Lieke Site Admin
Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 467 Woonplaats: Ronse (Belgi?)
|
Geplaatst: 22 Jan 2007 19:43:30 Onderwerp: Harley |
|
|
Jammer genoeg komt dit ras vaak in het verkeerde daglicht door verkeerde baasjes. Goed opgevoed zijn het schatten. Ok, er blijft een risico maar als baasje weet je als je zo n hond aanschaft wat wel en niet kan.
Onze Harley is als puppy mishandeld geweest, de eerste 6 maanden van zijn leven heeft hij in een kelder doorgebracht en zag enkel zijn baasje toen die hem een pak rammel kwam geven. Toen hij anderhalf jaar oud was is hij bij mijn vriend gekomen. Na intensief opvoeden is hij erin geslaagd er toch nog een zalige hond van te maken. Een echte teddybeer voor kinderen, k heb meer vertrouwen in hem dan in ons Xena voor de dag dat hier een kindje komt. Een goeie waker, dag en nacht, een allemansvriend als wij je binnen laten maar owee kom je binnen zelfs met de sleutel daar is hij niet mee akkoord. Mijn schoonbroer aan de lijve ondervonden. Binnengekomen met de sleutel, Harley tegen de deur aangesprongen en er blijven voor zitten van neen jij komt niet binnen
Met andere reu s kan hij niet overweg en teven da lukt zolang ze kleiner zijn dan hem en niet grommen naar hem. Daarom laten we hem ook nooit los lopen waar we andere honden kunnen tegenkomen. Gaan we wandelen en komen we veel honden tegen, krijgt hij zijn muilband om. Meeste omstaanders vinden dit dan zielig, maar veranderen vlug van gedacht als zij dan hun loslopende hond toch naar hem laten toekomen en zien hoe hij reageert. Dan zijn wij het krapuul met een vechthond. Met ons Xena natuurlijk is hij de beste maatjes, van dag 1 duidelijk gemaakt ik ben de baas _________________
Groetjes van Lieke en likjes van Harley en Xena |
|