| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
donaldk Site Admin

|
Geplaatst: 3 Jun 2026 23:20:30 Onderwerp: |
|
|
Eindelijk een update, vrijdag plaatjes gemaakt met een bezoekend familielid's iPhone. Maar die vergat ze door te sturen en gisteren ging grootste deel opeens google drive, dus vandaag opnieuw ontvangen. Postimage was een beetje langzaam vanavond:
Een voordeel van het donkere hol is dat zaailingetjes niet direct verbranden.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 3 Jun 2026 23:20:30 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
detafelvanjan
|
Geplaatst: 4 Jun 2026 19:09:24 Onderwerp: |
|
|
| Dat zijn best nog wel kleine plantjes. Zon en warmte gaat ze hopelijk een flinke groeispurt geven. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
donaldk Site Admin

|
Geplaatst: 4 Jun 2026 19:30:21 Onderwerp: |
|
|
| Yup meeste was herzaai of tweede herzaai. Thai Sun, Ring of Fire. Sunviva Tomaat en die kleine chinense in de vensterbank zijn Red Savina. Yup gelukt om zaai te vinden die nog wilde kiemen. Lemondrop herzaai en herzaai mislukte. Alleen van de eerste zaai dus zaadjes die ik in oktober kreeg staan in P9 de rest allemaal nog in P7. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
donaldk Site Admin

|
Geplaatst: 16 Jul 2026 22:46:54 Onderwerp: |
|
|
De camera is al lang onvindbaar:-(. Mobieltje maakt heel moeilijk plaatjes en dan moet ik ze nog naar de pc mailen en uploaden naar postimage, dus de plaatjes van anderhalve week (of is het alweer twee) weken geleden staan nog de telefoon.
Alle oude potgrond was op, maar laatste was begin deze week wel in potjes gegaan. Deze week ook een paar dagen nergens puf voor, maar vanmiddag met onderbrekingen geslapen, dus begin van de avond mij er toch toe gezet.
Door gebrek aan grond en overdaad aan opgeschoten zaailingen in P7, uit de herzaai, meerdere planten in een pot gezet, dat had ik deze week al eerder gedaan, we gaan zien of dat kwaad kan, seizoen is toch nog maar kort. Ik heb nog over, maar die moeten we maar afschrijven... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sol

Geregistreerd op: 21 Okt 2020 Berichten: 668 Woonplaats: Midden Nederland
|
Geplaatst: 20 Jul 2026 19:00:52 Onderwerp: |
|
|
| donaldk schreef: | De camera is al lang onvindbaar:-(. Mobieltje maakt heel moeilijk plaatjes en dan moet ik ze nog naar de pc mailen en uploaden naar postimage, dus de plaatjes van anderhalve week (of is het alweer twee) weken geleden staan nog de telefoon.
Alle oude potgrond was op, maar laatste was begin deze week wel in potjes gegaan. Deze week ook een paar dagen nergens puf voor, maar vanmiddag met onderbrekingen geslapen, dus begin van de avond mij er toch toe gezet.
Door gebrek aan grond en overdaad aan opgeschoten zaailingen in P7, uit de herzaai, meerdere planten in een pot gezet, dat had ik deze week al eerder gedaan, we gaan zien of dat kwaad kan, seizoen is toch nog maar kort. Ik heb nog over, maar die moeten we maar afschrijven... |
Dat gaat allemaal niet zo lekker. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
donaldk Site Admin

|
Geplaatst: 2 Aug 2026 20:02:30 Onderwerp: |
|
|
Heheh, plaatjes van 24ste en 28ste eindelijk van telefoon en naar host. Ik had ook wat plaatjes gemaakt op 1-07, maar daar ben ik niet aan toegekomen.
De 24ste:
Sunviva tomatenplantjes in de grond
In Pot, ze waren wel een of twee? weken eerder uit P7 gehaald en opgepost dan in de grond gestopt, het waren ook de grootste zaailingen toen.
Overgebleven P7 zaailingen
Met ook de Red Savina's in kleinere pot, deels per twee.
Meer overblijfselen
Plantenvoeding
Ring of Fire uit eigen oogst 2023 zaad. Ik heb ook nog Ring of Fires uit een pepertje vorig jaar ontvangen op Moestuinforumdag, zaad daarvan had ik ook naar Sol heb gestuurd.
Etna met correcte groei
Etna enige opgekomene uit zaad wat ik via Rorror had teruggekregen, dus ook P9 tussenstap en extra groei, vergeleken met de herzaai uit eigen 2022 zaad Met de bekende afwijking van centrale steel met staande trosjes vruchten, naar meer gebruikelijk losse hangende pepers.
Thai Sun
Reaper tekorten opgelopen in kleine pot
Ring of Fire (2023) in pot
Ring of Fire 'Vincent' uit P9 potten.
Pepers uit uit P9
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
donaldk Site Admin

|
Geplaatst: 2 Aug 2026 20:25:57 Onderwerp: |
|
|
28-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
donaldk Site Admin

|
Geplaatst: 7 Aug 2026 00:45:24 Onderwerp: |
|
|
En hier de update van deze week, plaatjes wederom met mobieltje dus blind genomen in de zon. Een aantal planten staan er dus niet op, of niet duidelij. De Etna's een clustertje op tweede rij in de rechterhoek van terras, dat plaatje is dus niet afgegaan. Er is geen audiotieve of haptic feedback.
En ik had met moeite het ene beginnende vruchtje in de grootste Reaperplant, voor de tomatenplanten, in beeld, is hij alsnog praktisch onvindbaar door een groot blad ervoor.
Plaatjes van het bekende felle laagstaande zon uur rond zessen op donderdag.
Ik heb ook plaatjes genomen van de tomatenplanten, erg weelderig in het blad, dus tips zijn welkom voor bladsnoei anders post ik daar wat van op Moestuinforum.
Reapertje
Ring of Fire (met wat troep)
Lemon Drop en Ring of Fire uit vroegere zaai (moestuinforum zaadjes)
Oops, blijkbaar staan de Etna's er toch op.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|