|
|
De Spellenhut Plaats om idee?n te wissel en meningen te geven
|
Le Jardin - Geplaatst: 24 Jan 2007 10:28:33 |
|
|
Lesly
Site Admin

|
|
Le Jardin is een van mijn lievelings games!
De meeste mensen gaan dit niet kennen mits het al lang niet meer wordt gemaakt.
Blijkbaar zou er wel ergens nog een nieuwe versie moeten zijn en daar ben ik op naar zoek. Momenteel moet ik het stellen met een soort kopie, wat op zich geen probleem is. Maar ja, heb liever een origeneel
Waarom vind ik dit nu een goed spel?
Wel, heel weinig regels dus heel snel uitgelegd, maar toch een spel van niveau. Waarom ik dit zeg is omdat je in veel spellen een groot geluk factor hebt zoals bv., dobbelsteen gooien, kaarten trekken, ....
Dit is een spel waar geen geluk komt bij kijken, zelfs geen greintje om het zo te zeggen. Puur op tactiek en inzicht als op interactie spelen.
De spelduur van het spel valt goed mee denk zo ongeveer 30 minuten. Alles hangt ervan af hoe goed je het spel kent. Want technieken zijn er met hopen om dit spel tot een goed eind te brengen. Je moet enkel eentje vinden die bij je past.
Hou je van een uitdaging en wil je je skills is uit testen moet je dit zeker eens gespeeld hebben. Ik daag jullie uit
Mocht iemand het orgineel hebben of weten waar ik het kan verkrijgen hoor ik het graag.
Mvg,
Ikke
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 24 Jan 2007 10:28:33 |
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 27 Jan 2007 20:04:52 |
|
|
Kim

|
|
Hey
Ik heb vernomen dat Le Jardin een tijdje geleden was uitgebracht onder de naam : Der Garten des Sonnenk?nigs" (Noris Sp?ele, 2000). Dat spel lijkt ook niet meer in het programma te zitten, maar moet met wat geluk en geduld nog wel te vinden zijn.
Greetz Kim
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 8 Mrt 2007 17:01:28 |
|
|
Kim

|
|
Hoi iedereen
We hebben dus een nieuw spel in ons assortiment.
Zoals elders op dit forum vermeld hebben we bij de opening van onze club
een spel gekregen van Dominique ( waarvoor nog steeds onze grote dank ) , we waren aangenaam verrast want het bleek dus :
Der Garten des Sonnenk?nigs te zijn.lesly was al direct in zijn nopjes met deze blijde tegemoedkoming
Dus weer een spel meer dat er regelmatig zal bijzijn en dat je naar hartelust zal kunnen uittesten.
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 8 Mrt 2007 20:40:25 |
|
|
Hugo

|
|
Ik heb een mailtje gestuurd naar Noris-Spiel om een vertaling te vinden in Engels/Frans/NL maar noppes, die hebben ze niet !
Toch vriendelijk dat ze me zo snel hebben geantwoord.
KENT ER IEMAND DUITS !??!
|
|
_________________ Spelen en laten spelen.
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 9 Mrt 2007 00:17:22 |
|
|
Kris

|
|
| Hugo schreef: | KENT ER IEMAND DUITS !??!  |
Vraag eens aan Jean-Marie
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 9 Mrt 2007 21:55:15 |
|
|
Pieter

|
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 11 Mrt 2007 14:43:47 |
|
|
Hugo

|
|
Amai, ik weet niet wat er gebeurt is maar mijn vorig antwoord werd niet geregistreerd !
Dus maar opnieuw. Hartelijk bedankt Pieter, het is fantastisch dat we nu over een " leesbare" spelreglement beschikken. En dan nog wel het originele, die van " Le Jardin " !!
Ik heb het al geprint en het ligt nu in de doos, klaar voor gebruik.
Het is wel zo, zoals wij het speelde, das een geruststelling.
|
|
_________________ Spelen en laten spelen.
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 12 Mrt 2007 12:06:13 |
|
|
Lesly
Site Admin

|
|
hugo das goed nieuws vergeet het de vrijdag wel niet mee te brengen
want denk dat ik dat nog wel eens wil spelen
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 4 Apr 2007 09:55:51 |
|
|
Kim

|
|
Hoi iedereen ,
Ondertussen heb ook ik de kans gehad om dit spel te testen , ik moet zeggen het viel mij beter mee dan ik dachte.Is toch wel een spel waar je goed moet bij denken en opletten wat iedereen doet en hoever ze staan.
maar ik moet zeggen het heeft me aangenaam verrast
Toch voor herhaling vatbaar , al heb ik nog wel ni altijd helemaal door hoe het werkt , maar daar is spelen goed voor
|
|
|
|
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|
|
|
|