| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Daan van der Meer
|
Geplaatst: 31 Jan 2026 15:33:36 Onderwerp: Dat |
|
|
Dat herken ik wel. Bij managed hosting-platformen heb je vaak beperkte controle over server-side instellingen, waardoor cloaking inderdaad niet altijd consistent werkt. Zeker wanneer een forumhost op gedeelde infrastructuur draait, kan een domein alsnog onder een ander netwerk of IP-range terechtkomen.
Ik heb vergelijkbare setups getest bij verschillende projecten, onder andere bij dit project
, en daar merkte ik dat het combineren van meerdere signalen (UA, ASN, headers) veel beter werkt dan alleen IP-filtering.
Bij managed hosting blijf je helaas vaak afhankelijk van hun stack, waardoor het nooit volledig waterdicht wordt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Jan 2026 15:33:36 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
adultbirth
Geregistreerd op: 04 Mrt 2026 Berichten: 1 Woonplaats: https://fish-it.io/
|
Geplaatst: 4 Mrt 2026 02:56:29 Onderwerp: |
|
|
Exactly this. On managed hosting you simply don’t control the full network stack, so IP-based cloaking will never be 100% reliable — especially on shared infrastructure where routing and IP ranges can change.
Combining multiple signals (IP, ASN, fish it! headers, UA) is definitely more robust than IP filtering alone, but in the end you’re still limited by the provider’s setup. If you need consistent behavior, a VPS or dedicated environment is usually the only clean solution. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|