Chillipepers.nl
Voor liefhebbers en kwekers van Chillipepers

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Ledstrip groei lamp

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> LED Groeilampen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Patrick1470

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2023 10:10:31    Onderwerp: Ledstrip groei lamp Reageren met citaat

Is er iemand die ervaring heeft met Plant licht groeien led strip usb volledig spectrum dc 5v 0.5-3m phyto lamp

Zoal in bijgevoegde link

https://m.lightinthebox.com/nl/p/plant-licht-groeien-led-strip-usb-volledig-spectrum-dc-5v-0-5-3m-phyto-lamp-voor-groente-bloem-zaailing-kweektent-doos-waterdicht_p9469198.html?currency=EUR&litb_from=paid_adwords_shopping&sku=2_16737%7C221_4312&country_code=nl&litb_from=paid_adwords_shopping&utm_source=google_shopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=17688766781&adword_mt=&adword_ct=&adword_kw=&adword_pos=&adword_pl=&adword_net=x&adword_tar=&adw_src_id=8919752254_17688766781__&gbraid=0AAAAAD7vwYe1ABSz66-scYZQJQqJfEsEN&gclid=Cj0KCQjw7PCjBhDwARIsANo7CgkO4dhFZnAJMaLd-Wxty-sibWGJts5PKsUVpdgxvT5jJDlOtEI6MowaAvVBEALw_wcB

Mvg Patrick
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 4 Jun 2023 10:10:31    Onderwerp:

Terug naar boven
Glatch

BerichtGeplaatst: 7 Jun 2023 21:05:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb met deze les strip geen ervaring maar gezien het lage energieverbruik is de kans groot dat er niet voldoende licht vanaf komt om een peper plantje te kweken.

Voor het opkweken de eerste 4 maanden gebruik ik 2 a 3 led lampen van de action (die van 17 watt).
Terug naar boven
donaldk
Site Admin

BerichtGeplaatst: 9 Jun 2023 00:59:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Dus de 2500 lumens 3000K. Fysiek wat grotere bollen. €3,19 momenteel. De 12W 1521 lumens 4000K Ra95 zijn al 3,99. Zaailingen kunnen met een zo'n bolletje al verbranden, van de hoge temperatuur, later niet meer.
Terug naar boven
Sol

BerichtGeplaatst: 14 Apr 2025 11:05:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kwam hier een mooie beschrijving tegen van alles wat met groeilampen te maken heeft.
Terug naar boven
donaldk
Site Admin

BerichtGeplaatst: 14 Apr 2025 13:05:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Op Moestuinforum lopen ook twee topics. @rorror is ook druk bezig met klimaat en omgeving voor zijn plantjes in groeidoos en nu tentje.

Ik dacht nog aan hem, toen ik gisteren een badkamerstraalkachel zag liggen voor 5,- op de kofferbakmarkt. Maar ja koop niks meer voor een ander zonder te vragen, want straks ligt ie bij mij in de schuur;-).

Ik heb nu een 36W of was het 39W 6500k Action IP65 tl balk liggen boven de plantjes.
Terug naar boven
Sol

BerichtGeplaatst: 14 Apr 2025 23:34:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Weet je ook hoeveel lumen die geeft en hoe zijn PPFD waarde is?
Wat kost hij eigenlijk?
Heb je nog kosteneffectievere oplossingen gezien?

Ik denk dat ik ook iets met lampen moet gaan doen om mijn seizoen eerder te kunnen starten voor de rocoto's en super hots.
Terug naar boven
donaldk
Site Admin

BerichtGeplaatst: 14 Apr 2025 23:48:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja is 36 Watt en de claim is 3900Lumens, openingshoek 110 graden. Ik zag ze tijdje terug in de Action staan €7,95. Maar dacht is dat de reguliere prijs of toch een weekaanbieding. Want ik had hem niet in de week-email gezien. Bij thuiskomst bleek het om een weekaanbieding te gaan. Dus begin volgende week teruggegaan en twee gehaald. Stonden er de week erna nog steeds, maar dan voor €9,95.

Ze zijn wel moeilijk aan te sluiten, want je moet draadjes insteken in een contactblockje, dus gedoe met standaard meeraderig snoer.

Baltimore led-lichtbalk 36 watt 3900 lm

Action.com
https://www.action.com › Doe het zelf › Verlichting
Koppelbaar tot 5 stuks · Inclusief roestvrijstalen montagemateriaal · Stof- en waterbestendig (IP65).
€ 9,95

Is niet meer beschikbaar, volgens website.

Die werkplaatslamp (rond? Plafondpaneeltje van 80W/10000 Lumens) hebben ze al jaren niet meer, dus je moet wat, als je geen geld hebt voor een echte groeilamp. 650W is een beetje standaard.
Terug naar boven
Sol

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2025 00:13:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Oei, dat is wel een hele lange lamp. Die gaat niet passen in mijn opstelling.
Hij zou 89.7 umol/s (PPF) moeten leveren (volgens deze calculator).

Dan heb je ook nog met lichtdistributie te maken.
Dat is aan de magere kant voor peperzaailingen, die optimaal 150 ppfd behoeven, 12 uur per dag.

Heb je er misschien 2 naast elkaar hangen?

Je schreef "Op Moestuinforum lopen ook twee topics.".
Wat komt daar als meest kosteneffectieve oplossing uit?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Chillipepers.nl Forumindex -> LED Groeilampen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: