| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
donaldk Site Admin

|
Geplaatst: 21 Dec 2025 23:32:12 Onderwerp: 4e keer is scheepsrecht |
|
|
| De Turbo is afgerond, dus het subforum voor de 2026 teelten kan weer open. Ik ga er van uit dat na drie compleet mislukte seizoenen, ik hier dit jaar wel een oogstje zal krijgen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 21 Dec 2025 23:32:12 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sol

Geregistreerd op: 21 Okt 2020 Berichten: 648 Woonplaats: Midden Nederland
|
Geplaatst: 25 Dec 2025 00:55:33 Onderwerp: |
|
|
| Nu al starten met lampen en chinense soorten, wellicht?? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
donaldk Site Admin

|
Geplaatst: 29 Dec 2025 03:10:40 Onderwerp: |
|
|
| De Sechuanpepers zijn gezaaid. Drie potten van 10 L met elk 20 zaadjes. In koude kasje. Want ze hebben een stratificatie (koude) strategie nodig. Anderhalve maand eerder beginnen zou beter zijn, maar ik vergat het iedere keer, of de dag was aleer om... Nu was het ook al tweede helft middag en dus snel schemerig. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sol

|
Geplaatst: 30 Dec 2025 10:16:12 Onderwerp: |
|
|
| donaldk schreef: | | De Sechuanpepers zijn gezaaid. Drie potten van 10 L met elk 20 zaadjes. In koude kasje. Want ze hebben een stratificatie (koude) strategie nodig. Anderhalve maand eerder beginnen zou beter zijn, maar ik vergat het iedere keer, of de dag was aleer om... Nu was het ook al tweede helft middag en dus snel schemerig. |
Bij mij staan ze buiten in een 40 L pot |
|
| Terug naar boven |
|
 |
donaldk Site Admin

|
Geplaatst: 30 Dec 2025 13:05:56 Onderwerp: |
|
|
| Mooi zo Sol. We gaan het zien wat er opkomt. Ik heb nog zaadjes over. Maar ik hoor niet veel goeds over kiemgetal en hoe lang zaadjes levenslustig blijven. Vandaar de 60 zaadjes... EN vandaar dat ik je er 20 stuurde. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
donaldk Site Admin

|
Geplaatst: 2 Mrt 2026 03:08:05 Onderwerp: |
|
|
Ik heb net twee oud model Action kasjes, dus 30 P6, klaar staan, voor maart dus weer niet gelukt, is nu 2 maart, of avond van 1 maart voor ons delayed sleep pattern lijers;-). Heb me echt moeten dwingen zoals elk jaar. Voornamelijk Reaper, ook de op Moestuinforum dag ontvangen naar verluid scherpe Lemon Drop zaadjes, mijn eigen oude Lemon Drop zaadjes van 2022, dus nog niet gezaaid. Ring of Fire uit eigen 2022 oogst alsook uit dat ene pepertje van dezelfde dag. En nog de laatste Etna zaadjes van paar jaar geleden, die ik terugkreeg van Rorror. in de PTPt.
Dus nog geen Madammen, niet die van bron1 noch die in de gevouwen papieren envelopjes die werden uitgedeeld op de moestuinforumdag in Gouda afgelopen oktober.
Ook de PTPt 2025 nog niet gebruikt. Hij lag nog dicht, dus was weer een verrassing wat ik ook weer ontvangen had, na bijna 3 maanden.
Ik had 36 P6 met zaai mix gevuld, maar heb slechts twee 20W matjes, dus er staan er nog 6.

Laatst aangepast door donaldk op 12 Mrt 2026 15:53:05; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sol

|
Geplaatst: 2 Mrt 2026 22:24:30 Onderwerp: |
|
|
Is dat een nakomeling van de Etna van Timvk2000? Die was namelijk geweldig productief en heet. Ik kreeg echter de zaden niet meer gekiemd en heb ze dit jaar niet meer geprobeerd.
Ik kan er nog steeds geen pijl op trekken. Soms doen 12 jaar oude zaden het nog en een andere keer krijg ik 4 jaar oude zaden al niet meer aan de praat...
Ik heb dit jaar voor de grap een keer een Reaper Chocolate aan het kiemen gezet. Ik houd me nog aanbevolen voor saus recepten. Op de peperbeurs in Eindhoven heb ik een hele goede Reaper saus geproefd en ook op het kersenfestival in Kooten?
Ik heb ook nog steeds mijn killer Butch T Bonsai groeien (14 jaar oud inmiddels), die ik kan stekken. Ik kan er echter geen lekkere saus mee maken. Wat ik ook doe iedere vorm van saus van die peper is een SUDDEN DEATH!
Succes met de kweek!
Ook heb ik een saus van de Hurrikans van vorig jaar gemaakt. Vorige maand heb ik ze pas geplukt van mijn binnenplant. Moordend heet! Slechts druppelsgewijs te gebruiken. Wellicht moet ik ze wat meer verdunnen ofzo. Hele sterke habanero smaak. Enkele druppels volstaan om een maaltijd te veranderen in een inferno. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
donaldk Site Admin

|
Geplaatst: 8 Mrt 2026 19:32:22 Onderwerp: |
|
|
Ik lees net je vraag over de Etna. Ik had hem van jou gekregen, maar bleek jaren daarvoor ook zaadjes van Tim in de Turbo te hebben gekregen. Ik heb toen jouw zaadjes gebruikt. Ik heb dus rorror een keer zaadjes gegeven en het jaar erna teruggevraagd, nadat een of twee muizen (2023 meen ik) al mijn planten hadden kaal gevreten. Niet alleen de Etna.
Hurrikan ook een chocobolletje toch, vond ik niets.
Ik moet weer eens zaden krijgen van de Butch-T, want krijg al jaren niet aan de praat en dit jaar vergeten, want enkel naar nieuw spul gekeken en dan nog soorten zat waar ik nog geen plaats voor had in kiemkasjes.
Overigens eerste verse zaadjes hebben hun koppie opgestoken, dus van Vincent's Ring of Fire Pepertje en Mellie's Lemon Drop pepertje die ik op moestuinforum dag kreeg afgelopen oktober. Dus daar moet nu dus een lamp opgezet worden.
Van de Etna's, overigens nog geen teken van leven. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
donaldk Site Admin

|
Geplaatst: 12 Mrt 2026 16:04:42 Onderwerp: |
|
|
Van mijn eigen zadenoogst komt eigenlijk niets op. Van Rorror's Etna zaadjes slechts een van 10. Die zaden van een Italiaanse Reaper plant die ik enkele jaren geleden kreeg doen wederom (nog) niets. Wel 2 van tien van de 'verse' Reaper zaadjes die ik van een ander moestuinforumlid gehad.
De Eigen 2022 Ring of Fire oogst zaadjes doen helemaal niets, terwijl die uit het kleine pepertje van de moestinforumdag wel opkomen. Ik had tot nu enkel de zaadjes uit een Lemon Drop van dezelfde dag gezaaid, dus over eigen Lemon Dropzaad niets te melden, maar die verse van vorig jaar doen het goed.
Ik had er na de eerste opkomst al een lampje bij gezet:
Gisteravond alles uit de doos gehaald en de TL er op gelegd voor een betere belichting dan met het lampje voor de reflectordoos.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|