| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Annemarie
|
Geplaatst: 30 Nov 2010 09:46:09 Onderwerp: Inventarisatie onsteriele of steriele handschoenen |
|
|
Hallo allemaal,
In het dialysecentrum Apeldoorn zou ik van het aanprikken met steriele handschoenen af willen.
Ik heb jullie hulp nodig! Graag wil ik via dit forum een inventarisatie doen over welke centra met steriel en welke met onsteriele handschoenen de shunt aanprikken.
Ik zou jullie daarom willen vragen mij een reactie te geven, steriel of onsteriel. Op deze manier heb ik een beeld wat er landelijk gedaan wordt.
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Groetjes Annemarie |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 30 Nov 2010 09:46:09 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sandy
|
Geplaatst: 30 Nov 2010 13:39:43 Onderwerp: steriele handschoenen |
|
|
In het WestfriesGasthuis te Hoorn, prikken we met onsteriele handschoenen.
groetjes sandy |
|
| Terug naar boven |
|
 |
maria cruijsen
|
Geplaatst: 2 Dec 2010 21:27:25 Onderwerp: steriele/onsteriele handschoenen |
|
|
Hallo allemaal
Wij prikken al verscheidene jaren de shunts aan met onsteriele handschoenen in UMC St. Radboud.
groet Maria |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jan Verstegen
|
Geplaatst: 9 Dec 2010 19:21:00 Onderwerp: |
|
|
hallo annemarie
in bernhoven, veghel, prikken we alle shunts aan met onsteriele handschoenen. geen enkel probleem.
groetjes, jan verstegen. _________________ Jan Verstegen
dialysecentrum ziekenhuis Bernhoven
Veghel
E: jan.verstegen@bernhoven.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Margret Bergenhenegouwen
|
Geplaatst: 27 Dec 2010 17:54:42 Onderwerp: wel /niet steriele handschoenen |
|
|
Hallo Annemarie;
In het Haga ziekenhuis is het vrij om met onsteriele handschoenen aan te prikken, de meerderheid kies alleen voor steriele handschoenen, omdat deze beter aansluiten.
De mogelijkheid om shunt goed te voelen is beter met de goed passende steriele handschoenen. _________________ Margret |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ilse Oltmann
|
Geplaatst: 31 Dec 2010 16:52:39 Onderwerp: |
|
|
Hoi Annemarie,
in Hilversum worden de shunts nog met steriele handschoenen aangeprikt al is dit niet verplicht volgens de WIP richtllijnen. Volgend jaar gaan wij dan ook over naar het aanprikken met onsteriele handschoenen. Ik moet hier wel bij zeggen dat ik zelf de voorkeur heb voor het aanprikken met steriele handschoenen omdat deze beter passen en doordat het materiaal minder dik is kun je er ook beter mee voelen. _________________ Ilse Oltmann |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sandy
|
Geplaatst: 16 Jan 2011 12:32:35 Onderwerp: onsteriele handschoenen |
|
|
Hoi Ilse,
Als je centrum het toelaat kan je verschillende soorten handschoenen uitproberen. Wij zijn nl. als enige afdeling binnen het ziekenhuis overgestapt naar Kimberly Clark, Stirling Nitrile, latex vrij. Deze handschoenen zijn iets dunner en rekken beter mee.
groetjes sandy |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|