| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Wanneer wil je dat Jezus terugkomt?? |
| nog eventjes niet |
|
12% |
[ 1 ] |
| NU! |
|
0% |
[ 0 ] |
| Doe morgen maar ofzo |
|
0% |
[ 0 ] |
| Het liefst gister :) |
|
12% |
[ 1 ] |
| Wanneer God zegt dat het tijd is! |
|
75% |
[ 6 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 8 |
|
| Auteur |
Bericht |
Mister Charming forum verslaafde
|
Geplaatst: 1 Feb 2007 00:01:00 Onderwerp: De DooD of niet? |
|
|
check deze poll _________________ je denkt toch zeker niet dat ik een onderschrift nodig heb? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 1 Feb 2007 00:01:00 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Lisannn wat doe ik hier nog
|
Geplaatst: 1 Feb 2007 08:30:04 Onderwerp: |
|
|
Het liefst willen we dat Hij nu terug komt om alle ellende uit de wereld te halen.. maar ik heb al vaak gemerkt dat wat wij willen vaak niet goed is.
Ik heb dus gestemd op als God het zegt. Die is tenminste alwetend! _________________ - "And surely I am with you to the very end of the ages!!" - |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 1 Feb 2007 10:10:16 Onderwerp: |
|
|
ik probeer de discussie op gang te brengen.. want er zijn ook veel christenen die het nog niet willen omdat familie/vrienden niet christelijk is _________________ je denkt toch zeker niet dat ik een onderschrift nodig heb? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Heuf officieel tijd teveel
|
Geplaatst: 1 Feb 2007 10:33:29 Onderwerp: |
|
|
| heel simpel....we hebben niets te willen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
mik Site Admin

Geregistreerd op: 04 Jan 2007 Berichten: 1225 Woonplaats: papendrecht
|
Geplaatst: 1 Feb 2007 12:03:33 Onderwerp: |
|
|
Wanneer het tijd is.
God wil het liefst ook zoveel mogelijk mensen bekeerd zien.
Gaat de duivel rond als een briesende leeuw om zoveel mogelijk mensen van Hem af te pakken, nou dat doet Hem verdriet. En verder staat er ook ergens dat Hij niet zal komen voordat iedereen van Hem gehoord heeft.
Best lastig, soms mag Hij morgen al komen, maar dan denk je: "maar die dan, en die?" Duss, wacht ik maar geduldig  _________________ www.minka.web-log.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Loekie The Boss

|
Geplaatst: 1 Feb 2007 21:12:59 Onderwerp: |
|
|
Lastig. Soms zou ik willen dat Hij nu op de stoep staat bij wijze van spreken, maar als ik dan denk aan al die mensen die nog niet geloven (o.a. familie) dan hoop ik dat Hij nog even wacht. _________________ *Sluit maar je ogen en praat met Mij en je zult merken: Ik ben heel dichtbij!* |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 2 Feb 2007 18:17:55 Onderwerp: |
|
|
dat bedoel ik!
ik zeg liever gister dan vandaag want de wereld word steeds erger! _________________ je denkt toch zeker niet dat ik een onderschrift nodig heb? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 2 Feb 2007 18:30:22 Onderwerp: |
|
|
Maar dan wil je toch niet dat hij gister komt?? dat zou betekenen dat er steeds minder mensen gaan geloven en er staat dat Hij zal terugkomen zodat er zoveel mogelijk mensen van Hem afweten... _________________ - "And surely I am with you to the very end of the ages!!" - |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 2 Feb 2007 18:50:45 Onderwerp: |
|
|
| Hebben die mensen dan niet al enorm veel tijd gehad om tot geloof te komen? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
mik Site Admin

|
Geplaatst: 2 Feb 2007 22:14:40 Onderwerp: |
|
|
ja, maar toch zijn er nog mensen die niet van Hem hebben gehoord, dat is dan toch zielig. Kijk voor jou maakt het niet uit, jij kent Hem, maar stel, je was een zielig bosjesmannetje dat in de rimboe van Uganda woonde tussen de bomen en de wilde dieren, zonder zendelingen. Nou dan zou je niet zo blij zijn als Hij opeens gisteren voor de boom stond  _________________ www.minka.web-log.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 3 Feb 2007 01:21:34 Onderwerp: |
|
|
| Hij komt pas wanneer iedereen van Hem gehoort heeft...dus je argument is niet geldig |
|
| Terug naar boven |
|
 |
mik Site Admin

|
Geplaatst: 3 Feb 2007 08:36:09 Onderwerp: |
|
|
oke dan, wat dacht je van dit:
God heeft de ogen van bepaalde mensen gesloten.
Ze kunnen Hem gewoon niet zien en zullen ook zeker niet in Hem geloven.
Op een bepaald moment zal Hij Hun ogen weer open doen, zodat ze zelf kunnen kiezen of ze willen geloven wat ze (dan wel) "zien"
Joh 12:40 Hij heeft hun ogen verblind,
hun hart ongevoelig gemaakt.
Anders zouden ze met hun ogen zien,
en inzicht krijgen,
ze zouden tot inkeer komen
en door hem worden genezen. en ik zou hen genezen.? _________________ www.minka.web-log.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 5 Feb 2007 12:23:20 Onderwerp: |
|
|
ik denk nooit zo veel... _________________ je denkt toch zeker niet dat ik een onderschrift nodig heb? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Loekie The Boss

|
Geplaatst: 5 Feb 2007 20:44:22 Onderwerp: |
|
|
| mik schreef: | oke dan, wat dacht je van dit:
God heeft de ogen van bepaalde mensen gesloten.
Ze kunnen Hem gewoon niet zien en zullen ook zeker niet in Hem geloven.
Op een bepaald moment zal Hij Hun ogen weer open doen, zodat ze zelf kunnen kiezen of ze willen geloven wat ze (dan wel) "zien"
Joh 12:40 Hij heeft hun ogen verblind,
hun hart ongevoelig gemaakt.
Anders zouden ze met hun ogen zien,
en inzicht krijgen,
ze zouden tot inkeer komen
en door hem worden genezen. en ik zou hen genezen.? |
Ik moest even nadenken over deze tekst en heb hem ook even opgezocht in Jesaja 6: 9-13 en in Matthe?s 13: 14 en 15 (of 1-30).
In Jesaja lees je hoe God tot Jesaja spreekt en dit verhaal afsteekt. Hij laat de mensen dus verblind tot het moment dat er echt bijna niets meer van de aarde over is (dus ver in de eindtijd denk ik dan)
Ik heb ook ergens gelezen dat God op een gegeven moment de harten van ongelovige mensen verhard (ergens in de eindtijd), zodat ze dan niet eens meer kunnen kiezen voor Hem, omdat ze al zo vaak tegen Hem gekozen hebben (maar ik kan die tekst nog niet terugvinden...)
Weet iemand trouwens waar de tekst staat dat Jezus pas terugkomt als iedereen van Hem gehoord heeft? Ik weet niet waar hij staat en ben te lui om te zoeken  _________________ *Sluit maar je ogen en praat met Mij en je zult merken: Ik ben heel dichtbij!* |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sanne_lieff wannabe

|
Geplaatst: 25 Feb 2007 17:28:28 Onderwerp: |
|
|
| ik weet niet precies war het staat, maar ik denk in de openbaring van johannes, dat gaat iig er toch over dat de Heer terug komt...toch? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 25 Feb 2007 17:28:28 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Loekie The Boss

|
Geplaatst: 25 Feb 2007 17:47:32 Onderwerp: |
|
|
| sanne_lieff schreef: | | ik weet niet precies war het staat, maar ik denk in de openbaring van johannes, dat gaat iig er toch over dat de Heer terug komt...toch? |
Ja, dat staat in elk geval in Openbaring, maar staat daar ook bij dat Hij pas terugkomt als iedereen van Hem gehoord heeft? Kan best hoor, ik ben alleen benieuwd naar de precieze bijbeltekst en ben hem zelf nog niet tegengekomen. _________________ *Sluit maar je ogen en praat met Mij en je zult merken: Ik ben heel dichtbij!* |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sanne_lieff wannabe

|
Geplaatst: 25 Feb 2007 17:52:41 Onderwerp: |
|
|
| ik ben hem ook nog neit tegen gekomen, kben tussendoor al aan het bladeren en lezen enso..maar niet alles snap ik gelijk, dus dat gaat niet zo heel snel.. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 25 Feb 2007 20:55:48 Onderwerp: |
|
|
Ik lag net lekker in mn Bijbel te lezen en toen kwam ik bij 2 Petrus 3:8,9 daar kan je het dus vinden:
8 E?n ding mag u niet over het hoofd zien, geliefde broeders en zusters: voor de Heer is ??n dag als duizend jaar en duizend jaar als ??n dag. 9 De Heer is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen menen; hij heeft alleen maar geduld met u, omdat hij wil dat iedereen tot inkeer komt en niemand verloren gaat.
Ik ga weer verder! _________________ - "And surely I am with you to the very end of the ages!!" - |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 26 Feb 2007 01:44:54 Onderwerp: |
|
|
| En hoe zit het met de mensen die nog nooit van Hem gehoord hebben en die komen te overlijden? Gaan die gewoon naar de hel? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
mik Site Admin

|
Geplaatst: 26 Feb 2007 13:35:26 Onderwerp: |
|
|
Rom 15,21
Ik houd mij aan wat er geschreven staat: Zij die niet over hem hebben horen vertellen, zullen hem zien, en zij die niet van hem hebben gehoord, zullen hem leren kennen.
denk aan visioenen, dromen, mensen die erover komen vertellen, _________________ www.minka.web-log.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 26 Feb 2007 13:47:09 Onderwerp: |
|
|
iedereen word beoordeeld op zn daded en gedachtes.. ik laat het aan God over en ga er niet over peinzen wat er gaat gebeuren.. veel te mind breaking _________________ je denkt toch zeker niet dat ik een onderschrift nodig heb? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|