Willie Babydog
|
Geplaatst: 14 Jan 2017 03:13:12 Onderwerp: Wel of niet verhogen van omheining |
|
|
Hi,
Ik ben Willie, levend op Curacao. Ik heb in oktober een pup cadeau gekregen die ik Beer genoemd heb. Beer is in een huis terecht gekomen met 4 andere honden, allen zuivere Westpointers. Een Westpointer is de lokale naam voor een kruising, waarbij niet eens bekend is wat met wat gekruist is.
Deze Westpointers zijn werkhonden. Zij dienen voor bescherming, niet voor bewaking, alleen voor bescherming! Als ik met mijn auto kom aanrijden, zijn zij op straat. Heel vaak neem ik er een of twee mee in mijn auto. Die hebben mij een keer gered van een poging tot gewapende overval.
De groep was toen groter. Naar aanleiding van het overlijden van een van mijn reu's, heb ik Beer cadeau gekregen. Al bij het eerste bezoek aan de dierenarts werd opgemerkt dat het een zeer grote hond zou worden. Dat hij groter zou worden dan mijn geliefde Westpointers was mij al duidelijk gezien de grootte van zijn poten. Ik ben klant bij die dierenkliniek sinds 1985, dus deze mensen weten wat voor een soort honden ik erop na houd. Nadat ik 4 inentingsconsulten lang had moeten horen dat deze hond zeer groot zou worden, heb ik de gulle gever dan toch maar eens gevraagd wat voor een pup hij mij eigenlijk cadeau gegeven heeft. Een cane corso dus.
Is hij raszuiver? Ik, samen met de dierenarts, betwijfel het (4 maanden, reu, 16 kilo), maar hij vertoont wel nu al de karaktereigenschappen van een cane corso. Of hij nu raszuiver is of niet, bij het laatste (6de) inentingsconsult knikte de dierenarts 'ja', niet in de zin dat ik hier een raszuivere cane corso heb, want dat vereist certificaten en weet ik wat allemaal, maar wat ik hier heb is in ieder geval een hond waarmee ik moet omgaan als ware hij een cane corso.
Vandaar mijn aansluiting bij jullie club. Moet ik nu mijn omheining gaan aanpassen en daarmee eigenlijk de bewegingsvrijheid van mijn Westpointers inperken en daarmee hun beschermende functie of kan ik deze hond gewoon mee laten gaan met mijn Wetspointers? Leuke vraag voor jullie, vinden jullie ook niet?
Vriendelijke groet, Willie |
|