jeugdalpha papendrecht
wat denk je?

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

een paar mededelingen die ik wel wil mededelen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    jeugdalpha papendrecht Forumindex -> Niets te doen? Kijk dan hier.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mister Charming
forum verslaafde

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2007 14:03:06    Onderwerp: een paar mededelingen die ik wel wil mededelen Reageren met citaat

1. ik heb een nieuwe status Very Happy..
2. ik vond het schandalig dat in de metro van vorige week een heel artikel stond over een christelijke vrouw maar in het hele artikel werd geen 1x God of 'Hij' met een hoofdletter geschreven

Geplaatst: 26 Feb 2007 14:03:06    Onderwerp:

Terug naar boven
Heuf
officieel tijd teveel

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2007 14:06:12    Onderwerp: Reageren met citaat

1. gefeliciteerd, maar om daar nu een apart topic over te maken evenals het 'eerste gebruiker met 700 posts' topic vind ik een tikkeltje overdreven
2. Ja dat is op zich wel schandalig, maar er is weinig aan te doen... dat heet persvrijheid
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mister Charming
forum verslaafde

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2007 14:09:16    Onderwerp: Reageren met citaat

nog schandaliger vind ik dat gedoe over die staatssecretarissen..
de PVV heeft gewoon gelijk in mijn en nog veel meer mensens opzicht
wat vind jij?
Heuf
officieel tijd teveel

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2007 14:14:43    Onderwerp: Reageren met citaat

ik vind dat de Pvv een groepje mierenneukend stelletje overdreven extreem rechtse lutsers zijn, die andere groepen mensen niet kunnen verdragen. Iemand met een dubbele nationaliteit betekent niet dat ze zich niet zullen inzetten voor ons land. Pas wanneer er gebeurtenissen zijn in het verleden die er overduidelijk op wijzen dat de toewijding in twijfel getrokken moet worden, mag er aan de bel getrokken worden. PvV is een duidelijk voorbeeld van de huftermaatschappij waar we vandaag de dag in leven. Intollerantie van andere culturen, rassen, religies etc. Hoog op het lijstje van de Pvv staat het stoppen van de groei van de Islam. Nu is het nog de Islam straks is het het Christendom. gevaarlijke lui
Terug naar boven
Mister Charming
forum verslaafde

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2007 14:19:11    Onderwerp: Reageren met citaat

ben ik het niet mee eens..
ik heb het partijprogramma van de PVV bestudeerd en ben erachter gekomen dat ik het met veel punten eens ben.
ze zijn indd wel streng maar doch rechtvaardig..

en iemand met 2 nationaliteiten moet gewoon kiezen. een voetballer die voor het nederlands elftal wil spelen moet ook kiezen.. daar word geen drama over geschopt.. en waarom moet hij kiezen???
voorkomen van belangenverstrengeling..
als je de strekking doortrekt waarom moeten de staatssecretarissen dan niet kiezen?? ze willen toch voor nederland gaan.. laat ze dan kiezen voor nederland..
Heuf
officieel tijd teveel

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2007 14:30:56    Onderwerp: Reageren met citaat

waarom zou iemand moeten kiezen? Wij mensen hebben de aarde verdeelt in stukjes land met grenzen... en toch zijn we allemaal mensen die op dezelfde aarde leven...Dat ik in Nederland woon en een ander in Belgi? betekent niet dat ik daarom een beter mens ben dan de Belg of geen belang heb bij de voorspoed van Belgi?. Zelfs wanneer ik een Belgisch en Nederlands paspoort heb betekent niet dat ik maar voor 1 van die twee landen een goede toekomst wens... Dat ik voor ??n van die twee landen een grotere affiniteit heb betekent niet dat ik daardoor mijn beroep slechter zal uitoefenen... Wanneer ik een marokaan ben die in Nederland woont en de Nederlandse nationaliteit erbij krijgt... dan wil ik natuurlijk dat het goed gaat met het land waar ik in woon... zou raar zijn om bijvoorbeeld alle goede besluiten van jouw gemeente te dwarsbomen of te verzwakken enkel en alleen omdat je niet in die gemeente geboren bent.. Wanneer jij in Nederland woont hoor jij bij de Nederlandse gemeenschap en heb je ook het beste met die gemeenschap voor... De reactie van de PvV is een duidelijk voorbeeld van mensen veroordelen op hun nationaliteit ipv op hun daden als mens... Ze mogen pas janken en roepen wanneer de betreffende staatssecretarissen acties ondernemen die duidelijk in strijd zijn met het welzijn van dit land en dus hun toewijding in twijfel trekken... Ik denk dat de PvV deze motie van wantrouwen heeft ingediend omdat een staatssecretaris met een dubbele nationaliteit het moeilijker maakt de punten van de PvV betreffende integratie en immigratie uit te voeren
Terug naar boven
Mister Charming
forum verslaafde

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2007 21:29:10    Onderwerp: Reageren met citaat

lees mijn vorige reactie nog maar eens
Heuf
officieel tijd teveel

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 08:12:41    Onderwerp: Reageren met citaat

1. Een dubbele nationaliteit krijg je... daar kies je over het algemeen niet voor (tenzij je het met opzet probeert te krijgen)

www.multiplecitizenship.com schreef:
Citizenship by Place of Birth
Some countries give citizenship to children born in the country (?ius soli?). Canada, France, Ireland, Panama and the US are examples of countries that give citizenship to almost anyone born in the country, usually excluding only the new children of foreign diplomats. The actual citizenship is usually acquired automatically when the child was born.

Citizenship by Descent (from Parents or Grandparents)
Citizenship is often based on the citizenship of the parents or grandparents (?ius sanguinis?) at the time the child is born. The rules can be very simple and clear, e.g. Ireland says that anyone whose parents are Irish citizens by birth is automatically an Irish citizen. The rules can also be complex or unclear. Some countries consider only the mother's citizenship, others consider only the father's, and others are happy with either. It may also be important whether the parents were married at the time the child was born. The US has a mix of rules, some of which apply if citizenship is descending from the mother and others if it is descending from the father.

Dual Citizenship by Marriage
A person may automatically acquire their spouse's citizenship on or soon after marriage.

Dual Citizenship by Naturalization
If you meet certain requirements, e.g. have lived in the country for a certain number of years, then you can often apply to be a citizen. A country may allow citizens who obtain foreign citizenship to retain their original citizenship. The country from which the person is obtaining their second citizenship may not require the person to renounce their former citizenship.

Dual Citizenship by Treaty
Some countries have agreements with certain other countries, recognizing dual citizenships among their respective populations.

Dual Citizenship by Default
A person naturalized elsewhere without the approval of the country of origin might be considered to retain their original citizenship. If the original country is not notified that another citizenship has been acquired, it is possible for both citizenships to be officially documented. This can also happen in situations of multiple citizenship by birth or by decent, where one of the countries does not like multiple citizenship and the other has no problem with it.

2. In sommige landen, bijvoorbeeld in Marokko, is het wettelijk niet mogelijk het Marokkaanse staatsburgerschap op te geven. Emigranten uit deze landen zijn dus gedwongen om een dubbele nationaliteit te verkrijgen wanneer ze zich elders willen laten naturaliseren.

3. Het feit dat ze een Nederlandse nationaliteit hebben betekent datze NEDERLANDS zijn. Waarom zou je ze dan niet gaan beschouwen als een Nederlander...

4. Ik weet bijna zeker dat wanneer het een staatssecretaris betreft die naast zijn Nederlandse nationaliteit een Amerikaanse, Australische of zelfs Japanse nationaliteit heeft, er lang niet zo hard aan de bel getrokken zou worden of dat er ?berhaupt wel over gerept zou worden
Terug naar boven
jmvvliet
hmm, waar is dit knopje voor?

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 09:08:00    Onderwerp: Reageren met citaat

@Heuf: Agreed!
Mister Charming
forum verslaafde

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 13:02:21    Onderwerp: Reageren met citaat

ik blijf bij mn punt die ik reeds gemaakt heb. voetballers met nationaliteiten over de hele wereld mogen er maar 1.. wrom staatsecretarissen niet.. die zijn toch NOG belangrijker?
Heuf
officieel tijd teveel

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 14:30:27    Onderwerp: Reageren met citaat

ik wil u op dit punt graag corrigeren...
Voetballers mogen zoals elk persoon ook een dubbele nationaliteit hebben... Het feit dat ze maar voor ??n land uit komen heeft te maken met contracten, sponsors, het feit dat ze niet in twee teams tegelijk kunnen spelen op hetzelfde momenten en de vraag of ze wel geselecteerd worden....
Nu is het wel zo dat wanneer ze een dubbele nationaliteit bezitten, ze mogen kiezen voor welke nationaliteit ze willen uitkomen... Dus bijvoorbeeld een voetballer die in Belgi? geboren is maar in Nederland 'genaturaliseerd' is mag dus kiezen of hij voor Belgi? of Nederland uit wil komen... mits hij natuurlijk voor beiden geselecteerd wordt... Goed voorbeeld is bijvoorbeeld Kalou, die net voor het WK een versnelde naturalisatie wilde zodat hij voor Nederland mocht uitkomen.... versnelde naturalisatie zou wel hebben betekent dat hij een tweede nationaliteit erbij zou krijgen en dus een dubbele zou hebben... Maar hier werd met geen woord over gerept en juist aangemoedigt... Dus hier mag het wel?

Daarnaast als je de vergelijking maakt met een staatssecretaris moet je het wel goed doen: Wat de staatssecretaris doet is, hij kiest voor Nederland... en dat terwijl hij ook voor Marokko/Turkije had kunnen kiezen ivm zijn dubbele nationaliteit. Dus wat dat betreft is het hetzelfde als bij de voetbal... hij heeft de keuze en hij maakt een keuze....voor Nederland... en in mijn ogen zegt dat genoeg
Terug naar boven
Mister Charming
forum verslaafde

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 16:44:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
bijvoorbeeld Kalou, die net voor het WK een versnelde naturalisatie wilde zodat hij voor Nederland mocht uitkomen.... versnelde naturalisatie zou wel hebben betekent dat hij een tweede nationaliteit erbij zou krijgen en dus een dubbele zou hebben... Maar hier werd met geen woord over gerept en juist aangemoedigt... Dus hier mag het wel?

niet over gerept?? pardon :S Neutral .. volgens mij is hier de ene na de andere rechtzaak over geweest.. en zijn er felle discussie's over geweest :S:S:S

ik vind.. NEDERLANDSE REGERING moet bestaan uit nederlanders.. en niet uit buitenlanders die hier wonen..

in tsjechie zit bijvoorbeeld g??n??n dus ook geen burgemeesters of wethouders of wat dan ook iets met een ambtenaarsfunctie met 2 paspoorten.. je moet in tsjechie geboren zijn wil je daar ambtenaar kunnen worden.. zouden we hier ook moeten doen
Heuf
officieel tijd teveel

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 17:03:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Mister Charming schreef:
niet over gerept?? pardon :S Neutral .. volgens mij is hier de ene na de andere rechtzaak over geweest.. en zijn er felle discussie's over geweest :S:S:S

Het meerendeel van de nederlandse bevolking was voor versnelde naturalisatie omdat dat onze kans op het WK zou vergroten... De discussie ging over het feit dat Kalou voorgetrokken zou worden boven andere buitenlanders wanneer hij versnelde naturalisatie zou ondergaan.... beide staatssecretarissen zijn al een tijd lang genaturaliseerd en staat dat dus niet meer ter discussie

Mister Charming schreef:
ik vind.. NEDERLANDSE REGERING moet bestaan uit nederlanders.. en niet uit buitenlanders die hier wonen..

Beide staatssecretarissen hebben de Nederlandse nationaliteit en kunnen dus Nederlanders genoemd worden...

Mister Charming schreef:
]in tsjechie zit bijvoorbeeld g??n??n dus ook geen burgemeesters of wethouders of wat dan ook iets met een ambtenaarsfunctie met 2 paspoorten.. je moet in tsjechie geboren zijn wil je daar ambtenaar kunnen worden.. zouden we hier ook moeten doen

Dus dat betekent ook kinderen die hier geboren zijn met buitenlandse (in dit geval turkse of marokaanse) ouders die hen op de buitenlandse manier hebben opgevoed....
Terug naar boven
Mister Charming
forum verslaafde

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 17:08:34    Onderwerp: Reageren met citaat

niet het merendeel was het eens met de zaak kalou.. das gelul en je weet het!..

ten tweede..
iemand die hier geboren is zou ook alleen een nederlands paspoort moeten hebben.. dus als je hier bent geboren en je woont hier ben je nederlander..

ten derde:

als je niet westers of iig nederlands ben opgevoed.. is er iets goed mis met je ouders
Heuf
officieel tijd teveel

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 17:09:28    Onderwerp: Reageren met citaat

goh.... sterke argumenten zeg Rolling Eyes
Terug naar boven

Geplaatst: 27 Feb 2007 17:09:28    Onderwerp:

Terug naar boven
Mister Charming
forum verslaafde

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 17:12:48    Onderwerp: Reageren met citaat

ja indd.. dank je
Heuf
officieel tijd teveel

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 17:16:57    Onderwerp: Reageren met citaat

was sarcastisch bedoelt
Terug naar boven
Mister Charming
forum verslaafde

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 17:36:46    Onderwerp: Reageren met citaat

serieus.. Confused
hallo ik ben geen bonnie st clair hoor..
shitttt
Heuf
officieel tijd teveel

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 17:49:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Mister Charming schreef:
niet het merendeel was het eens met de zaak kalou.. das gelul en je weet het!..

Stel dat Kalou wel genaturaliseert was... stel dat dat al 5 jaar voor het WK was gebeurt.. dan had hij gewoon mee mogen spelen met het nl elftal... En dan had niemand er wat over gezegt... want dan was hij NEDERLANDER geweest

Mister Charming schreef:
ten tweede..
iemand die hier geboren is zou ook alleen een nederlands paspoort moeten hebben.. dus als je hier bent geboren en je woont hier ben je nederlander..

En toch ben je van (bijv) Marokaanse afkomst (kijk bijvoorbeeld naar Boulahrouz, voetballer in het Nederlands elftal maar van Marokaanse komaf).... alleen heb je daar het paspoort niet van... maar het doet niets af aan je afkomst en veel van die mensen beschouwen zich marokaans, ook al zijn ze hier geboren... wat dat betreft is nationaliteit maar een formaliteit

Mister Charming schreef:
ten derde:
als je niet westers of iig nederlands ben opgevoed.. is er iets goed mis met je ouders

Als je zo denkt is... er iets goed mis met jezelf.... wie ben jij om de waarden, tradities en gebruiken van anderen de grond in te boren/minderwaardig aan die van jezelf te achten? En dan noem je mij dicriminerend? schaam je Rolling Eyes
Terug naar boven
Mister Charming
forum verslaafde

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 17:57:20    Onderwerp: Reageren met citaat

ik vind << vind << dat als je 100% nederlands bent dat je dan ook als nederlander moet zijn..

mja alles wat ik vind vind jij niet dus we kunnen eindeloos door gaan als je daar zin in hebt..
Heuf
officieel tijd teveel

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 18:15:29    Onderwerp: Reageren met citaat

ach ja... meningen/standpunten zijn over het algemeen onderbouwd met argumenten... en hele sterke argumenten heb ik nog niet gevonden die jouw mening/standpunt ondersteunen... Rolling Eyes
Terug naar boven
Mister Charming
forum verslaafde

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 18:17:59    Onderwerp: Reageren met citaat

weet je wat.. ik ga gewoon uberhaupt niet meer in discussie met jou..
voortaan heb jij ALTIJD gelijk..
want jij bent zo goed.. Confused
Heuf
officieel tijd teveel

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 18:23:14    Onderwerp: Reageren met citaat

www.wikipedia.org schreef:
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus zijn mening veranderen tijdens een discussie, en tevreden zijn met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven. Dit in tegenstelling tot een debat, waarbij de partijen niet van hun mening wijken.

Om een discussie goed te laten verlopen is het nodig dat alle partijen openstaan voor de idee?n van de andere partijen en dat de mening van de partij onderbouwd wordt met argumenten (een mededeling als "ik vind het een slecht plan" zonder onderbouwing helpt een discussie zodoende niet). Verder is het in een discussie belangrijk dat men professioneel blijft, en niet een idee afkeurt enkel omdat men zijn gelijk wil krijgen of omdat het van een bepaalde persoon afkomstig is. Wanneer een onderwerp erg gevoelig ligt en men een discussie te persoonlijk aantrekt, of wanneer persoonlijke opmerkingen gemaakt worden, zegt men wel dat de discussie uit de hand loopt. De discussie gaat dan over in een woordenwisseling of ruzie.

Om te voorkomen dat een discussie uit de hand loopt - of om bij het onderwerp te blijven, is er vaak een discussieleider bewust of onbewust aangesteld. Tijdens een vergadering is dit bijvoorbeeld de voorzitter, op een forum is dit de moderator.

I rest my case
Terug naar boven
Mister Charming
forum verslaafde

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 18:30:53    Onderwerp: Reageren met citaat

ik geef toch argumenten en legio voorbeelden om mijn mening te onderbouwen?? :S:S:S
Heuf
officieel tijd teveel

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2007 18:55:32    Onderwerp: Reageren met citaat

zou je je argumenten (en niet de voorbeelden, maar alleen de argumenten) willen quoten voor mij? ik zie ze namelijk niet echt duidelijk staan... with all due respect
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    jeugdalpha papendrecht Forumindex -> Niets te doen? Kijk dan hier. Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: