|
|
De Spellenhut Plaats om idee?n te wissel en meningen te geven
|
Ranking - Geplaatst: 21 Apr 2007 08:12:20 |
|
|
Jurgske2002
|
|
Ik was aan het denken dat het leuk moet zijn om per spel een ranking te maken (voor de fun ook)... je speelt dus als anders, maar de uitslag wordt genoteerd (min en pluspunten), afhankelijk van het spel.
Ik wil dit zelf best in mekaar zetten als dat tenminste iets leuk lijkt. We krijgen dan per spel een lijst van de "beste spelers".
We houden de nadruk natuurlijk wel op "deelnemen", maar beetje competitie is altijd leuk..
Kijk uit naar reacties
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 21 Apr 2007 08:12:20 |
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 21 Apr 2007 08:27:42 |
|
|
Kim

|
|
Dat kan wel een leuk idee zijn Jurgen maar mss moeilijk bij te houden ?
Want je weet wat je zelf heb gespeeld maar ondertussen zijn er nog andere mensen op andere tafels aant spelen , dus weet je niet echt wat daar gebeurd is of wie gewonnen heeft enzo , ondertussen zijn ze mss al aan een ander spel aant spelen of zijn ze mss al weg ?
Lijkt mij wel een tof idee , maar lijkt me mss moeilijker bij te houden.
Ik zou wel een ranking van spellen maken , bijvoorbeeld hoeveel elke spel beoordeeld wordt op basis van speelplezier , intrerractie tussen spelers , spelbord layout .... en nog veel meer.
wel ik zou zeggen dat iedereen zijn reactie eens laat horen hier dan weten we iederen mening he
Groetjes Kim
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 21 Apr 2007 10:46:10 |
|
|
Lesly
Site Admin

|
|
Hey Jurgen,
vind dat een goed idee en een mooi initiatief. Ben benieuwd hoe je het zou uitwerken,lijkt me niet handen en moeilijk.
Maar moeilijk gaat ook h?
mss hebben andere een idee of voorstellen om te helpen?
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 21 Apr 2007 10:57:22 |
|
|
Jurgske2002
|
|
Ik zou je geen zorgen maken over het bijhouden. Mits een goede manier van dit aan te pakken, kan dit zeer eenvoudig gebeuren. Ik heb al voldoende ervaring met dit soort dingen
We moeten natuurlijk wel op de fairplay rekenen van iedereen.. we gaan geen scheidsrechters plaatsen of zo
Maar ik wou gewoon even afwachten wat de reacties zijn en dan werk ik het idee volledig uit...
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 21 Apr 2007 11:49:56 |
|
|
Hugo

|
|
Ik vind de 2 idee?n goed maar inderdaad er moet iemand zijn om het op te volgen.
Je kan ook een compromis hebben tussen de 2.
Een soort hitparade van de spellekes gebaseerd op de ervaring van de spelers.
Als een groep gedaan heeft wordt hen gevraagd, elk afzonderlijk, om een score te geven van 1 tot 10 of 1 tot 5 samen met een opmerking als ze dat willen.
Die punten worden opgesomd, bij eventuele vroegere punten gedaan en dan een gemiddeld op 10 ( die dus zal veranderen bij elk nieuw spel ).
Zo kan je de populariteit van een spel nagaan zonder dat iemand zich benadeeld voelt.
|
|
_________________ Spelen en laten spelen.
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 21 Apr 2007 12:08:18 |
|
|
Tom
|
|
Ik heb vroeger zelf al eens het idee gehad om in mijn spellen een blad te steken waar je na elk spel de eindstand op kon noteren. Dus voor elk gespeeld spel een rij waarin er evenveel kolommen zijn als het maximaal aantal deelnemers. Op basis daarvan zou je dan een score kunnen berekenen. Ik heb het echter nooit doorgevoerd.
Het beoordelen van spellen vind ik een zeer goed idee. Misschien kan je die informatie dan nog op de website plaatsen samen met een korte bespreking van het spel. Zo kan de website ook meer gebruikt worden door niet leden van de club, wat meer bezoekers meebrengt en dat kan misschien leiden tot wat inkomsten uit de website op termijn.
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 21 Apr 2007 20:51:42 |
|
|
Jurgske2002
|
|
|
De scores worden niet bijgehouden, het gaat 'm enkel om winnen en verliezen aangaande de ranking !
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 22 Apr 2007 08:12:44 |
|
|
Kim

|
|
Hoi Tom ,
Hetgeen jij zei daar was ik eigenlijk al een beetje rond aan het werken , daar wou ik idd ook een ruimte voor op de website zetten van gespeelde spellen met hun uitleg en wat wij ervan vonden en de leden , om idd zowat meer de website ook actief te houden , alsook het foum uiteraard.
Ik ben aan zoveel ideetjes aan het denken , binnen een week of drie ga ik over tot een reorganisatie van de website , een kleint tikkeltje fleuriger en amusanter maken en ss wat meer info en dergelijke.Tot dan zijn alle ideetjeq welkom.
idee van Jurgen van een ranking lijkt me ook tof alleen minder makkelijk , want eigenlijk winnen en verliezen hangt af van je tegenstanders.Als je altijd met dezelfde speelt maakt dat een verkeerd beeld , dus eigenlijk moet je dan met heel veel verschillende mensen spelen en ook deeld dezelfde spellen en verschillende spellen.
Er zijn zoveel factoren die mee bepalen of je wint of verliest en dat is soms moeilijk vast te leggen vrees ik.
Maar we zullen zien he
Groetjes kim
groetjes Kim
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 22 Apr 2007 11:25:32 |
|
|
Tom
|
|
Probleem bij te bepalen wie wint en verliest vind ik ook niet zo makkelijk. In een spel met 6 spelers voel ik me als tweede zeker niet de verliezer, maar ik heb natuurlijk ook niet gewonnen.
Iemand kan ook een spel met 2 spelers winnen en vervolgens kan iemand anders datzelfde spel winnen met 6 spelers. De prestatie van de tweede speler is natuurlijk ook groter.
Het wordt met zo'n systeem dus zeker geen makkelijke opgave om zoiets in werking te stellen.
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 23 Apr 2007 09:07:20 |
|
|
Jurgske2002
|
|
Er zijn natuurlijk regels per spel op te stellen. Enkel spellen die vaak gespeeld worden komen dus in aanmerking.
Zo kan je punten toekennen afhankelijk van hoeveel tegenspelers er zijn. Win je van meerdere tegenstanders, kan je dus meer punten winnen.
Maar ik heb al drie keer gehoord dat het niet makkelijk zal zijn... waarom kiezen voor makkelijke dingen als het ook moeilijk kan... ik leef voor uitdagingen, niet om de easy way te bespelen
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 16 Mei 2007 13:25:10 |
|
|
Kim

|
|
Seg eum om zo ff nieuwscheirig te zijn he ,
hebde al wa gevonden of uitgewerkt ???
Groetjes kim
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 16 Mei 2007 20:24:42 |
|
|
Jurgske2002
|
|
Het zal wat anders zijn dan oorspronkelijk bedoeld.
Het beste lijkt me dat er een soort kampioenschap per spel wordt gespeeld. De mensen kunnen zich inschrijven voor een bepaalde selectie spellen. Afhankelijk van het aantal mensen zal een wedstrijdschema opgesteld worden. Elke partij wordt gespeeld met eenzelfde aantal personen ! Zo zullen de punten eerlijk verdeeld kunnen worden. Niet alleen winnen levert dus op, ook 2de, 3de,... (indien van toepassing) zullen punten opleveren.
Zo krijgen we uiteindelijk per spel een eindstand. Alle eindstanden van de spellen worden dan nog samengevoegd tot een algemene stand. En de nummer is daarvan is dan de clubkampioen zeg maar.
De selectie van spellen zal bestaan uit moeilijke spellen, makkelijke, spelen waar geluk een grote rol speelt, spellen waar het eerder op tactiek komt,...
Dat zou het zo wat worden.
Ik denk dat dit alleszins al beter is qua format en eenvoudiger omdat alles op voorhand zal vastliggen.
Het grote voordeel is dat we zo mensen verplicht samen zetten die anders nooit samen zitten en zo kunnen we af en toe de vaste groepen wat doorbreken.
Ik hoop dat dit wat lijkt...
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 27 Mei 2007 13:02:57 |
|
|
Stefan
|
|
|
IDD leuk... hopelijk ook rekening houdend met het aantal gespeelde wedstrijden (of bvb Beste X resultaten tellen mee voor de ranking... de anderen vallen weg).
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 28 Mei 2007 07:48:36 |
|
|
Jurgske2002
|
|
Daar gaat het nu nog niet om. Het gaat om een soort tornooi die uiteindelijk 1 winaar per spel heeft en een algemene winnaar.
Natuurlijk kunnen er met de behaalde punten in het spel nog statistieken worden gemaakt...
momenteel ben ik bezig met een selectie van spellen....
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 29 Mei 2007 18:24:34 |
|
|
Stefan
|
|
Lijkt leuk... dit initiatief volg ik verder op...
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 29 Mei 2007 18:24:34 |
|
|
|
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
|
|
|
|