Geplaatst: 21 Dec 2023 17:50:58 Onderwerp: Hyperlinks en video's plaatsen: hoe werkt BBCode?
Boven het tekstveld (dat verschijnt wanneer je op Nieuw Antwoord of Nieuw Onderwerp klikt) vind je een aantal knoppen.
Door eerst een deel van je tekst te selecteren en daarna op een van deze knoppen te klikken, kun je bijvoorbeeld bold type, italics of een citaat toevoegen:
Citaat:
Eerlijk duurt het langst.
Wil je dat een youtube video hier met preview wordt getoond en direct bekeken kan worden, kopieer dan eerst de youtube link naar dit tekstveld, selecteer de link weer en klik dan op de knop helemaal rechts:
Onder het tekstveld staan twee knoppen: Voorbeeld en Verzenden. Het is raadzaam om altijd eerst even op Voorbeeld te klikken om te zien of alle codes goed zijn ingevoerd. Indien nodig kun je je bericht dan nog aanpassen.
Ik klik daar nu op...
...en ik zie dat alles goed staat. Dus nu klik ik op Verzenden.
Misschien goed om nog even toe te voegen hoe je een afbeelding toe kunt voegen.
Omdat dit een gratis forum is, kun je geen afbeeldingen vanaf je computer of telefoon uploaden, zoals dat bij facebook of instagram kan. Je kunt enkel linken naar afbeeldingen die al online staan.
De derde knop van rechts, Img, kun je gebruiken om de afbeelding in je bericht weer te geven.
Stel, ik wil een afbeelding van een eekhoorn toevoegen. Dan klik ik met mijn rechter muisknop op die afbeelding en selecteer dan "Kopieer link afbeelding" (Copy image link). Plak die afbeelding vervolgens in het tekstveld.
Ik heb zojuist een leuke afbeelding op wikipedia gevonden en ik ga de link (URL) nu hieronder plakken:
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wil je ook een eigen gratis forum?
- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!