Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mi Beginnende fokker
|
Geplaatst: 24 Jan 2007 09:40:50 Onderwerp: Hoe ik aan de Cane Corso kwam. |
|
|
Ik was al heel lang op zoek naar een groot ras maar mijn egaa toen der tijd wilde geen grote hond.
Tot dat ik in jan 2005 bijna verjaarde en hij met het idee kwam toch een grote hond te willen hebben mocht ik bij een nest in Duitsland gaan kijken en ja dat laat ik natuurlijk geen 2x zeggen.
Dus ik gelijk een afspraak gemaakt voor het nestje dat op 10 Jan 2005 is geboren van Sam en Pingo.
En ja ik kwam daar 15 Jan op de verjaardag van toen me egaa en ik was gelijk verkocht het puppy met de hart voor op de borst.
En ik heb gelijk haar gereserveerd met 5 dagen oude leeftijd.
Ja hoe snel kan je een keuze maken nou zo snel.
Ze was het gewoon.
En ik heb er nog geen dag spijt van hoor.
En ze is hier toen gekomen toen ze 7 weken oud was en ze was een lieve heerlijk ondeugende pup.
En ik heb met een jaar foto's laten maken van haar heupen en die waren hd-c en ik had gezegd als ze goede heupen heeft om mee te fokken dan neem ik een nestje met haar.
Nou haar heupen waren c maar wel een goede c dus ik heb besloten met haar een nestje te nemen.
En daar heb ik toen een super leuke en mooie reu bij gezocht Biker.
En die had hd-a dus ja dat was ook me opzet alleen reuen met een a er op te zetten.
Nou ze is afgelopen Nov 2006 bevallen van een super leuke en mooi toverballen nest.
We hadden 5 pups een Formentino Bo-yi, Zwarte Ciro, Gestroomd/Fawn Tyra, Blauw Diaz en zwart gestroomd Kiani en die is nu ook bij mijn.
Kiani is een heel lief en rustig puppy.
Op het moment wordt ze steeds mooier.
Het was naar mijn idee de kleinste en zeker niet de mooiste maar ze doet het nu goed.
Als Kiani een jaar is ga ik ook haar heupen laten Rontge en als die oke zijn wil ik in de toekomst ook een keer een nestje met haar .
Ik heb al 2 hele mooie reuen op het oog voor de beide teven.
Ook doe ik met de honden show lopen.
Chanti heeft al een aantal maal een plaatsing gehad.
En vanaf Mei doet Kiani ook mee met showen.
De eerste keer dat Kiani gaat showen is op de int.Raduno in Nederland ik denk ik Heteren dat het wordt gehouden.
En ook Chanti gaat weer showen naar haar bevalling en weer opgeknapt te zijn is haar eerste show in Maart de 25e in Leiden.
Nou dat was z'n beetje het verhaal achter de Cane Corso.
En ja natuurlijk had ik ook andere rassen in gedachten maar ik ben blij dat ik dit ras heb gekozen ik zou niet meer zonder kunnen.
Ik ben een Cane Corso Junk hihi.
Mi _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 24 Jan 2007 09:40:50 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Lieke Site Admin
Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 467 Woonplaats: Ronse (Belgi?)
|
Geplaatst: 24 Jan 2007 11:51:45 Onderwerp: |
|
|
Hou ons op de hoogte h? Mi hoe de eerste show van Kiani verlopen is _________________
Groetjes van Lieke en likjes van Harley en Xena |
|
Terug naar boven |
|
|
|