De Spellenhut
Plaats om idee?n te wissel en meningen te geven

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

De Spellenhut Forumindex -> Spelbesprekingen -> Blue Moon City
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Quotering Blue Moon City
1 Zeer goed
16%
 16%  [ 1 ]
2 Goed
83%
 83%  [ 5 ]
3 Gaat wel
0%
 0%  [ 0 ]
4 Niet mijn ding
0%
 0%  [ 0 ]
5 Slecht
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 6

Bericht Blue Moon City - Geplaatst: 29 Apr 2007 11:05:30 Reageren met citaat  
Kim

Blue Moon City

Uitgever: Kosmos
Auteur(s): Knizia Reiner
Jaar van uitgifte: 2006
Aard: avontuur
strategie
tactiek
Minimum aantal spelers: 2
Maximum aantal spelers: 4
Leeftijd vanaf 9 ? 12j
Speelduur: 46' tot 2u
Balans tactiek-geluk:
Onderscheiding: Onderscheiding in 2006, Duitsland, Nominiert f?r das 'Spiel des Jahres', Deutscher Spiele Preis (nr 04)

.

Het spel ...
In het tweepersoonskaartspel Blue Moon werd met veel wapengekletter uitgevochten welk volk de macht krijgt over deze planeet. Tijdens dit gevecht komt de hele hoofdstad van deze planeet in puin te liggen. Nadat de vrede is teruggekeerd, kijken de voormalige vijanden verbijsterd om zich heen. Wat hebben ze gedaan? Ze besluiten om samen te werken om de stad in haar oude glorie te herstellen. In het bordspel Blue Moon City proberen de spelers de verschillende volken zo in te zetten dat ze het meest bijdragen aan de opbouw van de stad.

Blue Moon City is een spel waarin de spelers de gebouwen opbouwen door het uitspelen van bepaalde combinaties van kaarten (het blijft natuurlijk wel een Knizia). Op het bord liggen de tegels met de verschillende gebouwen met op achterkant welke kleur kaarten moet worden uitgespeeld om dit gebouw te herstellen. Voor ieder gebouw moeten meerdere setjes van kaarten in die betreffende kleur worden uitgespeeld. Sommige kaarten hebben daarnaast ook speciale eigenschappen waarmee je bijvoorbeeld extra stappen mag lopen. Iedereen die meehelpt aan het herstel van een gebouw wordt hiervoor beloond met extra handkaarten, kristalfragmenten en drakenschubben. Degene die het meest heeft bijgedragen aan de wederopbouw krijgt bovendien nog een aantrekkelijke bonus.

Natuurlijk is het herbouwen van de gebouwen niet het hoofddoel. Met de kristallen die je krijgt, kun je meehelpen aan het herbouwen van de obelisk in het centrum van de stad. Afhankelijk van het aantal spelers is de winnaar degene die als eerste een van te voren vastgesteld aantal keer een stuk heeft bijgebouwd. Hoe hoger de obelisk wordt, hoe duurder het is dus je wilt zo snel mogelijk bouwen.

Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Terug naar boven  

- Geplaatst: 29 Apr 2007 11:05:30  

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 29 Apr 2007 17:31:38 Reageren met citaat  
Kim

Dit spel heb ik leren kennen in onze club.
Een medelid van onze club had dit spel bij , en ik heb hiervan eens gebruik gemaakt om dit te testen . Smile
In het begin dacht ik , mja mss toch moeilijk , omdat het weer met kaartjes is en kaartjes omvatten meestal veel uitleg.
Maar na een niet al te lange en vooral goede uitleg van de eigenaar van het spel , konden we van start gaan.IK vind het een mooi speelbord ( samenliggende tegels ) en een mooi consept , mooi getekend en uitgewerkt.Het speelt ook aangenaam en eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.Het is ook hier idd weer denken en uitkijken wat je doet en bepaalde kaarten ( uit eigen ondervinding ontdekt) , kun je maar best bijhouden tot laatst. Smile Maar door te spelen leer je zelers. Smile

in ieder geval een spel dat ik nog wel op regelmatige basis zou willen spelen.Het leuke eraan is , het spelbord bestaat eigenlijk uit aan elkaar liggende tegels , dus het is ook telkens wat anders , wat het natuurlijk alleen maar intressanter maakt . Smile.Het is ook telkens verschillend omdat alles wat jij gaat doen ook een beetje afhangt naargelang de persoon voor je speelt , want die kan wel eens andere plannen hebben , waardoor jij andere dingen moet doen.

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 2 Mei 2007 08:17:09 Reageren met citaat  
Lesly
Site Admin

Dit hoort bij de klasse goed vind ik.
Het is een vrij vlot spel niet al teveel regels dus leert snel aan Smile
Het spel opzich duurt niet zolang dat vind ik ook wel een voordeel mits de avond al zo kort is op de spellenavond.

Het is zeker de moeite waard om het eens te testen. Gisteren heb ik het met de uitbreiding gespeeld en die was leuk.
Over uitbreiding gesproken het gaat hier maar om 4 tegeltjes dus tis geen grote uitbreiding.

De spellenhut gaat dit spel kopen en in de toekomst zeker meebrengen

http://users.telenet.be/despellenhut

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 17 Mei 2007 21:30:51 Reageren met citaat  
Kim

Vandaag nog eens gespeeld en ik moet zeggen , erg hangt toch een geluksfactor op zenne. Tis soms moeilijk als ge ni de juiste kaartjes hebt en weinig kunt doen. Zo heb ik vandaag toch ook zitten sukkelen.

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 18 Mei 2007 09:05:08 Reageren met citaat  
Mathias

Aloha,

Er komt inderdaad een factor geluk bij kijken. Maar door de speciale kaarten achter de hand te houden en ze te gebruiken wanneer ze ?cht van pas komen, kan je dit een beetje proberen te omzeilen.

Het komt er ook vaak op neer te kunnen profiteren van een ander. Ge bouwt aan ??n gebouw, ge laat de andere het afmaken, en ge valt in de prijzen.

En de kaartjes zijn prachtig ge?llustreerd.

Profiel bekijken Stuur privébericht
Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 18 Mei 2007 12:16:50 Reageren met citaat  
Kim

Ellow ,

Ja idd daar ben ik het mee eens , en daar ik gisteren niet echt goed wakker was heb ik verschillende dingen over het hoofd gezien.
Volgende keer zie ik dak wakker ben Smile.Het is wel idd belangrijk om speciale kaartjes opzij te houden tot later want dan komen die vrij dikwijls van pas. Ik vind een zeer leuk een aangenaam spel , tis eerst wel wat kaartjes ontcijferen Smile.De kaartjes vind ik prachtig gemaakt , heel mooie tekeningen.

Terug naar boven  

De Spellenhut Forumindex -> Spelbesprekingen -> Blue Moon City Tijden zijn in GMT + 2 uur  
Pagina 1 van 1