Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
donaldk Site Admin
|
Geplaatst: 21 Dec 2021 00:49:02 Onderwerp: |
|
|
Ik heb alleen nog een klein Thai Sunnetje in het kasje staan de rest is al lang binnen, want het rotte buiten weg, door de vele regen eind vorige maand.
Ik heb ook nog wat verlies binnen liggen, omdat ik het niet verwerkt kreeg/krijg. Die staande groene peper in het midden heeft een rimpelig huidjedie er uitziet, zoals pepers bij mij die nog niet uitgedroogd of zwart zijn, maar wel een wit schimmellaagje hebben aan binnenkant, dus eve controleren voordat ze bij je kip gaan. Mocht je kip hebben lopen, kun je ze gerust voeren aan de kip, eet je ze uiteindelijk alsnog;-).
Robert, dit is eigenlijk een mooie herinnering om een 2022 sectie aan te maken, want niet iedereen loopt zo achter als ik;-). Sommigen zijn al begonnen? |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 21 Dec 2021 00:49:02 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Robert
|
Geplaatst: 21 Dec 2021 09:13:14 Onderwerp: |
|
|
Die rimpelige is inderdaad een zwarte versie. Iets rimpelig is overigens geen probleem en tevens de reden om ze dus in een vaas met water te zetten.
Mijn ervaring is dat er inderdaad wel eens een vrucht bij zit die richting rotten gaat i.p.v. afrijpen, maar het merendeel begint na een aantal dagen te rijpen nadat ze zo binnen staan is mijn ervaring. Ook zit er wel eens 1 tussen die schimmel heeft aan de binnenkant, maar zijn ook de uitzonderingen. Als ik moet gokken denk ik 10 % afvallers uiteindelijk en dus 90 % dat afrijpt. Hoe dan ook, ik vind het erg gaaf dat ik nu nog steeds de laatste paprika's van mijn buitenkweek kan eten
En net op tijd binnen gehaald, afgelopen nacht hadden ze niet meer overleefd buiten
|
|
Terug naar boven |
|
|
Robert
|
Geplaatst: 29 Dec 2021 19:23:23 Onderwerp: |
|
|
En ter afsluiting van het jaar wens ik iedereen een geweldig kweekseizoen...
Dit is overigens wat er nog over is uit de vaas, het water moest echt weg...
Maar met de restjes van de kweek van dit jaar halen we dit keer zeker het nieuwe jaar |
|
Terug naar boven |
|
|
|