FAQ   Zoeken    Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel   Log in om je privéberichten te bekijken   Inloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Slam FM

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    audioprocessing Forumindex -> algemene vragen processing
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GuntherM



Geregistreerd op: 17 Jan 2009
Berichten: 9
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: 4 Feb 2009 21:00:18    Onderwerp: Slam FM Reageren met citaat

Geregeld moet ik voor opdrachten richting Rotterdam en meestal passeerd Slam FM dan wel eens op mijn radio. Ik blijf me steeds verbazen hoe ze hun laag eruit laten knallen? Ik vraag me af welke processing hier achter zit. Vooral met dance-muziek is dit wel indrukwekkend. Alhoewel ik het idee heb, dat de processing enkel afgesteld staat voor dance.
Even een voorbeeldje, daarstraks een nummer van Robbie Williams met Supreme ging helemaal de mist in, in het laag. Aangezien dat ik binnenkort graag een stream met dancemuziek zou willen opstarten had ik graag geweten hoe Slam fm dit voor mekaar krijgt. Thanks.
_________________
AMS Neve 33609, AMS Neve 8803, Aphex 320a, Aphex 722, Orban PC1100, Aphex 204.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger







Geplaatst: 4 Feb 2009 21:00:18    Onderwerp:

Terug naar boven
The F Mister



Geregistreerd op: 17 Jan 2009
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 5 Feb 2009 19:37:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoewel ik totaal niet weet wat slam heeft staan en dus niet ga gokken/gissen heb ik wel een tip voor je stream.
Hang bij je stream niet te veel vast aan wat er op FM gebruikt wordt. Geef op je stream de processing lekker de ruimte. Het laag zal eruit springen. Hou daarbij het hoog in bedwang want die gaat vies klinken via codecs.

Betreft de processing van Slam, ik heb het op het werk ook op regelmatig op staan en het klinkt zeker niet onaardig al is de consistentie die ontbreekt (wat jij ook al zegt) en dat is nu net de kunst van het inregelen van een processor. Plaat na plaat die eruit knalt.
_________________
DSPXtreme-FMHD & Omnia One
Neerden.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Radio Oude Stijl



Geregistreerd op: 13 Jan 2009
Berichten: 50
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: 5 Feb 2009 22:27:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Slam! had enige tijd terugnog 8218's bij de zenders staan, dus daar gebeurt niets meer qua klank. Ze hadden (hebben?) in de studio een 8400.

Goeie tip trouwens F Mister!
_________________
Analoogaanbidder, Ino250, Audioprisms, 8100/XT2, PC1100 / Lokale- & Landelijke radio, 8500, 8300, 8200, 2300, PC1100
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GuntherM



Geregistreerd op: 17 Jan 2009
Berichten: 9
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2009 07:36:51    Onderwerp: Reageren met citaat

The F Mister schreef:
Hoewel ik totaal niet weet wat slam heeft staan en dus niet ga gokken/gissen heb ik wel een tip voor je stream.
Hang bij je stream niet te veel vast aan wat er op FM gebruikt wordt. Geef op je stream de processing lekker de ruimte. Het laag zal eruit springen. Hou daarbij het hoog in bedwang want die gaat vies klinken via codecs.

Betreft de processing van Slam, ik heb het op het werk ook op regelmatig op staan en het klinkt zeker niet onaardig al is de consistentie die ontbreekt (wat jij ook al zegt) en dat is nu net de kunst van het inregelen van een processor. Plaat na plaat die eruit knalt.


Was ik niet van plan ook niet hoor, maar heb binnenkort hier ook een zendertje en dan wordt het een ander verhaal.
Wat niet wegneemt, dat er op de stream best dreunend laag mag zitten. En met de teststream had ik ook al onmiddellijk door dat het hoog snel slist. Bedankt voor de tip in elk geval.

@Richard,

Als ik zo zie werkt slam dus met Orban processing, dan zou ik met mijn PC1100 misschien ook die sound kunnen maken?
Ik kijk er al naar uit Wink

Groeten
_________________
AMS Neve 33609, AMS Neve 8803, Aphex 320a, Aphex 722, Orban PC1100, Aphex 204.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Radio Oude Stijl



Geregistreerd op: 13 Jan 2009
Berichten: 50
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2009 09:29:29    Onderwerp: Reageren met citaat

GuntherM schreef:
Als ik zo zie werkt slam dus met Orban processing, dan zou ik met mijn PC1100 misschien ook die sound kunnen maken?


Tsja... een 8400 (ik weet niet of die er nog steeds staat?) is toch n?t wat anders dan een PC-1100, en een 8218 is natuurlijk ook iets anders dan de stereocoder van je nieuwe zender. maar met geduld moet je denk ik wel iets soortgelijks kunnen bereiken.

Wellicht staat er nog iets extra's in de chain van Slam!?
_________________
Analoogaanbidder, Ino250, Audioprisms, 8100/XT2, PC1100 / Lokale- & Landelijke radio, 8500, 8300, 8200, 2300, PC1100
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Erwin



Geregistreerd op: 17 Jan 2009
Berichten: 16
Woonplaats: Hilversum

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2009 10:48:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Men deed ook iets met stereoverbreding. Een kastje van Behringer volgens mij.
_________________
Soundprocessing/geluidsfreak
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dennisvb
Site Admin


Geregistreerd op: 13 Jan 2009
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2009 13:12:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat denk ik niet Erwin..

Immers heeft een 8400 ( als ze die al hebben), 2 stereoverbreders aan boord.
Stereo verbreeeder ( keuze 222a of Maxx)zelf en de AGC is in sum/diff mode te zetten..
_________________
For Classic Orbans and Texar/gentner Audio Prism/ Prism II service and repair...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
The F Mister



Geregistreerd op: 17 Jan 2009
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2009 16:45:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar een beetje zelf respecterend station geeft natuurlijk net die paar tientjes extra uit en gaat voor de Behringer Wink
_________________
DSPXtreme-FMHD & Omnia One
Neerden.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Erwin



Geregistreerd op: 17 Jan 2009
Berichten: 16
Woonplaats: Hilversum

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2009 17:17:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Dennisvb schreef:
Dat denk ik niet Erwin..

Immers heeft een 8400 ( als ze die al hebben), 2 stereoverbreders aan boord.
Stereo verbreeeder ( keuze 222a of Maxx)zelf en de AGC is in sum/diff mode te zetten..


Het kan ook zijn dat dit de opzet was toen men nog een 8200 had.
_________________
Soundprocessing/geluidsfreak
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Oscar



Geregistreerd op: 17 Jan 2009
Berichten: 22
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: 7 Feb 2009 09:46:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Zullen we maar ophouden met het gissen naar wie wat waar heeft staan? Dat wordt zo flauw. Zulks kan prima in het Radioforum elders op het www. Het gaat er hier om je ervaring te delen, wijzer te worden en contact te hebben met andere processingliefhebbers.

Over het stereojetsen in de 8400: ik bleef altijd problemen houden met de 222-functie. Duidelijk kort "tik"-geluid op het moment dat ie in actie komt. Plaat "Mad World" (Gary Jules) zat er vol mee. Het inschakelen van 2 a 3 dB sum/diff gaf een prima oplossing. Daarna alleen in 2300 nog 222 gebruikt.

Os.
_________________
Processingliefhebber, lokale, regionale en landelijke radio. Ino 250, Warsanis 1401, Audioprisms, 2200 t/m 8500, incl tv-varianten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
The F Mister



Geregistreerd op: 17 Jan 2009
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 7 Feb 2009 13:28:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je ook ervaring met de "hardware" 222A? Heeft die dezelfde kwaal of is het probleem specifiek gelegen in de softwarematige implementatie van de 222A in de 8400?
_________________
DSPXtreme-FMHD & Omnia One
Neerden.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Dennisvb
Site Admin


Geregistreerd op: 13 Jan 2009
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: 7 Feb 2009 16:41:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij de hardware 222A ook wel gehoord, wel minder constant, als de software variant. maar ge hoort de FET-jes schakelen
Oscar geeft net een goed voorbeeld, van een plaat waarbij dit hoorbaar is. En wil je dit met extra Echoooooo horen, haal m dan maar door de MAXX
_________________
For Classic Orbans and Texar/gentner Audio Prism/ Prism II service and repair...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    audioprocessing Forumindex -> algemene vragen processing Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.
Theme xand created by spleen.