degeeraard
degeeraard
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Bacchus Bowling Competitie

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    degeeraard Forumindex -> Activiteiten andere clubs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bacchus
stront


Geregistreerd op: 25 Aug 2009
Berichten: 7
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2009 21:34:51    Onderwerp: Bacchus Bowling Competitie Reageren met citaat




Bacchus viert dit jaar haar 10-jarig bestaan en wil dit op een speciale manier vieren, nl. door een bowlingcompetitie onder SK-clubs.
De term “competitie” klinkt misschien zwaar of professioneel, maar laat dit u zeker niet afschrikken!
Deze competitie is vriendschappelijk bedoeld, woar studentikoziteit en plezier centraal zal staan.
Voor wie toch van getallen houdt: ik vermoed dat het gemiddelde rond 120 zal liggen.

Hoe ziet de competitie er uit?
Ik reken op 24 deelnemende teams, dus jammer genoeg zullen niet alle clubs kunnen deelnemen.
Het DB krijgt ook de mogelijkheid om hier als team aan deel te nemen.
De voorronde zal in 2 poules van 12 teams over 11 speeldagen gespeeld worden.
De laatste 4 vallen af, de rest gaat door naar de playoffs.

Wat is een team?
Een team bestaat uit 2 personen + eventueel reservespelers.
Indien na de deadline voor inschrijvingen nog plaatsen over zijn, krijgen clubs met veel reservespelers de mogelijkheid om een 2e of een 3e team in te schrijven.

Hoe verloopt een speeldag?
Je speelt als team 3 wedstrijden tegen een ander team.
Speler 1 gooit de eerste bal, speler 2 de tweede bal, waarna het andere team hetzelfde doet.
In de volgende beurt gooit speler 2 de eerste bal en speler 1 de tweede bal.
Op die manier gooi je nooit 2 keer direct na mekaar en moet je de kegels van je medespeler opruimen.
Tijdens een speeldag verdien je 1 punt per gewonnen wedstrijd.
De hoogste totaalscore van de 3 wedstrijden is ook goed voor 1 punt, dus je kan elke speeldag 4 punten verdienen.

Wanneer gaat dit door?
Normaal om de 2 weken op dinsdag- of woensdagavond, eventueel afgewisseld met zondag indien het niet anders mogelijk is omwille van bierbowling en/of live voetbaluitzendingen.
Afhankelijk van je poule speel je om 19u of om 20u30.

Klinkt goed, maar quanta costa?
Ik heb in het begin gezegd dat studentikoziteit centraal staat en zal me daar ook aan houden.
Voor de 3 wedstrijden op 1 speeldag betaal je als team €5,00.
Ter vergelijking met een normaal spel; daar betaal je €4,75 voor 1 spel!
Gezien we onze prijzenpot toch wat moeten kunnen spijzen, zal eenmalig ook €20 inschrijvingsgeld gevraagd worden.

Prijzen?
Jazeker, de eerste 8 teams krijgen sowieso een prijs.
Studentikoziteit, wedstrijd en hoofdprijs in één zin gaan meestal samen met een vat.
Een vat is inderdaad één van de prijzen, maar de hoofdprijs wordt nog beter dan dat!
Wat het precies is, blijft momenteel nog een verrassing, maar dat zal in de loop van het jaar duidelijk worden.
Daarnaast reiken we ook prijzen uit voor ludieke doelen zoals mooiste koppel, mooiste worp, meeste splits, meeste 9's, sportiviteit, ... zodat ook de mindere ploegen kans maken op een prijs.

woar en wanneer inschrijven?
Inschrijven kan via een eenvoudige mail naar competitie[a]bacchusgent.be of john[a]skghendt.be.
Zoals reeds eerder gezegd: snel zijn is de boodschap, dus vraag binnen uw club eens na hoeveel geïnteresseerden er zijn en laat het me weten!
De deadline voor inschrijvingen staat op 23/09/2009.

Voor meer info kan je mij altijd mailen, aanklampen op café of kan je terecht op het SK-forum in het desbetreffende topic.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 25 Aug 2009 21:34:51    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    degeeraard Forumindex -> Activiteiten andere clubs Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.