2009 11:45:19 |
|
Mooi is die kennismaking met het Hogere, met de Spirituele Wereld, de mystieke manier van Kennen.
De ongekende warmte, het diepgaande begrip, de stralen die ons voorwaardeloos omvatten.
Zo anders dan het wereldse direct om ons heen, zo anders dan de maatschappij die we kennen.
Soms t? anders om er iets mee te kunnen.
Maar vaker blijft het als een droom aanwezig, een verre stem, een rustige hand die ons omvat op moeilijke momenten.
Vandaaruit kan er gekozen worden voor een realiteit.
Hetzij het wereldse zoals we dagelijks om ons heen zien, gecre?erd door het denken. Hetzij voor dat Andere, voor dat Grotere, voor het uiteindelijk Alomvattende.
Maar dat houdt wel een revolutie in ....
Voor het oude ik-gerichte denken komt een groter goed in de plaats, of eigenlijk breidt het ik zich uit en blijft het ik-gericht
Steeds een beetje groter, steeds een beetje meer totdat we alles daadwerkelijk in ons hart kunnen omvatten, de hele schepping in al z'n uitingsvormen met Liefde tegemoet kunnen treden, niet enkel vanuit het stille contemplatieve maar de bewegende wereld in al z'n uitingsvormen kunnen omvatten en voelen dat het enkel maar ons grotere "ik" is.
Mirjam |
|
|
|
|
|
Geplaatst:
14 Jun 2009 11:45:19 |
|
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
16 Jun 2009 05:41:54 |
|
Ons grotere IK ?
Er is dus ook een kleine ik? |
|
|
|
|
Mirjam
Innerlijke Roos
|
Geplaatst:
16 Jun 2009 09:33:49 |
|
Hier komt naar boven:
dat Grotere Ik Is.
En als bewust onderdeel daarvan kunnen ook wij Zijn.
Het kleinere ik is eigenlijk een soort fata morgana, een waanidee dat we afgescheiden kunnen bestaan.
Als een watermolecuul die de eigenschappen van water helemaal alleen vast zou kunnen houden.
Water wat zijn eigenschappen vindt in cohesie en adhesiekrachten, in de samenhang.
E?n enkele watermolecuul heeft die krachten wel in zich maar ze worden niet opgeroepen zonder de andere moleculen.
Als je het Andere dicht genoeg bij laat komen dan treden die Krachten voelbaar in werking.
Maar dat kan alleen als je de afscheiding van het denken bereid bent los te laten want dat zit er wel voor.
Moeilijk in woorden te gieten dit geestelijk "voedsel" en de lamp in mijn keuken resoneert gezellig mee, die heeft het opgegeven, dus tis duisternis zonder veel zicht hier.
Maar misschien is dat altijd wel als je probeert om Dat in woorden om te zetten ...
Mirjam |
|
|
|
|
inanna
Gouden Roos
|
Geplaatst:
16 Jun 2009 10:23:46 |
|
Dank jewel Mirjam,
dit begrijp ik
Och, laat die lamp gezellig mee resoneren
groet inanna |
|
|
|
|
|
|
Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|
|
|
|
|
|