Auteur |
Bericht |
elke
Site Admin

|
Geplaatst:
8 Nov 2011 13:09:20 |
  |
Wij raden altijd de mensen aan voor je een vogel aanschaft toch liefst eerst een opleiding te volgen, dit kan je doen bij een ervaren valkenier of een opleidingscentrum, er komt veel meer bij kijken dan een vogeltje te laten vliegen, zoals wetgeving, ziekten, hanteren van de vogel, voeding, training ...
hier een link naar het opleidingscentrum syntra te sint-niklaas
http://www.syntra-mvl.be/opleiding/valkenier-3091 |
Laatst aangepast door elke op 19 Dec 2011 00:20:47; in totaal 2 keer bewerkt |
|
   |
 |
|
Geplaatst:
8 Nov 2011 13:09:20 |
 |
|
|
 |
foliecoruja

|
Geplaatst:
8 Nov 2011 19:45:36 |
  |
ik ben nog te jong  |
|
|
  |
 |
elke
Site Admin

|
Geplaatst:
8 Nov 2011 20:46:14 |
  |
foliecoruja schreef: |
ik ben nog te jong  |
oei  |
|
|
   |
 |
Klein Elke

|
Geplaatst:
8 Nov 2011 21:38:51 |
  |
ja idd, je kan dit pas volgen vanaf 18 jaar |
|
|
  |
 |
foliecoruja

|
Geplaatst:
8 Nov 2011 21:59:41 |
  |
elke schreef: |
foliecoruja schreef: |
ik ben nog te jong  |
oei  |
idd , das dus nog 5 jaar wachten  |
|
|
  |
 |
ginette
|
Geplaatst:
16 Nov 2011 15:25:52 |
  |
ja je moet 18 jaar zijn en je moet dan ook een dagroofvogel hebben en de jacht ermee te doen. is een opleiding van 2 jaar |
|
|
  |
 |
gino1
|
Geplaatst:
18 Nov 2011 21:10:37 |
  |
is gewoon geldverspiling , gewoon even met een roofvogelhouder mee lopen die je alles wil vertellen en meegaan met de persoon die zijn vogel aan het africht is , mss vraag het wel veel tijd maar dan kan je ook zien en waarnemen , ga naar zoveel moelijke roofvogelhouders die het goed met u hebben dan leer je veel en dan zie je nog wat je zelf wil , valk , buizerds , uil en ja je moet al een roofvogel kopen bij die opleiding waar zullen ze u naartoe sturen denk je , naar vriendjes die ze kennen mss pff |
|
|
  |
 |
elke
Site Admin

|
Geplaatst:
19 Nov 2011 17:42:45 |
  |
gino1 schreef: |
is gewoon geldverspiling , gewoon even met een roofvogelhouder mee lopen die je alles wil vertellen en meegaan met de persoon die zijn vogel aan het africht is , mss vraag het wel veel tijd maar dan kan je ook zien en waarnemen , ga naar zoveel moelijke roofvogelhouders die het goed met u hebben dan leer je veel en dan zie je nog wat je zelf wil , valk , buizerds , uil en ja je moet al een roofvogel kopen bij die opleiding waar zullen ze u naartoe sturen denk je , naar vriendjes die ze kennen mss pff |
volledig mee eens, een valkenier is evengoed als een opleidingscentrum en kost je niets, enja inderdaad je moet wel geregeld bij die mens gaan he om je lesjes te leren, ook ik wil jongeren helpen hierin en ik sta ook klaar dat zij bij mij thuis komen om hen alles te leren van wetgeving tot het trainen van de vogel, als je al een eigen vogel hebt breng die dan zekers mee |
|
|
   |
 |
jojo

|
Geplaatst:
18 Dec 2011 12:22:59 |
  |
ik moet nog een half jaar wachten maar kga da ni doen kwacht wel tot ik met de auto rijd zodat ik tot bij elke kan gaan
daar zal ik veel meer leren dan op syntra  |
|
|
   |
 |
elke
Site Admin

|
Geplaatst:
18 Dec 2011 12:36:24 |
  |
jojo schreef: |
ik moet nog een half jaar wachten maar kga da ni doen kwacht wel tot ik met de auto rijd zodat ik tot bij elke kan gaan
Altijd welkom Jojo, in de syntra wordt in het tweede jaar je vogel dan opgeleid om te gaan jagen, veel mensen willen niet jagen met hun vogel dus voor zo mensen is de syntra dan ook geen aanrader |
|
|
   |
 |
jojo

|
Geplaatst:
18 Dec 2011 12:42:31 |
  |
elke schreef: |
jojo schreef: |
Altijd welkom Jojo, in de syntra wordt in het tweede jaar je vogel dan opgeleid om te gaan jagen, veel mensen willen niet jagen met hun vogel dus voor zo mensen is de syntra dan ook geen aanrader |
ik wil totaal niet jagen met men vogels dus syntra is idd niet goed voor mij als ik dan alleen maar geld moet uitgeven om schoentjes en riemen te maken dan leer ik het wel van iemand anders maar dat is niet nodig want ik kan dat allemaal zelf doen |
|
|
   |
 |
|