Dutch Trainz
Dutch Trainz
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Scripten -> vragen en antwoorden
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Edwin



Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2021 21:08:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Eigen is dit in grote lijnen wat ik al heb, dus ik ben dichtbij de jippie denk ik. Jammer genoeg had ik een grotendeels werkend script, maar bij stilstand schoten de meshes weer terug in de andere richting en die bug (van een bestaand script) kreeg ik dus niet weg. Die was wel gebaseerd op GetVelocity(). Nieuwe pogingen zaten meer in de richting van wat jij zegt, maar had ik op de reverser gescript, maar misschien moet ik in die thread eens proberen weer met GetVelocity() te werken.

Ik heb het afgelopen jaar al heel veel bijgeleerd wat scripten betreft, vaak jippie, maar soms lukt het even niet, maar uiteindelijk is tot nu toe alles wat ik wil scripten gelukt.

Dus we gaan weer verder proberen.

Groeten Edwin.
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 18 Mrt 2021 21:08:57    Onderwerp:

Terug naar boven
Edwin



Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: 31 Dec 2021 14:30:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Nieuwe vraag:

Ik wil iets scripten qua animaties op het command van linker of rechter passagiers deur, alleen het lijkt er op dat de stations direct de animatie in de config aanspreken (left-passenger-door en right-passenger-door). Maar het soundscript in de config werkt wel weer met door_open en door_close. Ik heb ook al geprobeerd met begin en end(un)load, maar dan gaan de deuren weer twee keer open en dicht omdat het lijkt alsof er twee keer wordt geladen of ontladen bij de stations stop. Is er iemand die weet hoe ik het door_open en door_close signaal kan onderscheppen? Ik heb wel ontdekt dat de sideflags left en right wel werken, zoals bij bijvoorbeeld de kolenwagens.

Groeten Edwin.
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 475

BerichtGeplaatst: 31 Dec 2021 19:47:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat je kunt doen is de frame opvragen van een animatie
voorbeeld:
vehiclename.GetMeshAnimationFrame("left-passenger-door");
en gebaseerd daar op iets laten gebeuren.

Zelf gebruik ik dit in de nieuwe cabines die ik maak, wanneer de deur open is
gaat er een lampje op de console branden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Edwin



Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: 1 Jan 2022 23:09:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt GM, met deze oplossing is gelukt wat ik wilde bereiken.

Groeten Edwin.
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Edwin



Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: 2 Jan 2022 02:11:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgende uitdaging, ik heb alleen het gevoel dat dit een hele lastige gaat worden:

Bij de stoomtram hebben ze NTM koppelwagens, met zowel tram als normale koppelingen. Nu zitten die niet op dezelfde lijn, ik ben al een tijdje naar opties aan het zoeken om te scripten dat a.limback en a.limfront kunnen verplaatsten.

Ik kwam er vandaag achter dat die twee punten niet perse in de hoofd mesh hoeven te zitten, dus ik dacht ik maak vier submeshes met de verschillende posities van a.limback en front. Maar dat werkte niet, Trainz ziet blijkbaar de punten in de mesh nog wel ookal staat auto-create op 0/maak je de mesh via script invisible.
Volgende wat ik probeerde is dan dus twee submeshes, een met a.limback en a.limfront, want dat werkt sowieso wel en vervolgens de punten te animeren, die animatie werkte bij het koppelen, de positie van een meegeexporteerde box veranderde inderdaad, maar helaas niet de koppelpositie.

Ik hoop dat iemand nog een idee heeft, eventueel met verschillende assets in een library o.i.d. die ik kan oproepen via script of nog makkelijk zou zijn als ik gewoon een offset getal aan a.limback en front kan hangen in het script. if (dat) dan offset xx

Als ik nu iets onmogelijks vraag, moeten jullie dat ook zeggen he, maar vragen/brainstormen kan nooit kwaad.

Groeten Edwin.
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 475

BerichtGeplaatst: 2 Jan 2022 13:09:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Laat hier even Lateraal denken op los

het lukt niet om a.limfront of a.limback te verplaatsen
(zowiezo niet aan the raden, kans op ontsporen is groot)

Dus wat rest, de koppeling mesh te verplaatsen tov van die punten
3 mogelijke opties:
-1> 2 verschillende meshes geexporteerd op verschillende hoogte in die library
-2> zelfde mesh maar met een position tag in de config, auto-create 0, dat script aan zet of niet
-3> script verplaatst de koppel mesh naar boven en beneden met if condities
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Edwin



Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: 2 Jan 2022 13:27:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat werkt in dit geval niet omdat de trambuffer (middenbuffer) niet op dezelfde afstand zit als de normale buffer, dat is een beetje het probleem.

Dus ik denk dat het niet mogelijk is wat we willen.

Groeten Edwin.
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.