Ding24
noordelijke ontmoetingsplek

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hyperlinks en video's plaatsen: hoe werkt BBCode?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Ding24 Forumindex -> Vragen en opmerkingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ivar 1975
Site Admin

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2023 17:50:58    Onderwerp: Hyperlinks en video's plaatsen: hoe werkt BBCode? Reageren met citaat

Boven het tekstveld (dat verschijnt wanneer je op Nieuw Antwoord of Nieuw Onderwerp klikt) vind je een aantal knoppen.

Door eerst een deel van je tekst te selecteren en daarna op een van deze knoppen te klikken, kun je bijvoorbeeld bold type, italics of een citaat toevoegen:

Citaat:

Eerlijk duurt het langst.

Wil je dat een youtube video hier met preview wordt getoond en direct bekeken kan worden, kopieer dan eerst de youtube link naar dit tekstveld, selecteer de link weer en klik dan op de knop helemaal rechts:

Link

Onder het tekstveld staan twee knoppen: Voorbeeld en Verzenden. Het is raadzaam om altijd eerst even op Voorbeeld te klikken om te zien of alle codes goed zijn ingevoerd. Indien nodig kun je je bericht dan nog aanpassen.

Ik klik daar nu op...

...en ik zie dat alles goed staat. Dus nu klik ik op Verzenden. Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Ivar 1975
Site Admin

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2023 18:05:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien goed om nog even toe te voegen hoe je een afbeelding toe kunt voegen.

Omdat dit een gratis forum is, kun je geen afbeeldingen vanaf je computer of telefoon uploaden, zoals dat bij facebook of instagram kan. Je kunt enkel linken naar afbeeldingen die al online staan.

De derde knop van rechts, Img, kun je gebruiken om de afbeelding in je bericht weer te geven.

Stel, ik wil een afbeelding van een eekhoorn toevoegen. Dan klik ik met mijn rechter muisknop op die afbeelding en selecteer dan "Kopieer link afbeelding" (Copy image link). Plak die afbeelding vervolgens in het tekstveld.

Ik heb zojuist een leuke afbeelding op wikipedia gevonden en ik ga de link (URL) nu hieronder plakken:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/69/Kurre5.jpg/260px-Kurre5.jpg

Zoals je ziet is dit enkel de tekst (de hyperlink). Nu ga ik 'm nog een keer plakken, de hyperlink selecteren en dan op de Img knop klikken:

Ik klik weer op Voorbeeld om te zien of alles zo staat weergegeven als ik in gedachten had...

...en ik zie weer dat alles goed staat.

Ahw zo schattig, die eekhoorn!!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Ding24 Forumindex -> Vragen en opmerkingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: