Mobiel met een handicap
Van en voor mobiele mensen met een handicap

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Stadions voetbalclubs

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Mobiel met een handicap Forumindex -> sportclubs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Philip

BerichtGeplaatst: 7 Aug 2007 10:47:26    Onderwerp: Stadions voetbalclubs Reageren met citaat

Vele voetbalclubs, die een stadion bouwen of al hebben denken er niet aan dat er ook mensen zijn met een handicap. Was in mei 2007 naar het Koning Boudewijnstadion geweest om de bekerfinale bij te wonen. Dit is onmogelijk te doen voor mensen met een handicap zonder begeleiding. Gelukkig was er een steward zo vriendelijk mij te helpen om het zitje die ik gekregen had per brief, te kunnen zitten. Want zonder hulp was ik zeker en vast gevallen. Ook andere stadions zijn niet aangepast voor mensen met een handicap. Het wordt dringend tijd dat deze voetbalclubs verplicht worden iets te doen, veel toegankelijker maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Yahoo Messenger MSN Messenger

Geplaatst: 7 Aug 2007 10:47:26    Onderwerp:

Terug naar boven
patje
Site Admin

BerichtGeplaatst: 4 Sep 2007 07:56:26    Onderwerp: Reactie van uw vraag van voetbalbond Reageren met citaat

Dag Philip
Ik stuurde een mailtje naar de voetbalbond over uw vraag .
Hieronder kan u hem lezen .....

Geachte heer,

bedankt voor uw bericht en gefeliciteerd met uw website.

De toegankelijkheid van stadions is inderdaad op sommige plaatsen een minder goed punt.
De KBVB is al gedurende hele tijd in nauw overleg met een aantal belanghebbenden in dit dossier. De nationale en regionale overheden die hiervoor bevoegd zijn, de clubs (via de Liga betaald voetbal) en de gebruikers zoals Fans on Wheels, Blue Army on Wheels en Yellow Red Army on Wheels.

De bedoeling is dubbel: enerzijds willen we waar mogelijk de bestaande situatie verbeteren en anderzijds ervoor zorgen dat als er een nieuw stadion gebouwd wordt, er rekening gehouden wordt met personen met een handicap.

Praktisch gezien zijn er in elke club wel enkele voorzieningen voor personen met een handicap. Ze dienen wel op voorhand de komst te melden zodat het nodige kan gedaan worden.

Concreet voor het Koning Boudewijnstadion:
we werken al gedurende 2 jaar samen met de vzw Intro voor de begeleiding van de personen met een handicap die zich bij ons kenbaar maken. Deze krijgen dan een kaart (betalend) en een kaart voor hun begeleider (gratis) samen met een parkingkaart kort bij de tribune. Vanop de parking staan de mensen van de vzw Intro klaar om de personen naar de tribune te begeleiden. Ook tijdens de wedstrijd, aan de rust en na de wedstrijd staan deze mensen ter beschikking.
Bij elke wedstrijd in het Koning Boudewijnstadion georganiseerd door de KBVB (Rode Duivels, bekerfinale) staat er op de ticketpagina een duidelijk bericht hoe zich aan te melden.

Indien u nog vragen of opmerkingen hebt, aarzel dan niet me te contacteren.

Met sportieve groeten,

Filip Van Doorslaer
KBVB

From: patrick.staelens@telenet.be
Subject: boodschap van de website

Geachte,

U heeft een boodschap (Algemene informatie) van een bezoeker van footbel.com gekregen:

Naam: Staelens Patrick
Email: < mailto:patrick.staelens@telenet.be>patrick.staelens@telenet.be
Boodschap:
beste Onlangs heb ik een website opgericht over mobiliteit en handicap . Op ons forum staat ook iets over sportclubs en daar kreeg ik een vraag over toegankelijkheid van voetbalstadiums . Zie http://gratisforums.com/wheelstofreedom/viewtopic.php?t=38 Kan u ons helpen of ons laten weten wie er ons kan helpen . Alvast hartelijk dank . Groetjes Patje www.wheelstofreedom.be

Adres: Hogepontstraat 28F
Postcode: 9050
Gemeente: Gentbrugge
Telefoon:
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Mobiel met een handicap Forumindex -> sportclubs Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: